کد خبر 1389088
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
موتورسواری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زرند گفت: حرکات نمایشی، موتور سوار زرندی را به کام مرگ کشاند.

به گزارش مشرق، سرگرد علی عبدالعلی زاده گفت: برخورد ۲ خودرو با راکب موتور سیکلت که بر اثر حرکات نمایشی واژگون و نقش بر زمین شده بود، منجر به فوت او شد.

او در تشریح این خبر می‌گوید: راکب موتور سیکلت که جوانی ۱۶ ساله‌ای بود، چندین تخلف از جمله نداشتن کلاه ایمنی، سرعت غیر مطمئنه و نداشتن گواهینامه را در کارنامه خود داشت و حین حرکات نمایشی، نقش بر زمین شد و ۲ خودروی سواری دیگر نیز که به جلو توجه نداشتند و فاصله طولی را رعایت نکرده بودند به این جوان برخورد کرده و در نهایت راکب موتور سیکلت در دم جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زرند گفت: از رانندگان می‌خواهیم هنگام تردد با وسیله نقلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    39 3
    متأسفانه اکثرکارشناسان راهنمایی ورانندگی درتشخیص صحیح علل تصادف و نحوه تعیین مقصر حادثه ضعیف نظر می دهند و قضات تنبل هم بر همان اساس اقدام به صدور ارا نموده و همیشه مشکلاتی را برای مردم با هزینه بسیار ایجاد می کنند. الآن در همین حادثه بالا به نظر پلیس توجه کنید: وبه ۲ خودروی سواری دیگر نیز که به جلو توجه نداشتندفاصله طولی را رعایت نکرده بودند به این جوان برخورد کرده و در نهایت راکب موتور سیکلت در دم جان خود را از دست داد" وقتی موتور سوار با این حرکات نمایشی و تخلف از قوانین در مسیر تند رو جاده دچار حادثه شده و از مسیر خود خارج ودر مسیر حرکت خودرو ها قرار میگیرد خودرو ها بناچار با او برخورد کرده اند چه تقصیری متوجه رانندگان خودرو است؟ همه تقصیر باید متوجه موتور سیکلت باشه نه رانندگان.
    • معلم IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      44 1
      حرف پلیس غیر عقلانی و غیر منطقی است کویا تا به حال خودش رانندگی نکرده آخه وقتی این موتور سوارهای با ویراژ و سرعت بالا وسط خیابان دارند مارپیچ حرکت میکنند و جلو خودروها میپیچند مگه میشه فاصله طولی باهاشون داشت ؟ فاصله طولی وقتی ممکنه که وسیله نقلیه جلویی هم تو مسیر شماست نه اینکه بپیچه جلوی خودرو
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      15 8
      مهمتر اینکه در این مسائل نقش جاده را معمولا در نظر نمیگیرند موتور سوار خلاف کرده درست باید مطابق قانون برخورد بشه و سخت هم مجازات بشه (اگر زنده می‌ماند و در موارد مشابه) اما آیا جاده سالم بود؟ آیا زمین خوردنش به خاطر چاله‌های وحشتناک خیابان یا سرعت‌گیر‌های غیر استاندارد شما نبود؟ نباید تخلف‌های مرتبط با این مسئله که جان انسان‌ها را به خطر می اندازد بیان شود و با مسببین آن برخورد قانونی شود؟
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      8 1
      کسی که تک چرخ میزنه با کوچکترین چیزی که سبب عدم تعادل آن بشه مثل سنگریزه سقوط میکنه چه ربطی به آسفالت داره، آنها معمولا تو مسیرهای تکراری تک چرخ میزنن. ضمنا چرا راننده های بدبخت رو تو دردسر می‌اندازید، موتور سوار وقتی میفته به هر جهتی میتونه منحرف بشه و تو مسیر ماشین قرار بگیره.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      7 1
      باید آن ۲ خودرو در فاصله ۲ ک متری توقف می‌کردند تا حرکات نمایش موتور تمام می‌شد بعد حرکت می کردند
  • عمر فاروق IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    28 0
    به بچه آدم یک بار میگن تک نزنین دیگه
  • US ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    5 0
    متاسفانه اظهار کارشناسان پلیس در این خصوص منطقی به نظر نمیرسه شما داخل خودرو خود با سرعت مطمئنه در مسیر مشخص و تعیین شده در حال حرکتید که ناگهان یک موتور سوار با حرکات مارپیچ و نمایشی از کنار شما عبور و درست جلوی شما با زمین برخورد میکند حالا در این وضعیت فاصله طولی مطمئن رو بعید میدونم حتی خودرو های بدون راننده ( خود ران ) تسلا هم بتوانند تخمین بزنند و به سرعت واکنش نشان بدن چه برسه به راننده کاملا بی گناه و بی تقصیر که موتور ناگهان جلوش سبز شده و زمین خورده ..!!!!
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 0
    پلیس دلش بحال این موتورسواراه سوخته و الا کسی که تک چرخ میزنه و حرکات نمایشی انجام میده و میپره جلوی خودرو ها اگر اتفاقی براش افتاد خونش گردن خودشه کاری هم به قانون و تبصره و اینها هم نداریم / تک چرخ میزنه دردسر برا مردم درست میکنه بعد هم توقع دارن بقیه حواسشون باشه !! به این موتورسوار نزنن / میخوای خیابون رو قرق کنند که این حضرات بیان حرکات نمایشی شون رو انجام بدن!؟ / اگه پلیس میخواد جلوی حرکات نمایشی گرفته بشه بیاد پیشنهاد بده یه قانونی تصویب بشه که هر اتفاقی برای این گونه موتورسوارها افتاد حق طلب دیه و شکایت ندارند / مثل اینه که طرف بره بالای ساختمان بلند خودش رو پرت کنه پایین بمیره بعد پلیس بیاد صاحب ساختمون رو دستگیر کنه و بگه چرا ساختمان بلند ساختی !؟ ؛)))
  • 0 IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    3 0
    عزیزان شاید شما درست بفرمایید و حق با شما باشد ، ولی این نوع سواری شدن با موتور نوعی جنون و دیوانگی و کار نمایشی محسوب می شود ، معمولا راکب این موتورها اغلب در گروه سنی نوجوان و ابتدای سن جوانی می باشند و خام می باشند ، امیدوارم این گروه سنی که خیلی مفید محسوب می شونند هرگز دست به این کارها نزند
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 1
    . خدا به داد ننه باباش برسه فقط.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 0
    بهتر است که چنین موتور سوارانی بمیرن تا باعث مرگ عده ای بی تقصر نشون. همبن امروز یک موتور سوار در سمت مخالف بلوار با سرعت می امد یک ماشین از فرعی وارد بلوار شد و بخاطر نزدن به موتور به وسط خیابان پیجید که نزدیک بود تصادف خطرناکی رخ دهد تازه موتور سوار طلبکار ان راننده شد.
  • ایرانی وا داده بیکار GB ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    5 0
    حادثه غم انگیزی است . و برای پدر و مادرش متاسفم . اما قبول کنیم که بعضی از موتور سواران علی الخصوص این مرحوم مستحق این رخداد می باشند .چرا که با عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی و احتیاط لازم علاوه بر اینکه جان خود. را به مخاطره می اندازند . چند نفر دیگر را هم با کوهی از مشکلات و مصائب گرفتار می کنند .
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اینجوربلاهایی که جوانهاسرخودشان میاورند خطرات احتمالی کم ترشده است
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 0
    ریس پلیس زرند بگو وقتی یه موتور سوار حرکات نمایشی تو خیابون انجام میده و پلیسم نمیتونه جلوشو بگیره راننده ها بکشن کنار تا حرکات نمایشی تموم بشه ایشالله
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 0
    لطفا فکری کنید،یا موتور سیکلت ها رو جمع کنید! یا حداقل برای حفظ جون چنین افرادی،قوانین سخت و محکم برای موتور سواران وضع کنید! الان بالایی 20 و 30 ساله،که قوانین برای این افراد نیست! و پلیس هم برخورد نمی کند! برخره در جادها کشور عبور مرور میکند! باید قوانین رو رعایت کنن یا نه؟! نمیشه که اینطوری بی قانونی کن! صدایی موزیک ماشین ها بالا،گاز گاز کردن ماشین،بی حجابی در ماشین و .. یا جاده رو کلا بردارید،یا قوانین ولو به زور اجرا کنید.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 1
    یه انگل اجتماع کمتر بهتر لطفا برای اون رانندگان بی تقصیر مزاحمتی ایجاد نکنید خودش خودش رو سقط کرد.
  • محمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    1 0
    با سلام و احترام به نظر تماس دوستان و هم کارشناسی و هم عاطفی هستش عرض کنم رعایت فاصله ی طولی و سرعت مطمئنه دو اصل مهم در رانندگی هستش دوستان تصور کنید شما در حال رانندگی هستید و یکدفعه ماشین جلویی شما خراب میشه و در دم ماشین بدون اینکه راننده ترمز کنه توقف میکنه و شما با اون برخورد میکنید راننده جلو تقصیری نداره چون وسیله ی اون خراب شده و مقصر راننده ی پشت سر میشه چون رعایت فاصله ی طولی رو نکرده دوستان راننده ی ماهر راننده ای هستش که برای خودش زمان بخره زمانی که بتونه تصمیم درست و عکس العمل سریع داشته باشه و راننده ای این زمان رو داره که با سرعت مناسب و فاصله ی طولی قابل اعتماد رانندگی کنه و مهمتر اینکه باید رانندگی تدافعی رو انتخاب کنه یعنی من باید از رانندگی در نزدیکیه رانندگان پر خطر حذر کنم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    مثل آدم موتور سواری کنند.
  • ه.و IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا قوانین سفت و سختی واسه موتورسوارها وجود نداره؟... هم بلانسبت توشون راننده سرقت پیدا میشه هم خلافکار هم ادمکش هم کیف قاپ زن ... هم سرعت غیر مجاز.. هم توزیع مواد!!! ... خب یه سیستمم واسه اینا بذارید وقتی اینهمه قانون برای راهنمایی رانندگی و... داریم خب یه تعریفی یه قانونی چیزی واسش وضع بشه من بازنشسته هستم پاهام سنگینه نمیکشه گاهی و میخوام از خیابون رد شم یهو از کوچه میپیچن و میان و دادم میزنن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس