کد خبر 1387663
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
دستگیری جوان زورگیری که پدرش رئیس بانک است | پدرم یک بار گفت تو آدم‌بشو نیستی

در پی اجرای پنجاه و ششمین طرح رعد پلیس پیشگیری تعداد زیادی از سارقان دستگیر شدند که یکی از آنها بچه‌رئیس از آب درآمده است!

به گزارش مشرق، «متین» متهمی است که در پنجاه و ششمین طرح رعد پلیس پیشگیری، نظر اکثر خبرنگاران و عکاس‌ها را به خود جلب کرد. چراکه خال‌کوبی های فانتزی و جالبی داشت. از آن طرح‌های که اراذل و اوباش کمتر به سراغ آن می‌روند.

افسر پرونده اش می‌گوید: «این بچه برای اینکه نشان دهد از چیزی نمی‌ترسد، حتی پشت پلک هاش هم خال‌کوبی کرده است».

به او می‌گویم چرا لقب مهدی چسب را به تو داده‌اند؟ می‌گوید: «به خاطر اینکه هرچیزی را ببینم و بخواهم، مثل چسب می‌چسبم بهش و تا از صاحبش جدایش نکنم، بی‌خیال آن نمی‌شوم.»

متین یک لحظه هم نمی‌تواند ثابت بماند. خودش می‌گوید بیش‌فعال است. پوست‌های دور ناخنش را کنده و انگشتانش خون افتاده است. ۳ مورد سابقه زندان دارد. به او می‌گویم خانواده‌ات خبر دارند که پلیس دستگیرت کرده است؟ بلند می‌خندد و می‌گوید: «بابام رئیس بانک است. وضع مالی خوبی داریم ولی نه بابام و نه مامانم هیچ وقت ما را تحویل نمی‌گرفتند. برای اینکه به آنها ثابت کنم منم برای خودم کسی هستم، وارد این کار شدم. بار اولی که به کانون اصلاح و تربیت رفتم، پدرم به دیدنم آمد و گفت دیگر هیچ کارت به من مربوط نمی‌شود. تو آدم‌بشو نیستی.» باز با صدای بلندتر می‌خندد و می‌گوید: «البته درست می‌گفت. من واقعاً آدم بشو نیستم. یعنی از اول من آدم معمولی نبودم، بیش‌فعالم.»

متین ۲۳ ساله است. می‌گوید: «زن جماعت خط قرمزم است، طلا هم که دستش باشد کاری به کارش ندارم، زن ضعیف است، از انصاف خارجه که آدم جیب و موبایل زن را بزنید»

متهمی که پشت سرش ایستاده، می‌گوید: «این شکمش سیر است. گرسنه که باشی زن که سهل است، به بچه هم رحم نمی‌کنی.» او اولین بار است که دست به موبایل‌قاپی زده و از شانس بدش همان تجربه اول در دام پلیس افتاده است. او از دیگر دوستانش شنیده است موبایل‌قاپی نسبت به سایر سرقت‌ها سود بیشتری دارد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت درباره اجرای این مرحله از اجرای طرح رعد گفت: «در این مرحله از طرح رعد ۷۳۳ سارق، مالخر، گوشی‌قاپ و اراذل و اوباش دستگیر شدند و ۲۶۹ فقره حکم قضائی به اجرا گذاشته شد. همچنین ۳ هزار و ۲۴۵ فقره از اموال مردم به ارزش ۲۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان کشف شد که از جمله آنها می‌توان به ۱۶۲ دستگاه موتور و خودرو اشاره کرد.

سردار رحیمی افزود: همچنین ۲۲ نفر از زندانیان فراری در این مرحله از طرح رعد دستگیری شدند و ۴ قبضه سلاح جنگی و ۱۱۷ قبضه سلاح سرد و ۲۷۰ تفنگ جنگی کشف شد.

طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت که از زمان فرماندهی سردار رحیمی در تهران بزرگ به اجرا گذاشته شده است، طرحی است که کلانتری‌ها طی ۴۸ ساعت یا زمان مشخصی عملیات‌هایی را برای کشف ویژه سرقت و اموال سرقتی به اجرا می‌گذارند. هدف از اجرای طرح رعد یا طرح‌های اینچنینی زمین‌گیر کردن سارقان، اراذل و اوباش، مالخران و دیگر متهمان است.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    11 4
    وای به وقتی که بگندد ؛ نمکش می زنند!
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      10 0
      قابل توجه احمقها که فکر میکنند سارقان فقیر هستند . . . 99 درصد سارقان یا معتاد هستند و میخواهند خرج مواد کنند یا عشق یک شبه پولدار شدن دارند.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      5 2
      داداش تر زدی به ضرب المثل
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 0
      چی گفتی؟ باید بگی:هرچه بگندد نمکش میزنن وای بوقتی که بگندد نمک
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      8 1
      برو ببین باباش چه نمکی پای سفره این ها آورده
    • حمید کلباسی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      اولا با ادب باش تا بزرگ شوی ؛ ثانیا وقتی متوجه مطلبی نمیشی ؛ از بزرگترت بپرس داداچ!
    • GB ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      درست این ضرب المثل:هرچه به گندد نمکش می زنند☆وای به روزی که به گندد نمک~
  • عبدالعمر IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    22 2
    این لقمه حلال است؟
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    11 0
    قطع مچ دست شون فقط
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    4 0
    ر.زگار بسیار آشفته ای است. خداوند به پدر و مادرهایی که دغدغه فرزندانشان را دارند رحم کنند. آنهایی که این شرایط را ندارند نمی توانند این موضوع را درک کنند. به سرعت دنبال چیزهای دیگر می گردند. اما اگر پیامبر هم باشی ممکن است شیاطین فرزندنت را بدزدند وای به حال بقیه.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    4 3
    وضع اقتصادی مملکت رو درست کنید بیشتر این گونه مشکلات اتوماتیک حل می شود.
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 0
      اگر فقیر باشی دوزدی راه نیست .کارو تلاش بهترین گزینه است و آرامش داری شب همش بار کج به مقصد نمی رسد
  • GB ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    انون وقت بعضی هامیگن ایناازبدبختی دزدی می کنند طرف باباش ریس بانک!؟کسی که درخانواده ی درست ودرمونی تربیت نشه جامعه ای را به گند می کشاند،وگرنه گرسنگی هم بهونه ای برای دزدی ونان حروم خوردن نیست-میخواسته با دزدی مطرح بشه ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه،بی توجهی به فرزندوبه امان خدا رها کردن وبی محبتی درخانواده نسبت به فرزندباعث میشه که فردعقده ای وبه دوستان ناباب روی بیاره ریشه ی تمام بدبختی این خلاف ها وکارهای زشت این مفلوک ها فقط مسبب ان خانواده ست..
  • مهدی اسدی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 0
    سلام : باز هم عده ای بگویند سرقت از سر فقر و نداری است .
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      آره. بیچاره آمریکا که خیلی فقیر است و هر روز تیرانذازی دارد!
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    8 0
    پس رئیس بانکها همشون ژن چسبند که مملکت را به عارت نابودی کشاندند
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    اقای ریس لقمه کدوم امضا بوده که ...
  • الم IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    ربطی به پدر ندارد وقتی شغلی در شان اشخاص پیدا نشود و دستش تو جیب خود نرود چنین اتفاقاتی طبیعی است مخصوصا برای فرزندان پسر که در مدت کوتاه بیکاری عاصی میشوند و کافی که از جایی با دوستان بیکارش شروع کند دیگر مهار شدنی نیست پیش فعالی و پس فعالی حرف بی خودی است چرا در کشورهای موضوع بیکاری حل شده تا این حد تخلفات نیست مگر پیش فعالی مختص این کشوره در دیگر کشورها چنین اشخاصی وجود ندارد
  • علیرضا IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    اگر مطابق قانون اسلام عمل میکردند الا تو کشور حتی یک قمه کش وموبایل قاپ وجیب بر وگرانفروش قاچاقچی ورانتخوار وزمینخوار ونجومی بگیر ودزد بیتالمال ورشوه گیر و الاآخر نبود آقایا از این طرف میگیرند با یک امضا وتعهد مسخره آزاد میکند اسلام میگوید اگر آدم نشد دستش را قطع کن آیا عمل کردید میلیاردها گرانفروشی میکند با یک جریمه که آنهم به جیب دولت میرود مردم گران میخرد سودش به دولت میرسد برای همین آقایان دوست ندارد در کشور گرانی وکثافتکاری تمام شود
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    حیف این مغزها که به این راه کشیده می‌شوند... کاش کشف استعداد بشوند و به این جرم ها دست نزنند...
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    رئیس بانک ها خودشون همه دزدند نمونه اش خاوری
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    . اگر حق الناس پولی آبرویی وهرچی گردنتونه در پی جبران در بیایید دنیا مسافرت کوتاهیه. طرف نفرین میکنه. آه مظلوم را جدی بگیرید ممکنه حتی در پی احقاق حقشم برنیومده اما هم در این دنیا و هم اون دنیا پات گیره.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    لقمه حلال بدین به فرزندانتون چون آه و نفرین کسی دامنگیر خودتم نشه دامنگیر فرزندت میشه. حق الناس را رعایت کنید. اگر حق الناس پولی آبرویی وهرچی گردنتونه در پی جبران در بیایید دنیا مسافرت کوتاهیه. طرف نفرین میکنه. آه مظلوم را جدی بگیرید ممکنه حتی در پی احقاق حقشم برنیومده اما هم در این دنیا و هم اون دنیا پات گیره.
  • م IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    چرا قانون اسلام درباره قطع دست آنها اجرا نمی شود؟!
  • ناراحت IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    دوستان مسخره نکنید دزدی این جوون نمیتونه ربطی به لقمه حلال و حرام نداره منم یه برادر دارم پیش فعال بود بعضی ها شرمیشن مثل برادر من همش دعوا میکنن یکی هم دزد میشه چون نمیتونن هیجانات خودشون رو کنترل کنند باید با مصرف قرص کنترل بشه همون کودکی اگه میبردنش پیش یه روانپزشک خوب میشد به نظرم پدر و مادر ش مقصر هستن خدا روشکر برادر من خیلی بهتر شده الان دیگه داروهاش رو قطع کرده.
  • امید IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    چندین ساله داد میزنم که شرمنشع اینگونه بزهکار شدن جوانان یا هر فردی تو ایران اینه که مسعولیت و تربیت بچه ها فقط افتاده گردن خانواده و دولت و جامعه بجز برخورد قهری انگار کار دیگه ای بلد نیستند! اولا که بزهکار شدن هر آدمی اول آخر نتیجه فقر هست وبس ‌کسی که غیراز این فکر میکنه یه بیسواده که نمیدونه چی میگه مشکل فقط فقر مادی هم نیست فقر ممکنه فقر روانی یا تربیتی هم باشه مثل این مورد درنتیجه تازمانی که دولت و جامعه بجای به هوای خود رها کردن آدم‌ها تا زمان وقوع جرم اگر به هر انسان از بدر تولد تا طول زندگی اهمیت داده بشه کمبودها ‌کاستی های هر خانواده رو برسی و درمان کنند شک نکنید میزان بزهکاری به یک درصد هم نمیرسه حتی اگر برای این آرمان توسط حکومت هزینه پرداخته بشه امابزودی مشخص میشه دها برابر هزینه های وضع امروز صرفه جویی شده هم جامعه پویا وسالمی خواهیم داشت هم کرامت شهروندان حفظ خواهد شد هم امنیت به بالاترین نقطه خودش اصلا هم کار سختی نیست این اتفاق بیوفته هم مردم امنیت دارند هم بزهکاری به حداقل خودش میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس