کد خبر 1388319
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
روسیه در انتظار تضمین گرفتن از آلمان و کانادا

معاون نخست وزیر روسیه گفت: « خواهیم دید که زیمنس (انرژی) به همراه کانادایی ها برای تضمین بازگشت یک توربین به منظور راه‌اندازی آن (در نورد استریم) چه خواهند کرد.»

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه امروز گفت، روسیه باید صبر کند و ببیند که شرکت زیمنس انرژی آلمان و کانادا در رابطه با تجهیزات خط لوله «نورد استریم ۱» چه چیزی پیشنهاد می‌کنند.

این مقام روس گفت، کاهش ارسال گاز از طریق این خط لوله به روسیه به علت بازگشت کند، تجهیزات ساخت زیمنس از کاناداست.

نوآک به خبرنگاران گفت: « خواهیم دید که زیمنس (انرژی) به همراه کانادایی ها برای تضمین بازگشت یک توربین به منظور راه اندازی آن چه خواهند کرد.»

گاز پروم، غول انرژی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: پس از کاهش حجم گاز ارسالی به آلمان از طریق خط لوله «نورد استریم» در روز سه شنبه، حجم عرضه را تقریباً یک سوم دیگر کاهش می‌دهد.

اوایل این هفته گازپروم روسیه هشدار داده بود، ارسال گاز به اروپا را به علت موضوعات فنی ناشی از تحریم‌های غرب به شدت کاهش خواهد داد.

این شرکت توضیح داده بود، شرکت آلمانی زیمنس انرژی، اپراتور تجهیزات نتوانسته واحدهای پمپاژ گاز تعمیر شده خط لوله «نورد استریم» را از یک مرکز تعمیر و نگهداری در کانادا به دلیل تحریم روسیه به این کشور بازگرداند.

گازپروم چند ساعت، پس از اینکه رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفت، کاهش قبلی (روز سه شنبه) یک اقدام سیاسی بود و تنش ها با مسکو را تشدید کرد، این بیانیه را منتشر کرده بود.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفته بود که این اقدام به طور واضح «با انگیزه سیاسی» بوده و نه دلیل مشکلات مشکلات فنی.

امروز هم شبکه انتقال گاز فرانسه اعلام کرد، جریان گاز روسیه از آلمان به فرانسه متوقف شده است.

این شرکت توضیح داد که از روز ۱۵ ژوئن یعنی دو روز پیش، هیچ گازی از روسیه از طریق این خط لوله دریافت نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس