۲ مزدور آمریکایی در اوکراین احتمالا توسط نیروهای روسیه اسیر شدند

۲ مزدور آمریکایی که در کنار نیروهای اوکراینی مشغول جنگ با نیروهای روسیه بودند حدود یک هفته است که مفقود شده و احتمالا بدست نیروهای روسیه اسیر شده‌اند.

به گزارش مشرق از سی ان ان، به گفته یکی از رهبران مزدوران آمریکایی در اوکراین این دو فرد با نام‌های الکساندر جان رابرت دروک، ۳۹ ساله، از ایالت آلاباما و اندی تای نگوک هوین ۲۷ ساله، از آلاباما، حدود یک هفته است که مفقود هستند.

این فرد که نامی از او برده نشده است گفت که واحد آن‌ها تحت فرماندهی تیپ مکانیزه ۹۲ اوکراین در ۹ ژوئن در نزدیکی شهر ایزبیتسکه مشغول جنگ با نیروهای روسیه بود و دروک و هوین در این نبرد شدید مفقود شدند. 

وی افزود که در عملیات‌های جستجوی بعدی اجساد این دو فرد پیدا نشده است. 

در همین حال یک کانال نزدیک به روسیه در تلگرام از بازداشت دو آمریکایی در نزدیکی خارکف خبر داده است. 

به گزارش ایرنا وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که علاوه بر نیروهای نظامی ویژه انگلیس، آمریکا و مأموران مخفی سیا، تقریباً ۶ هزارو ۸۲۴ «مزدور خارجی» از ۶۳ کشور برای جنگیدن در کنار دولت زلنسکی به اوکراین آمده‌اند که از این تعداد، یکهزارو ۳۵ تن کشته شدند اما چندین هزار نفر دیگر همچنان در حال جنگ هستند. 

روسیه هفته گذشته دو مزدور انگلیسی را اسیر کرده و یک دادگاه در دونتسک آن‌ها را به اعدام محکوم کرد. 

«آیدن آسلین - Aiden Aslin» و «‌شان پینر - Shaun Pinner» شهروندان انگلیسی و «سعدون براهیم - Saadoun Brahim» تبعه مغربی را که توسط نیروهای روسیه در اوکراین به اسارت درآمده‌اند، به اعدام محکوم کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    7 0
    یا در محل دارشون بزنین و یا با جناب جولین آسانژ مبادله شون کنین!!!
  • محمد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    6 0
    عجب مزدورایی
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    9 6
    امید وارم به درک اسفل ملحق شده باشند
  • ش. AE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    روسیه بلد با این جور آدمها چطوری رفتار کنه
  • نیما IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    الهم اشغل ظالمین به ظامین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس