کد خبر 1388635
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
نشنال اینترست: افزایش شمار جنگنده‌های اف-14 عملیاتی نیروی هوایی ایران

مسوول روابط عمومی ارتش در منطقه اصفهان گفت: ساعت ده و نیم صبح امروز شنبه - ۲۸ خرداد- یک فروند جنگنده اف ۱۴ (تام کت) به علت نقص فنی موتور در نزدیکی پایگاه هوایی شهید بابایی سقوط کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول معتمدی در این باره اظهار داشت: این هواپیمای نظامی در حین ماموریت دچار نقص فنی در موتور شد و خلبان و کمک خلبان با چتر نجات فرود آمدند که به دلیل آسیب دیدگی فورا به بیمارستان الزهرا(س) برای اقدامات درمانی منتقل شدند.

به گفته وی، این سانحه تلفات جانی نداشت اما هواپیما از بین رفته است.

مسوول روابط عمومی ارتش در منطقه اصفهان درباره آسیب دیدگی دو سرنشین این هواپیما نیز گفت: حال عمومی خلبان سرهنگ خدایاری و کمک خلبان سرهنگ محمدی مساعد گزارش شده است.

 سوم خرداد امسال نیز یک حادثه سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده اف۷  در اصفهان روی داد که براثر آن خلبان و کمک خلبان به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    25 2
    از بعد جنگ تا الان وقت داشتین موتورای پرت اندویتنیpw به درد نخور و ضعیف و مشکل دار اف ۱۴ هارو با مدل جنرال الکتریک F110 عوض کنین که خود آمریکا هم اینکارو کرده بود و خیلیم توی بازار قطعات نظامی دنیا فراوانه چون موتور اف ۱۶ و بیشتر مدلای اف ۱۵ هست و تامکت های بی نظیر ما بخاطر نقص و رانش کم و استال موتور دارن یکی یکی از بین میرن! سوانح هوایی اف ۱۴ به علت نقص فنی معمولا بخاطر مشکل موتوره.
    • م.ا IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      2 3
      نقص فنی موتور؟! مگه اف ۱۴ دو موتوره نیست یعنی جفتش همزمان خراب شد
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      4 3
      یک جوری میگه فراوونه اینگار چهارشنبه بازار سر کوچتون که ریخته با زنبیل بری هر چی خواستی کیلویی بخری.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      4 0
      به: م.ا: موتور تامکتای ما نقص طراحی تیغه کمپرسور دارن و البته برای هواپیمای سنگینی مثل تامکت رانش به وزن پایینی فراهم میکنن و توی بعضی حالتا مثل فرود no flap وقتی نرخ رول زیاد باشه و دور موتور پایین، این موتورا توانایی رسوندن هواپیما رو ندارن. به اونی که اسم نداره: وقتی که از نحوه خرید تجهیزات و تسلیحات مخصوصا موتور هواپیما خبر نداری و نمیدونی موتور f110 پراستفاده ترین موتور شکاری غربی هست و ما همونطور که موتور j79 و یا p412 میخریم، خیلی راحتتر میتونیم بهترین موتور موجود رو برای تامکت بخریم، بهتره دهنتو ببندی! اونیم که با زنبیل میومد بادمجون میخرید ننت بود.
    • امین IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      سلام و احترام و سپاس از نکته درستی که اشاره فرمودید جایگزینی موتور پرات اند ویتنی فعلی f14 با موتور f110 یکی از بهترین ارتقاء هایی است که میتوان روی f14 انجام داد البته اورهال رادار و اویونیک آنها هم بایست در اولین فرصت انجام شود
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    10 0
    روح آن دوشهید که عروجشان بسیار غم انگیز بود، غریق رحمت واسعه ی الهی باد. و خدای متعال را بابت سلامت این دو عزیز شکرگزاریم.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 2
    حداقل موتورهاشون را با یه توربوفن مطمئن و خودشون را در صنعت هوایی ثابت کردن عوض کنید ....
  • آرش کمانگیر IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    به نام خدا . سلام . درود بر خلبانان شجاع و ورزیده ایران که هریک سرمایه ارزشمندی برای کشور هستند . الحمدولله که خلبانانمان سالم هستند . سقوط دو فروند هواپیمای شکاری با فاصله کوتاه در پایگاه هوائی اصفهان عادی نیست . امیدوارم دلیل از کارافتادن همزمان هردو موتور شکاری اف-14 تامکت مورد بررسی دقیق کارشناسان نهاجا قرار گیرد و با اتخاذ روشهای مناسب از تکرار آن جلوگیری شود .
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    4 0
    قاهر313 تون کو؟ رفته پیش مستعان؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 2
    خرید انبوه آواکس از روسیه اوجب واجب هست آواکس آواکس آواکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس