کد خبر 1388913
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
بورس

شاخص کل بورس با اُفت یک هزار و ۱۲۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۱۲ واحد قرار گرفت.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۷۷۴ واحد به رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با ۱۷۸ واحد رشد به رقم ۴۲۵ هزار و ۳۶۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۶.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۷۴۷ میلیارد تومان دادوستد کردند. ‌

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ ارزشی با ۱۱ صدم درصد کاهش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هموزن ۴ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور یک دهم درصد و شاخص بازار اول بورس هم یک دهم درصد کاهش یافتند. شاخص بازار دوم بورس ۱۴ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای مبین انرژی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی نوری، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و ملی مس صنایع ایران بیشتری اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جا گذاشتند.

در فرابورس هم شاخص کل در پایان معاملات با ۱۴۶ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و ۱۶۶ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه در فرابورس ۳۵۵ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز بیش از ۳.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۷۲۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای برق دماوند و هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، بانک دی، پتروشیمی زاگرس، فولاد غدیر ایرانیان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جا گذاشتند.

 قرار بود آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت هرچه زودتر تعیین تکلیف شود، اما هنوز به نتیجه نرسیده، در نتیجه نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت همچنان بسته هستند، همچنین قرار بود سهام عدالت طبق قانون بودجه سال جاری به جاماندگان دو دهک پایین درآمدی جامعه شامل افراد تحت پوشش‌ تحت بهزیستی و کمیته امداد تعلق گیرد که این مسئله هم هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس