کد خبر 1391056
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
آئوران، یک وسیله نقلیه شناور در هوا

محققان اسپانیایی در ادامه تلاش برای به ثمررساندن پروژه های جدید هایپرلوپ و وسایل نقلیه نوین، یک نمونه اولیه جدید ساخته اند که قابلیت های منحصربه فردی را ارائه می کند.

به گزارش مشرق، محققان اسپانیایی در ادامه تلاش برای به ثمررساندن پروژه های جدید هایپرلوپ و وسایل نقلیه نوین، یک نمونه اولیه جدید ساخته اند که قابلیت های منحصربه فردی را ارائه می کند.

تیم دانشجویی دانشگاه UPV والنسیای اسپانیا که از سال 2016 با هم کار می کنند و مأموریت طراحی یک نمونه اولیه کاری برای پروژه هایپرلوپ برای تحقق حمل و نقل آینده را بر عهده داشته اند، موفق به ارائه یک نمونه اولیه جدید به نام «آئوران» شده اند. 

آئوران یک وسیله نقلیه قادر به شناور شدن در هوا است که روش معلق ماندن آن، کاملاً متفاوت و انقلابی است. محققان با استفاده از یک فناوری بسیار کارآمد که این نمونه را با استفاده از سیستم های مغناطیسی به طور کنترل شده به سمت سقف و دیواره ها جذب می‌کند، به این مهم دست یافته‌اند.

به گفته این محققان، سیستم شناور نوآورانه فوق، یکی از رایج ترین مشکلات این نوع سیستم ها یعنی مصرف بالای برق را از بین می برد.

آن ها می افزایند: با حذف اصطکاک با سطح، آئوران، سبک تر و سریع تر از نمونه های اولیه قبلی این تیم عمل می کند. علاوه بر این، خودرو فوق دارای یک موتور القایی خطی است که امکان شتاب گیری و ترمزگیری را از طریق خود موتور و بدون تماس با ریل فراهم می کند. آئوران درواقع، ایمن ترین نمونه اولیه در تاریخ پروژه هایپرلوپ است.

تیم UPV با آئوران خود در هفته اروپایی هایپرلوپ که از 18 تا 24 جولای در دانشگاه دلفت (هلند) برگزار می شود، با دیگر تیم ها در این خصوص رقابت خواهد کرد. 

محققان می گویند: این یک رکن اساسی در آموزش دانش آموزان و دانشجویان ما است که طیف وسیعی از فرصت ها را برای نوآوری و کارآفرینی پوشش می دهد. از طریق این برنامه، ما نوآوری های مفهومی و فنی را ارائه می دهیم که می توانند به نمونه های اولیه منجر شده و پس از آن از طریق تولید صنعتی، به واقعیت جامعه تبدیل شوند.

این اطلاعات فنی و پژوهشی توسط دانشگاه Universitat Politècnica de València (UPV) منتشر شده اند.

منبع: سینا پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    اینهاویترینی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس