کد خبر 1387157
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
انگلیس

بر اساس گزارش موسسه RAC انگلیس، قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش مشرق، موسسه RAC انگلیس که در زمینه ارائه خدمات خودرویی جاده‌ای فعالیت می‌کند، اعلام کرد: قیمت سوخت در این کشور به رکورد جدیدی رسیده است.

قیمت گازوئیل در انگلیس به ۱۹۰ پنس به ازای هر لیتر رسیده و قیمت بنزین در این کشور هم اکنون ۱۸۵ پنس در ازای هر لیتر است. با این حساب موسسه RAC گفته که پر کردن یک باک ۵۵ لیتری برای رانندگان در صورت استفاده از گازوئیل ۱۰۵ پوند معادل ۱۲۸ دلار یا به عبارتی حدود ۴ میلیون تومان آب می‌خورد و قیمت پر کردن یک باک بنزین نیز ۱۰۱ پوند معادل ۱۲۴ دلار است.

سایمون ویلیامز، سخنگوی این موسسه طی بیانیه‌ای گفته که میزان و سرعت افزایش قیمت‌ها در انگلیس به شدت بالاست و به شکلی باورنکردنی دولت انگلیس به ازای پر کردن هر باک بنزین ۴۶ پوند معادل ۵۶ دلار برابر با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مالیات دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرقت بنزین در انگلیس

افزایش قیمت سوخت در انگلیس دو علت عمده دارد؛ یکی تلاش دولت این کشور برای مستقل شدن از واردات حامل‌های انرژی از روسیه و دیگری افزایش قیمت نفت در بازار جهانی.

البته فقط مردم انگلیس نیستند که به شدت تحت تاثیر افزایش قیمت سوخت قرار گرفته‌اند؛ چراکه قیمت این حامل‌های انرژی در آمریکا و به طور کلی در اتحادیه اروپا هم به میزان قابل توجهی بالا رفته است. اعمال تحریم‌ها علیه روسیه نیز مزید برعلت افزایش قیمت سوخت در این کشور شده است.

انجمن‌های رانندگان در آمریکا از دولت این کشور خواسته‌اند تا اقداماتی را در راستای کمک به حل افزایش قیمت سوخت در دستورکار قرار دهند. دولت انگلیس عوارض هر لیتر سوخت را ۵ پنس کاهش داده، اما رانندگان می‌گویند این کاهش قیمت موثر نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    خودرو های انگلیسی خودرو های کم مصرف هستند و یک باک بنزین اگر هفتاد لیتر در نظر بگیریم راحت برای 1600 کیلومتر مسیر جواب میده .تازه حداقل حقوق او انگلیس نزدیک 2800_2500 پوند است .
    • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      به گفته ی خود bbc ماهیانه باید ۲۵۰۰ دلار پول گاز و برق و ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار اجاره خونه+رشد ۱۰ برابری زیرمجموعه های گندم و دانه های روغنی به علاوه عوارض خروج از برگزیت که قبل این مکافاتشون بوده... حقوق معلم هم تهش ۴۰۰۰ دلار باشه اونجا که با اینایی که گفتم یه کارگر ایرانی بیشترش پول میگیره.تو آلمان که نصف حقوقت باس بره جا مالیات درضمن مصرف سوختشون میانگین ۱۰ هستش اونا به نسبت حجم موتور هاشون بالا تره تا پرایدو ۲۰۶ و پارسو ۴۰۵ سمند....
  • مورخ ایرانی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    هزینه پر کردن باک یک خودرو توسط یک کارگر انگلیسی معادل حقوق یک روز آن است؛ هزینه پر کردن باک یک خودرو توسط یک کارگر ایرانی معادل حقوق یک روز آن است. بنابراین انگلیسی ها تازه دارد درد ما را میفهمند!
    • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      داداش لیتری ۳۰۰۰ حساب کنی که یه ایرانی هر روز ۳۰ لیتر بنزین بزنه در ماه زیر ۳ تومن میشه. چی میگی برا خودت.اینجا کونتور میندازه کف حقوق کارگر هم ۸ تومن شده.تازه کفش.تا ۱۹ هم بالارفته....
    • مورخ ایرانی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      علی جان متن خبر رو یه بار دیگه بخون. نوشته باک ۵۵ لیتری. ضمنا حداقل حقوق کارگر توی ایران چهار و سیصده نه هشت تومان! کجا زندگی میکنی که خبر از کارگر نداری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس