امضای تفاهم‌نامه همکاری هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ اسپانیا

جمعیت هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ اسپانیا در حاشیه نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مشرق، پیرحسین کولیوند در دیدار با خاویر سنت رئیس جمعیت ملی صلیب سرخ اسپانیا در حاشیه نشست‌های اساس‌نامه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو، بر موضوعات موردتوجه دو جمعیت ملی با هدف توسعه مناسبات و تعاملات دو جانبه و استفاده از تجربیات مشترک به‌منظور ارتقای توانمندی و پاسخگویی دو جمعیت ملی در برابر حوادث و بحران‌ها تاکید کرد.

کولیوند به‌ضرورت انجام مانورهای مشترک امدادی، ارائه مباحث آموزشی و انتقال تجارب طرف‌ها در این زمینه و همکاری دوجانبه درباره موضوعات مربوط به حوزه جذب جوانان و داوطلبان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی خانه‌های هلال باهدف ارتقای تاب‌آوری و توانمندسازی جوامع در برابر حوادث و بحران‌ها از دستاوردها و تجربیات ارزشمند هلال‌احمر ایران است که این تجارب ارزشمند می‌تواند در خدمات جمعیت‌های ملی علاقه‌مند، تحول ایجاد کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر پس از معرفی زمینه‌های همکاری میان دو جمعیت ملی بر ضرورت ایجاد کمیته مشترک تاکید کرد و افزود: نماینده هر دو کشور به‌زودی و به‌صورت مکتوب و حضوری برای عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه ارتباط برقرار می‌کنند تا زمینه‌های همکاری دوجانبه به شکل تخصصی‌تر مورد ارزیابی قرار گرفته و برای اجرای تفاهم‌نامه، اقدامات لازم انجام شود.

خاویر سنت رئیس صلیب سرخ اسپانیا نیز در این دیدار از جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک جمعیت قدرتمند و موفق و دارای تجارب ارزشمند یاد کرد و بر علاقه‌مندی صلیب سرخ اسپانیا برای توسعه روابط با جمعیت هلال‌احمر ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس