کد خبر 1388594
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

اهل طبیعت هستید و دوست دارید سفر بعدی خود را به تماشای جاذبه‌های طبیعی بپردازید؟ هم‌‍زمان دوست دارید سفری خارجی داشته باشید که هزینه زیادی نداشته باشد؟ بهتر است نگاهی به استانبول و جاذبه‌های طبیعی آن داشته باشید. در این‌مقاله نظر اهالی و دوستداران طبیعت را درباره سفر به استانبول بیان خواهیم کرد.

نظر دوستداران طبیعت درباره سفر به استانبول!

اگر پرواز استانبول به تهران لحظه آخری را برای سفر بعدی خود انتخاب کرده‌اید باید درباره جاذبه‌های استانبول تا حد زیادی تحقیق کنید. استانبول دیدنی‌های بسیار دارد و شما در مدت سفر خود فرصت تماشای همه آن‌ها را با جزئیات نخواهید داشت.

تور استانبول طرف‌داران زیادی دارد و یکی از دلایل آن جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز این‌منطقه از ترکیه است. ما در این‌مقاله سعی کرده‌ایم جاذبه‌های طبیعی زیبای استانبول را که از نظر دوستداران طبیعت باید آن‌ها را ببینید توضیح دهیم. اگر قرار است در آینده به استانبول سفر کنید یا دوست دارید درباره جاذبه‌های طبیعی آن اطلاعات داشته باشید، بهتر است این‌مقاله را تا پایان مطالعه کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پارک اورمانیا (Ormanya)

بهتر است در سفر به استانبول دوربین خود را به‌همراه داشته باشید. یکی از دلایلی که بسیاری از گردشگران تور استانبول را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند، جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای زیبای آن است. اورمانیا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی منطقه است که دوستداران طبیعت آن را به مسافران توصیه کرده‌اند.

این‌پارک را بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه طبیعی در اروپا می‌دانند و رتبه سوم را در جهان دارد. برای رسیدن به این‌منطقه باید حدود یک ساعت از مرکز استانبول به سمت منطقه کارتپه بروید. اگر دوست دارید از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی استانبول در سفر خود بازدید کنید، حتما از تور درباره برنامه‌های آن‌ها سوال کنید. باغ‌وحش زیبایی در پارک وجود دارد که تماشای آن جالب خواهد بود. دوچرخه‌سواری هم از تفریحاتی است که در این‌پارک طرف‌داران زیادی دارد.

نظر دوستداران طبیعت درباره سفر به استانبول!

پارک امیرگان (Amirgun)

یکی از جاذبه‌های طبیعی استانبول که دوستداران طبیعت آن را محل مناسبی برای گردش و تفریح می‌دانند، پارک امیرگان است. اگر در حال رزرو پرواز استانبول به تهران لحظه آخری هستید، حتما سعی کنید یکی از جاذبه‌های طبیعی استانبول را قبل از بازگشت ببینید. پارک امیرگان جاذبه زیبا و چشم‌نوازی است که نزدیک تنگه بسفر قرار دارد. فستیوال گل لاله که در این‌پارک برگزار می‌شود یکی از دلایلی است که علاقه‌مندان بسیاری را به استانبول دعوت می‌کند.

دریاچه ساپانچا (Sapancha)

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استانبول دریاچه ساپانچا است. اگر اهل طبیعت هستید و دوست دارید در سفر خود به ترکیه یکی از مناطق طبیعی زیبای آن را ببینید، حتما یکی از روزهای خود را به تماشای منظره‌های زیبا در دریاچه ساپانچا اختصاص دهید.

طبیعت زیبا و بکر دریاچه شما را با آرامشی واقعی آشنا می‌کند و برای لحظاتی از شلوغی‌ها و مشغله‌های زندگی امروزی دور می‌کند. البته توجه داشته باشید دریاچه حدود دو ساعت از استانبول فاصله دارد و باید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید.

کولین داغ (Kulindagh)

اگر از دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به مناطق کوهستانی باشید، کولین داغ یکی از مناطق جذاب در سفر به استانبول برای شما خواهد بود. طبیعت استانبول را با رفتن به این‌منطقه در زیر پای خود مشاهده می‌کنید و لحظاتی بی‌نظیر را در آن‌جا تجربه خواهید کرد.

امکانات خوبی مانند رستوران و کافه نیز در اطراف منطقه وجود دارد که لذت شما از سفر به این‌منطقه افزایش می‌دهد. بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت و دوستداران محیط‌زیست بخشی از سفر خود به استانبول را به بازدید از این‌منطقه زیبا اختصاص می‌دهند.

نظر دوستداران طبیعت درباره سفر به استانبول!

آکیازی (Akyazi)

یکی از مناطق دیدنی و طبیعی استانبول آکیازی است. دوستداران طبیعت این‌منطقه را به همه مسافران توصیه کرده‌اند. اگر در سفر خود به استانبول بیشتر به مراکز خرید و نقاط دیدنی شهر سر می‌زنید، برای یک نمونه حداقل منطقه آکیازی را ببینید.

چشمه‌های آب‌گرم این‌منطقه باعث شده مسافران و گردشگران بسیاری در برنامه سفر خود به این‌منطقه هم بروند. اگرچه آکیازی حدود 143 کیلومتر از استانبول فاصله دارد، اما این‌منطقه و زیبایی‌‎های آن ارزش فاصله را دارد. اگر اهل ماهیگیری باشید، آکیازی منطقه مناسبی برای شما است.

ایگنیادا (Igneada)

یکی از جذاب‌ترین منطقه‌ها برای دوستداران طبیعت در استانبول منطقه ایگنیادا است. این‌منطقه برای کمپ‌زدن و قایق‌سواری ایده‌آل است. تماشای مناظر زیبای منطقه شما را به خود جذب خواهد کرد و دل کندن از آن کار آسانی نخواهد بود.

ایگندیا از شهر استانبول حدود 125 کیلومتر فاصله دارد. اگر پرواز استانبول به تهران لحظه آخری را برای خود رزرو کرده‌اید و دوست دارید قبل از بازگشت یکی از مناطق زیبای طبیعی استانبول را ببینید، ایگنیادا یکی از بهترین انتخاب‌‎ها برای شما خواهد بود. اگر دوست دارید هم‌سفران خود را به شگفتانه‌ای بی‌نظیر دعوت کنید به آن‌ها پیشنهاد دهید زمانی را در این‌منطقه سپری کرده و کمی پیاده‌روی در آن را تجربه کنند.

سخن آخر

در این‌مقاله سعی کردیم تعدادی از جاذبه‌های طبیعی استانبول را معرفی کنیم. این‌مناطق مورد تایید بسیاری از طبیعت‌گردان و دوستداران طبیعت است. شما از کدام‌یک از مناطق طبیعی و جاذبه‌های دیدنی استانبول بازدید کرده‌اید؟


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس