کد خبر 1387956
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
رزمایش نیروی دریایی الحشد الشعبی عراق+ویدئو

نیروی دریایی سازمان الحشدالشعبی عراق در سالگرد تأسیس خود رزمایش دریایی برگزار کرد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی سازمان الحشد الشعبی عراق اخیرا در هشتمین سالروز تأسیس خود یک رزمایش دریایی برگزار کرد.

 در این رزمایش که گوشه‌ای از توانمندی نیروی دریایی سازمان الحشد الشعبی به تصویر کشیده شده، نیروهای ویژه معروف به «قورباغه‌های انسان‌نما»، قایق‌های جنگی تندرو و ضدگلوله «ذوالفقار» مجهز به مسلسل و موشک‌انداز دیده می‌شوند.

بنابر گزارش پایگاه خبری «الخنادق»، نیروی دریایی سازمان الحشد الشعبی در اواخر سال ۲۰۱۸ تأسیس و فعالیت آن در منطقه عملیات «صلاح الدین» متمرکز شد.

فرماندهی این نیروها در حال حاضر برعهده «جابر الموسوی» است. این نیروها در بسیاری از مأموریت‌های دفاعی عراق در برابر سازمان تروریستی داعش به‌ویژه در دریاچه «حمرین» و در محافظت از مرزهای دریایی عراق و کویت برای جلوگیری از درگیری میان دو طرف مشارکت داشته‌اند.

این نیروها همچنین به گشت‌زنی مشترک برای محافظت از ماهیگیران و کشتی‌های تجاری در آب‌های منطقه‌ای و عملیات نجات غریق می‌پردازند.

نیروی دریایی الحشدالشعبی با نیروی دریایی ارتش عراق در محافظت از نوار ساحلی و دفاع از زیرساخت‌های اصلی این کشور از جمله در بندر نفتی «خور العمیه»، بندر نفتی «البصره»، بندر تجاری «ام قصر» و پایگاه دریایی «قصر» در برابر هرگونه اقدام خصمانه خارجی و داخلی همکاری دارند.

این‌ نیروها مجهز به انواع تجهیزات ارتباطی، دوربین‌های دیددرشب و اسلحه از جمله کلاشینکوف، ام-۱۶، ام-۱۵، پی‌کی‌سی، آرپی‌جی، راکت‌های ضد زره و... هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    خداوند نگهدارتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس