روسیه

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین در حال دامن زدن به تنش‌ها است.

به گزارش مشرق، در حالی که تنش‌های مسکو و واشنگتن شدت گرفته است، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا از کمک‌های تسلیحاتی این کشور به اوکراین بشدت انتقاد کرد.

رسانه‌های روسیه روز چهارشنبه (امروز) گزارش دادند، سفیر مسکو در واشنگتن به آمریکا درباره قصد این کشور برای ارائه کمک‌های تسلیحاتی بیشتر و ارائه تعداد بیشتری از سامانه‌ پیشرفته راکت و موشک انداز «هیمارس» (HIMARS) هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین اعلام کرد که آمریکا به دنبال پایان صلح آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید:

جنگ اوکراین وارد مراحل سرنوشت‌ساز شده است

این مقام روس گفت: «این واقعیت که یکی از مقامات بلندپایه پنتاگون احتمال افزایش عرضه سامانه‌های دوربرد (به اوکراین) را می‌بیند باعث نگرانی شدید می‌شود. این اظهارات ممکن است به عنوان قصد واشنگتن برای حرکت به سمت تشدید بیشتر (تنش‌ و درگیری) تلقی شود. این فقط تایید می‌کند که آمریکایی‌ها هیچ قصدی برای دیدن راه حل مسالمت آمیز ندارند».

آناتولی آنتونوف افزود: «جای تعجب نیست که اظهارات این مقام در آستانه یک نشست دیگر ایالات متحده و متحدانش برای بحث در مورد حمایت نظامی از اوکراین بیان شده است. ظاهرا اینگونه است که دولت (آمریکا) به شرکای خود این باور را می‌قبولاند که راه جایگزین دیگری جز تامین تسلیحات بیشتر برای رژیم کی‌یف وجود ندارد».

این اولین بار نیست که مقام‌های مسکو به واشنگتن درباره ارائه سیستم‌های پرتاب راکتی و موشکی پیشرفته به اوکراین واکنش نشان می‌دهند.

اوایل ماه جاری بود که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تصمیم واشنگتن برای تجهیز ارتش اوکراین با سیستمهای راکتی پیشرفته بسیار منفی است و منجر به افزایش خطر تقابل مستقیم(روسیه و آمریکا) خواهد شد.

وی افزود: نکته این است که ایالات متحده هیچ کاری برای حل بحران اوکراین نمی‌کند و در عوض به اوکراین تسلیحات صادر می‌کند و این دقیقا از سالها قبل از عملیات ویژه نظامی روسیه در جریان است.

روابط روسیه و آمریکا به دنبال آغاز بحران اوکراین به شدت دچار تنش شده است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ به درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 4
    امریکا مکنده خون کشورهای ضعیفه. بهر طریقی که امریکا ضعیف و ذلیل بشه نتیجه کار باعث رشد بیش از 100 کشور فقیر خواهد شد.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      3 1
      عجب. حتما اربابت پوتین هم آزادی بخش ملتهای مظلومه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 1
    هشدار تند باشه کند باشه برا امریکا فرق نمیکنه،از هر لحاظ نظامی،اقتصادی...ابرقدرته
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 1
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 1
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 2
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد
  • هوشنگ IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    موشک اس 400 برای چه چیزی است ؟ چندتا به کی یف اوکراین نوش بخورانید مثل بچه خوب می شینن سرجاشون طولش ندهید امروز یا فردا انجامش بدین تموم بشه بره
  • مهدی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    روسیه دریای خزر را از ایران گرفته است. اما تندروها در ایران طرفدار روسیه بی رحم هستند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ایران عربها حاکمیت می کنند زیر میدان بریتانیا و میدان کرملین.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    با وجود کنترل و روابط تنگاتنگ آمریکا اسرائیل با یک دیگر افق روابطی بین ایران و آمریکا ب و جود نخواهد آمد و لذا ایران بدنبال تقویت روابط با کشورهای دیگر بخصوص آسیایی باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس