رییس کمیسیون‌ انرژی مجلس: ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تشدید تحریم‌ ها، ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی و افزایش تولید و فروش نفت از جمله اهداف وزارت نفت در برقراری ارتباط با دیگر کشورهاست.

به گزارش مشرق، فریدون حسنوند پس از برگزاری نشست روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی مجلس که با حضور وزیر نفت برگزار شد به خبرنگاران، گفت: دیپلماسی انرژی یکی از اولویت‌های مهم مجلس و دولت است و رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و اعضای کمیسیون انرژی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه دارند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس افزود: به رغم وجود تحریم و تشدید اقدامات خصمانه  آمریکا مقابل جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی انرژی ما در آسیای میانه، روسیه، حوزه خلیج فارس و شرق و غرب پیش رفته است و تاکنون تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی منعقد شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس ادامه داد: گام بعدی در رابطه با آمریکای لاتین به عنوان حیات خلوت آمریکا بود که در این حوزه نیز قراردادهای مهمی با کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوا منعقد شد و پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه با تمام اقدامات انجام شده، نگاه بعدی به سمت اروپا و آسیای شرقی است، اضافه کرد: برقراری ارتباط با این کشورها از اهداف بعدی وزارت نفت و کمیسیون انرژی است.

حسنوند خاطرنشان کرد تاکید کرد: وضعیت نفت ایران شرایط کافی و لازم را برای تبدیل شدن به محور سوآپ نفت و گاز منطقه دارد و باید جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک هاپ در دنیای انرژی پذیرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس