کد خبر 1390199
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
زمان برای آمدن کیروش دیر نیست/ اسکوچیچ در برابر خیلی از مسائل سکوت می‌کند/ می‌ترسم بازی‌ها بد ببازیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تیم ملی می‌تواند با دراگان اسکوچیچ در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتیجه بگیرد و به این اتفاق خوش‌بین است.

به گزارش مشرق، فرامرز ظلی درباره شرایط تیم ملی و صحبت‌هایی که برخی راجع به تغییر سرمربی انجام می‌دهند، اظهار داشت: هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد. اینها به جای واژه تازه‌تر، کهنه‌تر را معنا کرده‌اند، چون حرف‌ها، گفتارها و نگرش‌های آنها باورکردنی نیست. دوره، دوره‌ی علم، شناخت و استفاده از لحظه‌هاست و در حالی که راه زندگی کردن نسبت به گذشته تفاوت کرده است، برخی نمی‌دانند که چگونه باید زندگی کرد.

وی افزود: فوتبال یک جامعه بزرگ در دنیاست و الفبای خاص خودش را دارد. فوتبال ما هم در آسیا صاحب کسوت است و با جوان‌هایی که امروز نام ایران را در اقصی نقاط دنیا مطرح کرده‌اند پیش می‌رود، اما انگار از این چیزها درس و نتیجه‌ای نمی‌گیریم. معتقدم آقای اسکوچیچ در شرایطی تیم ملی را تحویل گرفت که با دانش خود توانست نتایج لازم را بگیرد. نمی‌توان گفت او فقط روی نیمکت نشست و توپ‌ها همین‌طور به گل رفت. سرمربی تیم ملی زحمت کشیده و دانش خود را به بازیکنان منتقل کرده است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تأکید کرد: یکی از اشکالات ما تابلو بازی است و همه دنبال تابلو بازی هستند. دنبال اینکه بگویند رزومه فلان کس اینطور است و فلان مربی رزومه ندارد. ما چه نتیجه‌ای از این کارها گرفتیم؟ فوتبال ملی ما در مرحله‌ای است که در دنیا آن را می‌شناسند و با یک مقدار امنیت بهتر، دور شدن از شعار و با عمل می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. من به این تیم با حضور اسکوچیچ و با همین وضعیت که تیم ملی دارد، به نتیجه گرفتن در جام جهانی خوش‌بین هستم.

بیشتر بخوانید:

واکنش سخنگوی فدراسیون به بازگشت کی‌روش

ظلی که دروازه‌بان سال‌های دور تیم ملی ایران بوده است، یادآور شد: سابق بر این ما برای انجام یک بازی باید به شوروی، رومانی و مجارستان می‌رفتیم، اما الان مثل قبل نیست و بازی کردن هم راحت شده است. تیم‌ها هم از یکدیگر آگاهی دارند و مطمئناً همه به شناخت از هم رسیده‌اند. حتی معتقدم رقبای ما گروه خونی بازیکنان ما را هم می‌دانند و همین شرایط را ما نسبت به آنها داریم.

وی درباره مسئله تعویض سرمربی تیم ملی پیش از جام جهانی، گفت: اکنون زمان عوض کردن اسکوچیچ نیست، چون او شخصیتی است که تار و پود ما را شناخته و توانسته است با این بازیکنان نتیجه بگیرد. او اتمسفر روحی و روانی ما را هم می‌شناسد و از نظر فنی نیز به اندازه خودش دانایی دارد. الان هم زمانی نیست که بخواهیم این فرد را با زحمتی که برای تیم ملی کشیده است، تغییر بدهیم. اگر مسئله آنهایی که می‌خواهند اسکوچیچ تغییر کند فقط شعار و تابلو بازی باشد، بله این کار راحت انجام می‌شود، اما فوتبال شعار و تابلو بازی نیست.

پیشکسوت فوتبال کشورمان همچنین درباره برخی تلاش‌ها برای بازگشت کارلوس کی‌روش گفت: اصلاً با بازگشت کی‌روش موافق نیستم. او آینه‌ای داشت که فقط خودش را می‌دید و زرنگی‌های حرفه‌ای خودش را داشت. سوابق زیادی در فوتبال داشت، اما یکی از اشکالات بزرگ او این بود که هیچکس را قبول نمی‌کرد. یک زمان کار مطلقی است که فقط یک نفر همه چیز را می‌داند و کسی نمی‌تواند دخالت کند، اما فوتبال اینطور نیست و کی‌روش خودش را دانای کل می‌دانست. دانایی داشت، اما نه اینکه فقط او دانا باشد و بقیه نه. اگر هم کسی یک کلمه انتقاد می‌کرد، بلافاصله خشمگین می‌شد و توهین می‌کرد.

ظلی تأکید کرد: هرکسی صحبتی درباره کی‌روش می‌کرد، او با توهین پاسخ می‌داد. در حالی که امروز ما در دنیای باز زندگی می‌کنیم که به لحاظ علمی هم پیشرفت کرده است و نمی‌توان مانند گذشته زندگی کرد. یک زمانی انسان کره ماه را می‌دید و درباره آن صحبت می‌کرد، اما امروز انسان به کره ماه رفته و آنجا می‌نشیند. امروز برای یک گل یا یک گلزن در فوتبال، پول‌های زیادی جابه‌جا می‌شود و نمی‌توان با کنار زدن همه فقط خود را دانای کل دانست. کی‌روش متأسفانه اینگونه بود، اما با عقل و دانش می‌توان هر اتفاقی را رقم زد.

وی با بیان اینکه اسکوچیچ شخصیت نجیبی دارد و یک مربی بادانش فنی است، گفت: آنطور که تیم ملی را با اسکوچیچ دیدم، او یک مربی با بار فنی مناسب است و به اندازه خودش فوتبال را می‌فهمد. از طرفی معتقدم در جام جهانی با همین وضعیت و همین تیم، می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. بازیکنان ما با فوتبال دنیا غریبه نیستند. یک زمانی ما اسم یاشین را می‌شنیدیم، تصویر او را می‌دیدیم و من لباس مشکی می‌پوشیدم و می‌گفتند او می‌خواهد شبیه یاشین باشد، اما امروز بازیکنان ما دنیا را دیده‌اند. منتقدان هم باید یک مقدار با صداقت کار کنند. باید در این چند ماه دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی نتیجه بگیرد. به امید خدا تیم ما در این جام جهانی نتیجه خوبی خواهد گرفت و آبرومند خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس