کد خبر 1390930
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
سفارت هند

هندوستان تایمز گزارش داد که هند سفارت خود را پس از چندین ماه تعطیلی به دلیل تسلط طالبان در کابل بازگشایی کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که هند با اعزام یک «تیم فنی» به سفارت خود در کابل، نمایندگی دیپلماتیک خود در افغانستان را از سرگرفته است. 

به گزارش هندوستان تایمز، پس از سقوط دولت افغانستان، هند کنسولگری‌های خود در هرات، قندهار، جلال‌آباد و مزارشریف را به‌دلیل نگرانی امنیتی تعطیل و تمام دیپلمات‌ها و پرسنل امنیتی خود را خارج کرد.

این رسانه نوشته است که تماس‌های اخیر با طالبان چه در پشت صحنه و چه ملاقات‌های رسمی، راه را برای بازگشت مقامات هندی به کابل هموار کرد.

وزارت امور خارجه‌ هند در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تیم فنی این کشور روز پنجشنبه (۲ سرطان) به کابل رسیده و در سفارت آن کشور مستقر شده است.

هدف از اعزام این تیم نظارت از ارایه کمک‌های بشردوستانه و تعامل با مردم افغانستان گفته شده است.

در بیانیهی وزارت خارجه‌ هند تصریح شده است که احیای حضور دیپلماتیک در کابل در چارچوب «روابط تاریخی و تمدنی هند با مردم افغانستان» انجام شده و به‌معنای به رسمیت‌شناختن تشکیلات طالبان در کابل نیست.

با گذشت نزدیک به یک سال تاکنون هیچ کشور طالبان را به‌گونه رسمی به رسمیت نشناخته است؛ اگرچه این گروه به برخی از کشورهای دیپلمات فرستاده و سفارت‌خانه‌های برخی از کشورها در کابل نیز فعال است.

همچنین هند با یک هواپیمای باربری نیروی هوایی هند که محموله کمک‌های هند برای آسیب‌دیدگان زلزله اخیر را به کابل انتقال داده، سفر کرده است.

برخی از کشورهای دیگر از جمله قطر، ایران و پاکستان نیز به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه کمک فرستاده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس