کد خبر 1387610
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

دنیای ما همواره در حال پیشرفت در بخش های مختلف بوده و کم و بیش اخبار پیشرفت تکنولوژی به گوش همه ی ما رسیده است. صنایع و مواد قدیمی جای خود را به نسخه جدیدتر و پیشرفته تر خود می دهند و این چرخه همواره وجود خواهد داشت. یکی از همین تکنولوژزی های جدید که امروز قصد داریم در بازرگانی صنعت گستر به معرفی آن بپردازیم ، معرفی مواد فایبرگلاس است.

فایبرگلاس چگونه ساخته می شود؟

فایبرگلاس ترکیبی از مواد پلیمری که اغلب رزین ها می باشند با پشم شیشه که در نقش تقویت کننده فایبرگلاس است می باشد. حضور رزین به عنوان مواد تشکیل دهنده فایبرگلاس عاملی ست تا فایبرگلاس خاصیتی چسبنده پیدا کند. خوب است در این جا توضیح دهیم که رزین نیز انواع و اقسام دارد و این که چه نوع رزینی در فایبرگلاس استفاده شده باشد تأثیر مستقیم در کاربرد و قیمت فایبرگلاس دارد.

خرید الیاف فایبرگلاس

  • رزین پلی استر ایزوفتالیک در تولید فایبرگلاس استفاده می شود اما معمولا گزینه جذابی برای خرید نمی باشد. علت این امر این است که این رزین در مقابل مواد اسیدی مقاوم نبوده و خاصیت خود را از دست می دهد . بازرگانی صنعت گستر با فروش رزین پلی استر ارتوفتالیک که گزینه مناسبی جهت ساخت فایبرگلاس می باشد پیشنهاد می کند تا از این رزین ها که بسیار محکم بوده و قیمت مناسبی نیز دارند در جهت این موضوع استفاده کنید.
  • رزین های وینیل استر ، گونه ی دیگری از رزین ها هستند که ضعف رزین های پلی استر ایزو را ندارند و از این جهت گزینه بهتری نسبت به آن ها هستند.
  • رزین های اپوکسی بهترین گزینه برای استفاده در فایبرگلاس هستند چرا که هم در برابر خوردگی مواد اسیدی مقاوم هستند و هم تحمل حرارت مناسبی را دارند.
  • در بخش دیگر یعنی ماده دوم سازنده فایبرگلاس همانطور که گفته شد الیاف ها هستند. به همین جهت نکاتی را در زمینه خرید الیاف شیشه فایبرگلاس در این بخش ذکر می کنیم. الیاف شیشه سوزنی نوع اول الیاف ها هستند که بسیار سبک بوده اما از لحاظ استحکام ضعیف عمل می کند تا همین عامل ، علتی باشد بر قیمت به نسبت ارزان تر این محصول.
  • الیاف حصیری ضعف الیاف سوزنی را ندارد و از استحکام مناسب تری برخوردار می باشد.
  • ترکیب الیاف سوزنی و حصیری مناسب ترین گزینه برای به کارگیری در تولید فایبرگلاس می باشد که بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها در تهیه ورق های کامپوزیتشان از این نوع بهره می گیرند. استحکام بالا در کنار قیمت مناسب عاملی برای محبوبیت این نوع الیاف می باشد.

مهم ترین موارد کاربرد مواد فایبرگلاس

فایبرگلاس در صنایع بسیاری کاربرد دارد. صنایعی مانند: صنعت خودرو ، دکوراسیون منزل و بیرون از منزل ، صنایع مختلف دریایی شامل کشتی سازی و بسیاری از صنایع دیگر. علت توجه به مواد فایبرگلاس که به عنوان مواد اولیه در نظر گرفته می شوند مزایایی همچون کیفیت ساخت عالی ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اشعه UV، وزن سبک ، تولید شده در انواع طرح ها و شکل های مختلف ، قیمت مناسب و به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی می باشد. جالب است بدانید فایبرگلاس در مواردی که از مواد اولیه مناسب تهیه شده باشد گاهی می تواند از فولاد نیز مستحکم تر باشد ، حال آن که به سنگینی فولاد هم نیست. عایق بودن یکی دیگر از مواردی است که فایبرگلاس یدک می کشد و همین موضوع نیز باعث می شود تا در بسیاری از صنایع از این مواد بهره گیری کنند که به معرفی چند مثال کوتاه در این مورد می پردازیم:

  • اسید یکی از موادی است که نگهداری آن همیشه با دغدغه هایی همراه بوده است. اسید را می توان در مخازنی نگهداری کرد که سطح آن از مواد فایبرگلاس پوشیده شده باشد تا از خوردگی محیط داخلی مخزن جلوگیری کرده و اسید قابل نگهداری شود.
  • سپر و کابین خودرو نیازمند وزن سبک و استحکام بالاست. پس چه گزینه ای بهتر از فایبرگلاس برای تولید این قطعات خودرویی؟
  • برای ساخت سایبان هایی نظیر ایرانیت یکی از مهم ترین مسائل ، توجه به ضدآب بودن این سایبان ها می باشد. فایبرگلاس بهترین گزینه برای ساخت ایرانیت می باشد.
  • در پارکینگ ساختمان ها ، مجتمع ها ، کف استخر ها از فایبرگلاس می توان استفاده کرد.
  • در ساخت مجسمه ها ، تزئینات دکوری در منازل و در سطح شهر ، فایبرگلاس ایده ای جذاب به نظر می رسد.
  • نمای ظاهری ساختمان ، دکوراسیون مغازه ها ، نمایشگاه های هنری و حتی فراتر از این موارد ایجاد شغل به کمک فایبرگلاس انجام می شود.
  • هر گونه استفاده ی دیگر که نیازمند ایزولاسیون باشد مانند استخر ، جکوزی ، سینک های ظرفشویی دستشویی و ...
  • و بسیاری کاربردهای دیگر در صنایع گوناگون نظیر صنعت سیمان ، صنایع پزشکی ، دریایی ، هوایی و غیره

برای خرید مواد فایبرگلاس خوب است توجه داشته باشیم که در بازار این مواد را بر دو اساس دسته بندی می کنند. یکی بر اساس وزن که این مواد معمولا از 300 گرم تا 1200 گرم موجود هستند و دیگری بر اساس مدل که با نام های موج ریز ، موج سینوسی ، موج ایرانیت ، گل دار و موج ذوزنقه ای دسته بندی می شوند.

فایبرگلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

بازرگانی صنعت گستر ، فروش انواع فایبرگلاس

شرکت بازرگانی صنعت گستر ، با سال ها تجربه در زمینه فروش و خدمات مواد پلیمری آمادگی این را دارد تا در انجام پروژه فایبرگلاس ، فروش رزین ، الیاف شیشه و سایر موارد از این دست شما عزیزان را همراهی کند. بازرگانی صنعت گستر فروشنده موادی همچون: کلیه رزین های پلی استر ، رزین های اپوکسی ، رزین های وینیل استر ، الیاف شیشه سوزنی ، الیاف شیشه حصیری ، الیاف شیشه پودری ، الیاف شیشه چاپد ، روغن سیلیکون ، پودر فیلم ، واکس ترک و ایرانی ، دی متیل آمین ، انواع هاردنر ، انواع کبالت ، انواع اسید ، سلیکون های بهداشتی و قالب گیری ، خمیر رنگ ، پودر تیتان ، اروزیل 200 و ... فعالیت می کند و کلیه موارد فوق را آماده ارسال به سراسر کشور موجود دارد. برای استعلام قیمت کلیه محصولات می توانید با مراجعه به سایت بازرگانی صنعت گستر به نشانی www.sanatrezin.com با تلفن های ما در تماس باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس