کد خبر 1391405
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها در حالی که پارلمان و دولت صهیونیستی در آستانه انحلال قرار گرفته، شرایط در لبنان برای تشکیل دولت فراهم شده است. اهمیت ماجرا در چیست؟ رفتن لبنان به سمت ثبات سیاسی پس از سه سال بی ثباتی، و چهارمین انحلال پارلمان و دولت صهیونیستی ظرف چهار سال و تشدید وضعیت دو قطبی حادّ در این رژیم.

تابستان و پاییز 1398، ظرف یکی دو ماه، شرایط سیاسی در لبنان و عراق به هم ریخت و سپس آشوب (به بهانه ماجرای بنزین) به ایران سر ریز شد.

ترامپ و نتانیاهو با همدستی انگلیس و برخی مرتجعین، در حال اجرای پروژه آشوب به بهانه مشکلات اقتصادی درجبهه مقاومت بودند؛ فرقی هم نمی کرد که دولت هدف، دولت غربگرای حریری در لبنان و روحانی در ایران باشد، یا دولت عبدالمهدی در عراق که متحد ایران به شمار می رفت.

صهیونیسم مسیحی با شکست در جنگ نیابتی، مثل مار زخم خورده به خود می پیچید و معتقد بود این سه کشور نباید روی آرامش ببیند. اوضاع باید چنان به هم می ریخت که جبهه مقاومت را گرفتار خود کند، نیروهای مقاومت به گوشه رینگ بروند، و از دل نا امنی و بلبشوی اقتصادی، طرفداران تسلیم سر کار بیایند. 

پیچیدگی شرایط چنان بود که غربگراها در لبنان به حریری و در ایران به روحانی برای استعفا فشار می آوردند تا پس از موفقیت، ما وقع را پای مقاومت و نیروهای انقلابی بنویسند و صید خود را بکنند.

در مقابل، سید حسن نصرالله در لبنان و مقتدای حکیم انقلاب در ایران با وجود انتقاد های جدی- با برکناری دولت مستقر مخالفت کردند. بنابراین در ایران، آن نقشه پیچیده پیش نرفت، هر چند که زخم کاری فتنه آبان 98 را زد و به ترور شهید سلیمانی در دو ماه بعد انجامید.

اما در عراق به برکناری دولت عبدالمهدی و روی کار آمدن مصطفی کاظمی انجامید که همچنان سر کار است و در لبنان به کناره گیری حریری و آشفتگی دولت ختم شد...

سه سال پس از آن پروژه سنگین، دولتی انقلابی در ایران سر کار آمده است. از لبنان هم خبر می رسد که پس از سه سال گره خوردگی امر سیاست و جولان اوباشانی در تراز جعجع و دیگران، نامزد مد نظر ۵۴ نماینده عضو فراکسیون اکثریت (همسو با حزب الله) مامور تشکیل دولت شده است.

این در حالی است که پس از  انتخابات اخیر، رسانه های وابسته به غرب مدعی شدند اکثریت همسو با حزب الله در پارلمان از دست رفته؛ اما اکنون این فراکسیون ائتلافی توانسته بر بحران مزمن "امتناع تشکیل دولت" فائق آید.

در عراق هم اگر چه دشواری ها خود را دارد، اما به نظر می رسد اکثریتی ملی گرا و همسو با جبهه مقاوت در حال تشکیل است و امید می رود دولتی برآمده از انتخابات و پارلمان تشکیل شود.

در جبهه مقابل، رژیم صهیونیستی در حوزه سیاست داخلی، بی سابقه ترین بحران را تجربه می کند. البته عمق آن، فراتر از بی ثباتی دولت ها و کم شدن فواصل انحلال آنهاست. این بحران در گزارش های امنیتی رژیم، یکی از سه تهدید (در کنار تهدید ایران و تهدید حزب الله)، بلکه اورژانسی تر و خطرناک تر ارزیابی می شود.

معنای این نوشته، حل و فصل همه چالش های امنیتی تحمیلی به محور مقاومت نیست، اما قطعا تحولات، بر خلاف طراحی طراحان پیش رفته و یک معنای مهم آن این است که یاران سردار قاآنی نگذاشته اند ماموریت مهم سردار سلیمانی با همه موانعی که اواخر عمر شریف آن شهید در میدان پدید آمده بود- بر زمین بماند. درست گفتند آنها گه گفتند اسم و رسم "قاآنی"، خلاصه اسم و رسم "قاسم سلیمانی" است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 0
    مرگ بر اسرائیل
  • سید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    6 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 0
    یه ایه هست که خدامیفرمایدن حق امدوباطل میرودوباطل رفتنی است
  • FR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    عالی بود ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس