کد خبر 1387757
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
تشدید تنش گازی مسکو و برلین/ گازپروم باز هم ارسال گاز به آلمان را کم کرد

«گازپروم»، غول انرژی روسیه اعلام کرد: پس از کاهش حجم گاز ارسالی به آلمان از طریق خط لوله «نورد استریم» در روز سه شنبه، حجم عرضه را تقریباً یک سوم دیگر کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، روسیه با محدود کردن ارسال گاز طبیعی مایع از طریق خط لوله کلیدی «نورد استریم»   تا حدود ۶۰ درصد، کنترل خود بر بازارهای انرژی را بیشتر کرد؛ اقدامی که آلمان آن را «همراه با انگیزه سیاسی» خواند.

«گازپروم»، غول نفتی روسیه، سومین توربین حیاتی برای عملکرد بزرگ خط لوله انتقال گاز اروپا را متوقف کرد و این اقدام سبب شد تا قیمت گاز در این قاره برای دومین روز متوالی افزایش یابد.

این اقدام، فشار بیشتری بر بازارهای انرژی وارد می کند زیرا غول گازی روسیه  روز سه شنبه نیز به دلیل مشکلات فنی، ظرفیت اتصال این خط لوله را تا ۴۰ درصد کاهش داده بود.

گازپروم چند ساعت، پس از اینکه رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفت، کاهش قبلی (روز سه شنبه) یک اقدام سیاسی بود و تنش ها با مسکو را تشدید کرد، این بیانیه را منتشر کرد.

به نوشته دویچه وله، ساعات اولیه روز چهارشنبه، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفت که این اقدام به طور واضح «با انگیزه سیاسی» بوده و نه نتیجه مشکلات فنی.

این افت عرضه با کاهش ارسال گاز طبیعی مایع از سوی آمریکا به علت آتش سوزی در یک پایانه صادراتی بزرگ در تگزاس همراه شده است.

گازپروم اعلام کرد، ارسال جریان گاز به خط لوله نورد استریم از روز پنج شنبه به ۶۷ میلیون مترمکعب در روز کاهش خواهد یافت که نشان از کاهش ۳۳ درصدی در مقایسه با رقم اعلام شده در روز سه شنبه دارد.

این شرکت دیروز اعلام کرد، ظرفیت ارسال به دلیل کمبود کمپرسورهای عملیاتی در پورتووایا، نقطه ورودی نورد استریم در سواحل بالتیک روسیه به ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز محدود می ‌شود.

قیمت گاز در اروپا ۱۷ درصد افزایش یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    احسنت ، خیلی هم عالی!!! بگین گاوچرونها براتون گاز مایع به 4 برابر قیمت بفرستن!! خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس