ارسال گزارش حادثه متروپل به رئیس قوه قضائیه

دادستان کل کشور از ارسال گزارش حادثه متروپل به رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: لازم‌است مجلس نسبت به ترک فعل‌ها، قانون تهیه کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در مراسم افتتاحیه کمیته صیانت از حقوق مردم، با اشاره به خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه اظهارکرد: بهترین سرمشق برای همه ما این کلام پرمعنا و ارزشمند است.

وی افزود: امام علی (ع) خطاب به مردم فرمودند: خداوند متعال برای من که امروز زمام امور جامعه را به‌دست گرفته ام برشما حقی قرارداده است و من به‌عنوان حاکم برشما مردم حقی دارم و شما نیز برمن حقی دارید؛ اما حق چیست؟ حق وسیع‌ترین و گسترده‌ترین چیزها در بیان و وصف است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: حق در مرحله انصاف، عمل و بکار بردن بسیار سخت ومشکل است امل گفتنش راحت و انجامش بسی دشوار است.

وی اظهارکرد: حقوق جمع حق است و حق به معنای امری ثابت و رواست. در قرآن کریم نزدیک به ۳۰۰ بار واژه حق به مناسب‌های مختلف بکار برده شده است.

منتظری گفت: در مکتب غنی و مبتنی بر وحی الهی و در مذهب تشیع و مکتب ولایت امامان معصوم راجع به‌مساله حق وحقوق آنقدر مطلب داریم که دنیا هرگز با همه پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته است، نمی‌تواند ژرفا و عمق این نکات را درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی‌بر این معارف قرآنی، روایات و بیانات معصومان است، نسبت به حقوق مردم توجه ویژه‌ای شده است. در قانون اساسی، سیاست‌های راهبردی و دیگر قوانین؛ موضوع حقوق بشر و مردم امر بسیار مهم و قابل توجهی است.

دادستان کل کشور خطاب به حضار گفت: مبتنی بر معارف دینی وظایفی در دستگاه‌های اجرایی، قضائی، تقنینی و فرهنگی داریم، اولاً باید این معارف را بشناسیم و دوماً در جهت اجرای آنها اهتمام لازم را داشته باشیم.

دادستان کل کشور اضافه کرد: کوتاهی و عدم اهتمام و بی توجهی به حقوق مردم، گاهی اوقات موجب خسارات وسیع می‌شود که جبران ناپذیر و اثرات گسترده‌ای دارد.

منتظری بیان کرد: مصداق گسترده اخیر آن، حادثه ساختمان متروپل آبادان بود که موجب فوت ۴۳ نفر از هموطنان و مصدوم شدن تعدادی از آنها شد که آسیب فراوان و خسارات گسترده مالی را نیز ایجاد کرد.

وی یادآورشد: هیئتی از قوه‌قضاییه برای بررسی این حادثه اعزام شد، گزارش قوه قضائیه در این باره کامل است و برای رئیس دستگاه قضا ارسال شده است.

منتظری تاکید کرد: گزارش هیئت اعزامی دستگاه قضا را که دیدم، همچنین گزارش دولت و کلیاتی که از مجلس ارسال شده بود را مطالعه کردم، تمام گزارش‌ها نزدیک به هم هستند.

وی گفت: بخش قابل توجهی از علت اصلی این حادثه قصور، کوتاهی و تقصیری دستگاه‌های دخیل در احداث ساختمان متروپل بودند و در نتیجه این کوتاهی‌ها ساختمان فروریخت و عده‌ای بیگناه‌کشته و مصدوم شدند و مقداری از سرمایه مردم از بین رفت.

دادستان کل کشور گفت: لازم‌است مجلس نسبت به ترک فعل‌ها، قانون تهیه کند و همچنین هر سه‌قوه وظیفه خود را درباره ترک‌فعل انجام دهند و اگر نواقصی دارند برطرف کنند؛ برخی از این حوادث به ترک‌فعل هایی که مدیران دارند برمی‌گردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس