کد خبر 1390908
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
احتمال فلج شدن بخشی از حمل و نقل هوایی انگلیس با آغاز اعتصابات

کارکنان مهمترین شرکت هواپیمایی انگلیس از تصمیم خود برای آغاز اعتصابات در لندن و دیگر شهرهای این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، اتحادیه‌های کارگری انگلیس اعلام کردند که صدها کارمند شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (BA) در فرودگاه هیترو برگزاری اعتصاب در تعطیلات تابستانی را به دلیل افزایش تورم و کاهش دستمزد در دستور کار قرار دادند.

گفته شده در جلسه اتحادیه‌های کارگری انگلیس، حدود ۹۴.۷ درصد از اعضای این اتحادیه به نفع یک اقدام اعتصابی علیه مسئولان شرکت بریتیش ایرویز رأی دادند، زیرا این شرکت تصمیم گرفته با ادامه کاهش ۱۰ درصدی دستمزد مدیریتی که در طول همه‌گیری کووید -۱۹ انجام شده بود، از بازگرداندن نرخ دستمزد برای سایر کارگران خودداری کند.

اتحادیه کارگری انگلیس در عین حال یک فرصت کوتاه برای بازگرداندن حقوق اعضای این شرکت داده و هشدار داده است در صورت عدم اصلاح حقوق کارکنان، اعتصاب را در طول تعطیلات تابستانی آغاز می‌کند.

به گفته منابع لندن، بیشتر کارکنان بخش دولتی برای مقابله با تورم ۹.۱ درصدی در این کشور که ناشی از کمک‌های مالی دولت برای کووید -۱۹ و بحران اوکراین است، خواهان افزایش حقوق هستند، اما تا کنون دولت لندن در مقابل این خواسته‌ها به شدت مخالفت و مقاومت کرده است.

در صورت آغاز اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، بخش عمده‌ای از حمل و نقل و خدمات هوایی انگلیس همزمان با این اعتصاب از کار خواهد افتاد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 1
    اینا با ابن حقوق های بالا و زندگی خوبی که دارند دست به این کار میزنند چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس