کد خبر 1388864
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
خودرو

قیمت خودرو در آمریکا به تاثیر از رشد نرخ بهره بانکی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، افزایش نرخ بهره بانکی و بهای کالاها مهمترین موانع بر سر راه مردم آمریکا برای خرید خودرو است. با کمبود خودرو و افزایش بهای بنزین، مردم هم اکنون بهای بیشتری برای حمل و نقل پرداخت می‌کنند.

به گفته خبرنگار سی ان بی سی، همه چیز دشوار شده است، زیرا شما برای خرید یک خودرو به طور متوسط به ۴۷ هزار دلار پول نیاز دارید. اگر شما بخواهید یک خودرو را برای مدت زمانی اجاره کنید به ۲۸ هزار دلار پول نیاز دارید. شما با بهای بالایی روبرو می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

ماحصل افزایش نرخ بهره در آمریکا چیست؟

در این میان یک شهروند آمریکایی در اعتراض به افزایش قیمت خودرو گفت: ما شاهد افزایش بهای خودرو هستیم. ما شاهد یک رکورد جدید هستیم. بهای خودروهای جدید به شدت افزایش یافته است.

سال گذشته قیمت خودرو در آمریکا به میزان ۱۲.۶ درصد افزایش یافته است. قیمت خودروهای کار کرده هم ۱۶.۱ درصد افزایش یافته است. بهای مواد غذایی به میزان ۱۰.۱ درصد افزایش یافته است. بهای بنزین هم ۴۸.۷ درصد افزایش یافته است.

در ادامه یک کارشناس خودرو گفت: درخواست برای خودرو زیاد است، اما هزینه بالاست. از طرف دیگر با کمبود خودرو هم روبرو هستیم.

بر اساس گزارش این شبکه افزایش نرخ بهره بانکی اوضاع را برای خریداران خودرو دشوار کرده است. ما شاهد کاهش بهای خودرو نیستیم. از طرف دیگر هم در صورت کاهش بهای خودرو نرخ بهره بانکی افزایش یافته است. وام گرفتن بسیار دشوار شده است. این به صرفه نیست. گرفتن وام‌های خودرو، مسکن و دانشجویی بسیار دشوار و گران شده است. نرخ بهره بانکی درباره مسکن در سال گذشته از ۲.۹۳ درصد به ۵.۷۸ درصد افزایش یافته است. درخواست برای خرید خودرو زیاد است، اما قیمت خودرو بالاست. از طرف دیگر بهای انرژی در حال افزایش است. بهای انرژی از سال گذشته تا کنون بیست درصد افزایش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    47هزار دلار از متوسط درآمد سالانه مردم آمریکا هم کمتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس