خط لوله

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت روسی سازنده خط لوله گاز نورداستریم‌۲ و مدیران آن را تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد  از زمانی که روسیه نیروهای خود را در مرز اوکراین مستقر کرد، آمریکا با متحدان و شرکای خود از نزدیک برای  یک پاسخ قوی و یکپارچه همکاری کرده است.

بایدن افزود همانطور که در اوایل ماه جاری هنگام دیدار با اولاف شولتز صدراعظم آلمان  گفتم، این کشور در این تلاش پیشرو بوده است و ما از نزدیک برای توقف پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ در صورتی که روسیه حملات بیشتری به اوکراین انجام دهد، هماهنگ بوده ایم.

 رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد روز گذشته، پس از مشورت های نزدیک بیشتر میان دولت های ما، آلمان اعلام کرد که صدور مجوز برای این پروژه را متوقف می کند.

بایدن اعلام کرد امروز، من به دولت خود دستور داده ام که تحریم هایی را علیه شرکت نورد استریم ۲  ای جی و  مدیران  آن اعمال کند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد این گام ها بخشی دیگر از مجموعه  اولیه تحریم های ما در پاسخ به اقدامات روسیه در اوکراین است. همانطور که من واضح اعلام کرده ام، اگر روسیه به تشدید تنش ادامه دهد، بدون شک اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.

روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ ممکن است به طور کامل متوقف شود و برلین این مساله را با شرکای اروپایی و آمریکایی خود هماهنگ می کند.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پی به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی مسکو گزارش داد انتظار می رود آمریکا با وضع تحریم‌های سختگیرانه علیه شرکت مجری پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ روسیه موافقت کند.

بر اساس این گزارش، پیش از این آمریکا با استناد به معافیت امنیت ملی، از وضع این تحریم‌ها جلوگیری کرده بود. آمریکا در پی به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وضع تحریم‌هایی علیه مسکو را آغاز کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی این تحریم‌ها بخشی از اقدامات آمریکا و متحدانش در هفته جاری برای مجازات روسیه است.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، یک مقام آمریکایی گفت: پس از آنکه آلمان تصمیم گرفت پروژه خط لوله گاز نورد استریم دو را متوقف کند، دولت آمریکا قصد دارد معافیت امنیت ملی برای این پروژه را لغو کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد تحریم شرکت مجری نورد استریم ۲ (نورد استریم ۲ ای جی) که در سوئیس ثبت شده  اما وابسته به شرکت بزرگ گازپروم روسیه است، عملا این پروژه را نابود می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس