کد خبر 1389670
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
اتوئو به فرار مالیاتی محکوم شد اما از حبس گریخت

ستاره اسبق باشگاه بارسلونا و رئیس کنونی فدارسیون فوتبال کامرون پس از اقرار به فرار مالیاتی ۴میلیون دلاری در دوران حضورش در نیوکمپ، از خطر ۲۲ ماه حبس در زندان اسپانیا قسر در رفت.

به گزارش مشرق، «ساموئل اتوئو» ۴۱ ساله در فاصله‌ سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در اوج دوران فوتبالی خود بود و به همراه آبی‌اناری‌های دوبار لالیگا و دوبار لیگ قهرمانان را تصاحب کرد.

با این وجود، او در جریان همین سال‌ها از اعلام درآمد خود از قبل حق تصویر در قرارداد بارسا و با شرکت تولید لوازم ورزشی پوما، قصور و در عوض از طریق دو شرکت مجزا یکی در اسپانیا و دیگر در مجارستان، اقدام به پرداخت مالیات‌های خود کرد.

در دادرسی اتهامات اتوئو، محکومیت چهار سال و ۶ ماه حبس برای وی و مدیربرنامه اسبقش پیشنهاد شده بود و در ادامه مدت محکومیت وی به ۲۲ ماه تعلیقی تقلیل پیدا کرد؛ چنین احکامی در اسپانیا رایج است و در مورد محکومیت‌های دو سال یا کمتر برای افرادی که سابقه کیفری ندارند، چنین احکامی صادر می‌شود.  

اتوئو به کلاهبرداری ۴.۱ میلیون دلاری از خزانه دولتی اسپانیا اعتراف کرد و علاوه بر این، باید بابت چهار فقره جرم، بیش از یک میلیون دلار دیگر نیز پرداخت کند.

هواداران بارسا همواره از اتوئو که در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ به مدت پنج سال در نیوکمپ حضور داشت، به خوبی یاد می‌کنند؛ ستاره‌ای که در دوران فوتبالی با «رونالدینیو» و «فرانک ریکارد» و بعدها با «لیونل مسی» دوران طلایی را سپری کرد.

اتوئو در سال ۲۰۱۹ کفش‌های خود را آویخت و با ۳۷۱ گل در ۷۶۴ بازی برای بارسا و ۵۶ گل در ۱۱۸ بازی ملی، یکی از ستاره‌ها و بهترین مهاجمان نسل خود به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس