ملت فلسطین در حال رقم زدن یک حماسه تاریخی است

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن دعوت به گسترش فرهنگ مقاومت و حمایت از آن، گفت که ملت فلسطین برغم شرایط پیچیده و دشوار، درحال رقم زدن یک حماسه تاریخی است.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه به گسترش فرهنگ مقاومت و حمایت از مقاومت دعوت کرد و گفت: ملت فلسطین برغم شرایط پیچیده و دشوار درحال رقم زدن یک حماسه تاریخی است.

وی از فلسطینیان خواست که الگوی ایده آلی برای روابط گروه‌های سیاسی مبتنی بر اصل مقاومت و حمایت و حفظ آن ارائه دهند.

نخاله در سخنرانی خود در کنفرانس ملی اسلامی که در بیروت برگزار شد، تاکید کرد: فلسطین نقطه تماس و دیدار همه جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی جهان عرب و اسلام با هر رویکرد و پیشینه‌ای است.

دبیر کل جنبش جهان اسلامی فلسطین اظهار داشت: فلسطین نقطه ادراک و مکاشفه برای تمام آزادی خواهان و برای تمام کسانی است که به دنبال زندگی شرافتمندانه در کشور خود هستند و الگویی برای طرفداران واقعی صلح در جهان است.

وی تاکید کرد: دشمن نتوانست اراده ملت فلسطین را در داخل تضعیف کند، از این رو برای محاصره فلسطینیان در خارج به عملیات انحرافی بزرگ روی آورده و کانال‌های ارتباطی ملت فلسطین با ملت‌های اسلامی و عربی را قطع کرده است.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت: می دانم که شما نگرانی‌های بزرگی دارید و چالش‌هایی که در کشورهایتان با آن مواجه هستید بزرگ است و برخی در تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

وی تاکید کرد: ما در کنفرانس‌های پیشین در مورد پیامدهای توافق اسلو بر کشورهای عربی هشدار می‌دادیم و ما اکنون در فلسطین با این توافق و پیامدهای آن در حال مبارزه هستیم و برغم شرایط دشوار ملت و مقاومت دستاوردهای بزرگی را در این زمینه محقق کرده ایم.

این رهبر فلسطینی تاکید کرد: از چه صلحی صحبت می‌کنند، در حالی که ما در همه جا مشغول نبرد هستیم، با گرسنگی، گلوله و محاصره کشته می‌شویم، آنها اکنون می‌خواهند به خاطر دشمن جان و آینده ما را تباه کنند.

وی اظهار داشت: ما باید به این درک رسیده باشیم که با یک پروژه مواجهیم و همه ما قربانی یک دشمن هستیم که در پیشینه فرهنگی و فکری خود دیدگاه واحد نسبت به جامعه ما دارد.

نخاله عنوان کرد: امروز با اشاعه فرهنگ مقاومت با تمام ابزارهای ممکن و موجود، مسئولیت بزرگی در زمینه حمایت از مقاومت بر دوش ما قرار داد، ما باید فلسطین را در دستور کار روزانه خود قرار دهیم، ما به عنوان فلسطینی باید با معیار قرار دادن مقاومت، الگویی برای تنظیم روابط میان گروه‌های سیاسی ایجاد کنیم و آن را برای خود به عنوان چراغ راه و راهنمایی برای آزادگان امت قرار دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    سحر نزدیک است به اذن الله
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    . از قرن 7 میلادی به بعد فلسطینی ها پیروان سه دین بزرگ «اسلام_مسیحیت_یهودیت» را تشکیل دادند؛ که مسلمان ها دارای بیشترین جمعیت بودند.
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    شکست امپراتوری عثمانی از نیروهای متفقین باعث شد سرزمین فلسطین توسط انگلیس اشغال شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس