کد خبر 1387619
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

از دغدغه های اغلب ما هنگام خرید آنلاین ادکلن و یا در هنگام خرید حضوری عطر و ادکلن ، تقلبی نبودن آن محصول میباشد. عطرها و ادکلن های تقلبی و فیک علاوه بر کیفیت پایین و ماندگاری کمتر، به شما حس فریب خوردگی القا میکنند و در برخی موارد میتوانند به لباس یا پوست شما نیز آسیب برسانند. اما لازم است بدانید فقط ماندگاری بالای رایحه عطر یا ادکلن، اصل بودن آن را تضمین نمیکند و راه های دیگری نیز برای تشخیص اصل بودن آن وجود دارد که هلنسا در ادامه به آن میپردازد. اما یکی از نکاتی که همواره در خرید ادکلن مردانه و یا زنانه  به آن توجه باید داشته باشید این است که آن را از فروشگاه های معتبرمانند عطر افشان، هلنسا و لیلیوم تهیه کنید یا از آنلاین شاپ های معتبر بصورت آنلاین ادکلن خریداری نمایید.

راهنمایی تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی

11 راه تشخیص ادکلن و عطر اصل از تقلبی

1 - بسته بندی ادکلن را بررسی کنید

ادکلن های اصل با سلفون های ضخیم و به صورت منظم و بی عیب بسته بندی شده اند که بوسیله چسب حرارتی به جعبه ی ادکلن محکم چسبیده است. در حالیکه ادکلن های تقلبی با سلفون نامرغوب و غالبا شلخته بسته بندی میشود. دقت کنید که روکش پلاستیکی جعبه چشم نواز بسته بندی شده باشد یعنی لبه ها و درزهای بسته بندی بدون عیب باشد. اگر درز و لبه های بسته بندی عطر بیش از 5 میلی متر پهن باشد، ناصاف باشد یا بیش از حد چسب خورده باشد نشان تقلبی بودن آن است. توجه کنید که پلمپ پلاستیک ادکلن باید پلمپ خطی باشد و روی آن برچسب برند چسبیده باشد، اگر اینگونه نیست آن ادکلن تقلبی است.

2 - جنس و ساختار مقوای بسته بندی ادکلن را مورد توجه قرار دهید

ادکلن و عطر اصل با مقوای با کیفیت به منظور حفاظت از ادکلن، بسته بندی میشود. غالبا طراحی داخل جعبه ادکلن طوری است که شیشه آن را محکم نگه میدارد. برای تشخیص ادکلن اصل یا تقلبی به مقوای بسته بندی آن توجه کنید اگر محکم و سفید رنگ است، ادکلن اصل است و اگر خاکستری و نازک است، ادکلن تقلبی است. میتوانید جعبه را در دست بگیرید و آن را تکان دهید اگر صدا و لقی احساس نکردید و ادکلن کاملا داخل آن محکم بود، نشان اصل بودن است.

3 - به نوشته ها و علامت های روی جعبه ادکلن دقت کنید

هنگام خرید آنلاین ادکلن یا خرید فیزیکی، به سایت سازنده ادکلن سر بزنید و نوشته های روی جعبه ی ادکلن را با ادکلن موجود مقایسه کنید. مشخصات کارخانه سازنده باید بصورت کامل روی جعبه ادکلن درج شده باشد و خوانا باشد. کوچکترین تغییر در نوشته ها یا نمادها نشان از تقلبی بودن ادکلن دارد. سازندگان ادکن تقلبی در فونت نوشتاری یا حتی حروف انگلیسی ادکلن دچار اشتباه میشوند. توجه داشته باشید بسته بندی عطرها ممکن است چندسال یکبار توسط سازنده تغییر کند که آن هم در سایت کارخانه سریعا بروز رسانی خواهد شد.

4 -ظاهر جعبه عطر را بررسی کنید

ممکن است در هنگام خرید آنلاین ادکلن یا خرید از مغازه های ادکلن فروشی، جعبه های عطری را ببینیم که بسیار اصیل و با کیفیت به نظر برسند اما تقلبی باشند. برای اینکه در این گونه موارد دچار اشتباه نوشیم باید ظاهر جعبه ادکلن را به عکس ادکلن اصلی تطبیق بدهیم و کوچکترین تفاوت نشانه فیک بودن آن است.

5 - به رنگ عطر یا ادکلن توجه کنید

برندهای مشهور عطر سازی از رنگ های زیادی در تولید ادکلن و عطرهای خود استفاده نمیکنند به خاطر همین اکثر ادکلن های اصل بی رنگ و مات هستند. اگر هنگام خرید آنلاین عطر یا خرید از مغازه احساس کردید رنگ ادکلن زیاد از حد پررنگ و چشمگیر است به تقلبی بودن آن شک کنید و رنگ آن را با نمونه اصل آن تطبیق دهید.

6 - درب شیشه ای عطر را بررسی کنید

درب ادکلن اصل باید کاملا متقارن باشد مگر اینکه طراحی آن به شکل دیگری باشد و اگر درب شیشه ای ادکلن متقارن نباشد، آن ادکلن تقلبی است. حتی ممکن است درب ادکلن های تقلبی از جنس پلاستیک باشد و رنگ روی آن به سادگی با یک ناخن خراشی تراشیده شود . درب ادکلن های اصل را هنگامی که از شیشه جدا میکنید و دوباره سر جای خود میگذارید صدای کیلیک میدهند و محکم و بدون لقی چفت میشوند، اگر این گونه نیست آن ادکلن تقلبی است.

7 - بچ کد روی شیشه ادکلن و روی جعبه آن را باهم مقایسه کنید

یه کد انتهای شیشه ادکلن حک شده است یا با جوهر چاپ شده که باید با کدی که روی بسته بندی آن حک شده مطابقت کند. در غیر این صورت نشان از تقلبی بودن آن عطر است. در هنگام خرید آنلاین ادکلن این مورد را از یاد نبرید.

8 - ساختار شیشه عطر را بررسی کنید

عطر و ادکلن های اصل از جنس شیشه مرغوب و با کیفیت ساخته شده اند و در ساختار خود ناهمواری یا حباب یا هر نقص دیگری ندارند. در حالیکه در ادکلن های فیک شیشه عطر حباب دارد، یا ضایعه اضافه دارد یا دچار نقض های دیگری است. شیشه های ادکلن های تقلبی در مواجه با نور، رگه های ظریفی را نشان میدهند که در ادکلن های اصل این مورد را مشاهده نمیکنید. حتی گاهی ادکلن های فیک از پلاستیک بجای شیشه استفاده میکنند. این مورد را در خرید آنلاین ادکلن در نظر داشته باشد.

9 - هنگام تست تقلبی یا اصل بودن مشخص میشود

به این صورت که رایحه ی ادکلن های اصل هنگام استفاده در طول روز به مرور کم میشوند اما ادکلن های تقلبی بعد از چند ساعت بوی خود را کلا از دست میدهند.

10 - استعلام بارکد

 بارکد درج شده روی جعبه ادکلن را اسکن کنید و مشخصات آن را مشاهده نموده و با نمونه اصل این ادکلن مقایسه کنید.

11 - والف و اسپری ادکلن را امتحان کنید

اگر افشانه اسپری به راحتی انجام میشود و مایع ادکلن را یکنواخت پخش میکند و به همه ی قسمت ها به صورت پودری میپاشد میتوان گفت این ادکلن اصل است و در غیر این صورت فیک میباشد. یک مورد دیگر که سازندگان ادکلن های اصل به آن توجه بسیاری میکنند پلمپ والف ادکلن است که از جنس مرغوب آلومینیومی است. پس اگر والف ادکلن را چک کردید و دیدید پلاستیکی اسیت آن ادکلن تقلبی است.

راهنمایی تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی

کپی کنندگان ادکلن های معروف

بعضی ار سازندگان مشهور ادکلن، فرمول ادکل های خود را به مبالغی به شرکت های دیگری میفروشند. این شرکت ها این فرمول ادکلن ها را با مواد اولیه ارزانتر میسازند و به بازار عرضه میکنند. باید این را دانست که دسته ادکلن زنانه خوشبو و ارزان غالبا از این نوع ادکلن ها فیک و تقلبی نیستند اما با نسخه ی اصل و اورجینال ادکلن فرق دارند. این شرکت ها نام خود را روی محصولات خود مینویسند که به راحتی قابل شناسایی هستند.

کلام اخر:

باتوجه به اینترنتی شدن اغلب امور و توسعه ی آنلاین شاپ ها شما میتوانید یک یا چند مورد آنلاین شاپ معتبر همانند فروشگاه آنلاین عطرافشان، فروشگاه عطر و ادکلن هلنسا و فروشگاه آنلاین لیلیوم که مورد اعتماد برای خریداران آنلاین عطر و ادکلن هستند و می توانید عطر و ادکلن اصل را خریداری نمایید و خرید خود را با خیال راحت و صرف زمان کمتری به صورت آنلاین انجام دهید. پس خرید آنلاین عطر و ادکلن یک راه آسان و مناسب خرید جنس اصل میباشد.

راهنمایی تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس