کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: اعضای این کمیسیون قطعنامه صادرشده اخیر آژانس اتمی را محکوم و اعلام کردند گر چه همکاری‌های فراپادمانی ایران داوطلبانه بوده اما کاهش کامل این همکاری‌ها لازم است.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون از حضور بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در این کمیسیون به‌منظور بررسی تصمیمات و اقدامات اخیر سازمان در مقابل اقدامات زیاده‌خواهانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

وی افزود:آقای کمالوندی امروز علاوه‌بر ارائه گزارشی از روند طی شده مذاکرات منتهی به صدور قطعنامه شورای حکام، تاکید کرد؛ ایران مصمم به احقاق حقوق کشور در حوزه فنی و پادمانی به‌صورت توامان است، همچنین بر اهمیت صنعت هسته‌ای کشور تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت:اعضای کمیسیون پس از استماع گزارش سخنگوی سازمان انرژی اتمی به اتفاق بحث قطعنامه صادر شده را محکوم کردند و آن را تصمیمی سیاسی و متاثر از فشار سیاسی قدرت‌ها خارج از نکات فنی قلمداد کردند.

شریعتی ادامه داد:اعضای کمیسیون عنوان کردند که اگرچه همکاری‌های فراپادمانی ایران داوطلبانه بوده اما بر کاهش کامل این همکاری‌ها تاکید کردند و البته از سیاستی -که برای جمع‌آوری تمامی دوربین‌ها دنبال می‌شود- حمایت کردند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به سند جامع افق توسعه ۲۰ ساله هسته‌ای کشور دیگر موضوعی بود که در جلسه امروز در دستورکار قرار داشت، افزود: مقرر شد؛ جزئیات این سند -که به تصویب شورای عالی فناوری رسیده و ابلاغ شده- به‌صورت کامل به کمیسیون انرژی ارسال و نظارت کمیسیون بر اجرای این سند به صورت منظم انجام شود چراکه ما حوزه هسته‌ای را صنعت هسته‌ای مانند صنایع دیگر کشور دانسته ولذا باید به صورت کامل مستقر شود.

نماینده تهران در مجلس گفت:اعضای کمیسیون در این جلسه بر توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای تاکید کردند، اضافه کرد: همچنین بر ضرورت تامین مالی و حمایت‌های بیشتر از برنامه‌های فنی و ارتقاء توان نیروی انسانی سازمان تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:موضوع  دیگری که از سوی نمایندگان در این جلسه به آن اشاره شد این است که "قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم برای لغو تحریم‌ها" در بخش صنعت هسته‌ای، کاملا مسیر مذاکرات را به نفع ایران تغییر داد و دست ایران در مذاکرات پر شد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش سازمان از اجرای تعهدات ایران نشان داد، تمام تعهدات بخش فنی این قانون توسط سازمان در بخش‌های تجهیزات، ماشین، مواد و تاسیسات بعضا بیش از تعهد مبتنی بر قانون نیز بوده است.    

نماینده تهران در مجلس در پایان تاکید کرد:اعضای کمیسیون در این نشست مشترک همچنین به این موضوع اشاره کردند که با توجه به تهدیدهای که رژیم صهیونیستی نسبت به تجهیزات، اماکن و دانشمندان ما به طور دائم دارد بر بحث حفاظت از دانشمندان و تجهیزات و اماکن تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس