روسیه

یک مقام امنیتی ارشد روس گفت، احتمالا اتحادیه اروپا پیش از پیوستن اوکراین به آن دچار فروپاشی شود.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز یکشنبه گفت، ممکن است اتحادیه اروپا قبل از پیوستن اوکراین، دچار فروپاشی شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدودوف در بیانیه‌ای با اشاره به فروپاشی جماهیر شوروی نوشت: «اوضاع پیرامون شادکامی جهانی موعود در اتحاد جماهیر شوروی مرا به یاد تبلیغات کمیسیون اروپا درباره نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا می‌اندازد».

این مقام روس افزود، این «وعده» فقط به اوکراین داده شد و نه گرجستان و حتی به ترکیه (که سال‌ها در انتظار پیوستن به اتحادیه اروپا است) اشاره‌ای هم نشد.

بیشتر بخوانید:

روسیه به بازسازی «دونباس» کمک می‌کند

مدودوف نوشت:‌ «آن‌ها [به اوکراین] وعده دادند اما مشروط. اوکراین قرار است بهتر، تمیزتر، با فساد کمتر، توسعه‌یافته‌تر، منور تر و باهوش‌تر شود. خاله اورسولا [فون در لین] رئیس کمیسیون اروپا، حتی گفت اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا جان می‌دهند».

رئیس جمهور سابق روسیه در ادامه این بیانیه نوشت:‌ «از اینجا به بعد مانند ایجاد کمونیسم خواهد بود. هیچ تاریخی اعلام نشده است اما شروط غیر قابل راستی‌آزمایی و خلاصه ای وجود دارد».

این مقام امنیتی افزود: «راستی‌آزمایی عینی امکان‌پذیر نیست و باید به مدت چند دهه و توسط نسل‌های جدید رهبران اتحادیه اروپا چک شوند».

مدودوف مدعی شد: «شاید اگر کمونیسم امروز وارد عرصه می‌شد، اتحاد جماهیر شوروی پایدار می‌ماند. اما این اتحاد متأسفانه از بین رفت. می‌دانید به چه چیزی اشاره می‌کنم؟»

در انتهای این بیانیه آمده است: «پی‌نوشت، شاید (بزنیم به تخته) تا این زمان اتحادیه اروپا فرو بپاشد. وحشتناک است به این فکر کنیم بعد از فداکاریی‌هایی که اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا انجام داده‌اند، معلوم شود انتظارات این بیچاره‌ها چه سرابی بوده است، چه رسوایی به پا خواهد شد».

کمیسیون اروپا روز جمعه موافقت با اعطای وضعیت نامزدی اوکراین  برای عضویت در اتحادیه اروپا را تأیید کرد. دولت اوکراین از چند ماه قبل درخواست خود برای دریافت وضعیت نامزدی در اتحادیه اروپا را تحویل داده بود. اکنون با وجود تأیید این وضعیت نامزدی، عضویت کامل این کشور در اتحادیه اروپا، به گفته برخی سران اروپایی ممکن است تا چند سال طول بکشد.

فون در لاین در همین رابطه در پیامی توئیتری اعلام کرد: «اوکراینی‌ها آماده این هستند که برای دورنمای اروپایی از جان خود مایه بگذارند. ما خواهان این هستیم که با ما، رویای اروپایی را زندگی کنند». 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    17 4
    فون در لاین در همین رابطه در پیامی توئیتری اعلام کرد: «اوکراینی‌ها آماده این هستند که برای دورنمای اروپایی از جان خود مایه بگذارند./// ...شیدم تو اروپای کثافتی که در 300 سال گذشته خون دهها میلیون انسان را ریخته. #اروپای غربی باید حساب پس بده.
  • DE ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 1
    هر چه روس‌ها در مورد فروپاشی شوروی صحبت می‌کنند باعث تقویت روحیه ی غرب می‌شود و نقطه ی منفی برای روسیه است. غرب در مورد شکست‌های هیچ حرفی نخواهد زد و در رسانه ها هم به طور سیستماتیک سانسور میشود. ما در یک جنگ تبلیغاتی و رسانه ای هستیم. نکته های کوچک ولی موثر.
  • کاظم ۲۰۲۲ NL ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 7
    بی غیرت
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 5
    شماها هم مثل ایرانیا هستید
  • DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 1
    شاید بتوان جلو جنگ سوم جهانی را گرفت. ولی جنگ چهارم چی؟.
    • DE ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      جنگ جهانی چهارم با پرتاب سنگ و چوب شروع و تمام خواهد شد چون در جنگ جهانی سوم 99 درصد کره ی زمین نابود می‌شود و هیچ تکنولوژی و صنعتی وجود نخواهد داشت ولی از قدیم گفتند تا سه نشود بازی نشود.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    2 1
    خب اینو میزاریم کنا یک هفتهای گرفتن اکراین
  • سعید IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    اصلی ترین هدف هم همین بود . فروپاشی نظام سلطه ، یعنی همون اتحادیه اروپا به لطف خدا نزدیک خواهد بود . انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس