کد خبر 1387413
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
این گیاه بدبو، قاتل فشار خون است!

سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.

به گزارش مشرق، سلسله کنفرانس علمی «فارماکولوژی قلبی عروقی سیر»به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیست و دوم خرداد ماه برگزار شد.

در این وبینار که با سخنرانی دکتر سعید کیانبخت عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، خواص قلبی عروقی سیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کیانبخت اظهار کرد : بسیاری از افراد به‌خاطر بوی تُند سیر از مصرف آن خودداری می‌کنند، اما دقیقا همان ترکیبات گوگردی که مهمترین آن ها آلیسین دی آلیل سولفید است و باعث بوی بد سیر می‌شود، فواید فوق‌العاده ای دارند. وی تاکید کرد: همین ترکیبات می‌توانند از تشکیل مواد سرطان‌زا در بدن جلوگیری کنند و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.


این عضو هیات علمی تصریح کرد: سیر با نام علمی allium sativum هزاران سال است که برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار میگیرد و در حال حاضر سیر برای کاهش کلسترول، کاهش ریسک بیماریهای قلبی عروقی و خاصیت آنتی میکروبی کاربرد دارد. گیاه سیر و داروهای ساخته شده از آن در کنترل و پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی عروقی و خون مورد استفاده قرار میگیرد و این موضوع از آن حیث اهمیت دارد که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 31 درصد مرگ و میر سالیانه بر اثر بیماریهای قلبی عروقی است.


وی بیان کرد: سیر یک گیاه دارویی شگفت انگیز با خاصیت کنترل در بیماریهای قلبی عروقی نظیر تصلب شرایین، چربی خون، فشار خون، لخته شدن خون، نامنظی ضربان قلب و صدمات قلبی می باشد.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 1
    ما دکتر نیستیم اما از لحاظ تجربه شخصی میدونیم که تاثیر سیر بر کاهش فشارخون بستگی به طبع شخص داره ، ما کسی رو در خانواده داریم با طبع گرم که سیر میخوره بیشتر فشار خونش رو بالا می‌برد لذا از پزشکان طب سنتی خواهشی که داریم یه نسخه واحد برای همه نپیچند و اگه از تاثیر گیاهی بر یه بیماری می‌خوان بگن با جزئیات بیشتر بیان کنند
    • موافق IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 1
      دقیقا
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    کاش علاوه بر منافع ، نحوه مصرف و نیز عوارض و خطرات و جامعه هدف مناسب و نامناسب را هم بیان می کند .
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    هیچ متخصص قلب و عروقی این حرف رو قبول نداره
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 1
    چون یک نفر در خانواده شما با خوردن سیر فشار خونش بالا میره نتیجه گرفتید سیر برای کاهش فشار خون موثر نیست؟ در ضمن پزشکی سنتی اصلا تعریف فشار خون و مکانیزم تاثیر مواد شیمیایی (مانند ترکیبات گوگرد موجود در سیر) بر فشار خون را می داند؟ اصلا مفهوم فشار و تفاوتش را با نیرو می داند؟ هر وقت برای ساختن ساختمان و هواپیما و کامپیوتر و نیروگاه و... از مهندسی سنتی نتیجه گرفتید اونوقت می توانید برای درمان دردهایتان به پزشکی سنتی رجوع کنید .تا ان موقع به پزشکی مدرن اعتماد کنید
  • محسن IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام. خیلی ها فواید سیر رو میدونن ولی بخاطر بوی بدی که داره و موجب آزار دیگران میشه از مصرف اون سرباز میزنن. لطفا راه حل رفع بوی بد سیر رو هم بفرمائید.
  • محسن IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 1
    سلام. خیلی ها فواید سیر رو میدونن ولی بخاطر بوی بدی که داره و موجب آزار دیگران میشه از مصرف اون سرباز میزنن. لطفا راه حل رفع بوی بد سیر رو هم بفرمائید.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 1
    اگر مردم به خواص سیر و فواید بی شمار آن پی ببرند ، از بوی سیر ، ادکلن و عطر خواهند ساخت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس