کد خبر 1386952
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
نروژ به دنبال لغو قرارداد خرید بالگردهای NH-90

نروژ اعلام کرد که بالگردهای NH-۹۰ ساخت شرکت چند ملیتی در فرانسه نیازهای ارتش این کشور را پاسخگو نبوده و قصد دارد قرارداد خرید این بالگردها را لغو کند.

به گزارش مشرق، نروژ، یکی از موسسان پیمان آتلانتیک شمالی، در حال فسخ کردن قرارداد خرید بالگردهای نظامی NH-۹۰‌ که به سال ۲۰۰۱ باز میگردد، می‌باشد.

بر اساس اعلام «بورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ، این بالگردها که به صورت اختصاصی با هدف تامین نیازهای نظامی ائتلاف ناتو توسعه یافته، با توجه به مشکلات متعدد و همچنین تاخیر در تحویل، توسط ارتش نروژ کمتر از حد مطلوب گزارش شده است.

در حالی که این مدل، هرگز نمی‌تواند نیازهای نیروهای مسلح نروژ را تامین کند، اسلو خواستار بازگردانده شدن حدود ۵۰۰ میلیون یورویی است که برای خرید این بالگردها پرداخته است. عملیاتی کردن این بالگردها که به نروژ تحویل داده شده، متوقف شده است. نروژ قصد دارد این بالگردها را به کارخانه NHindustries‌ که یک کارخانه چند ملیتی در فرانسه بوده، بازگرداند.

در همین زمان، اسلو به دنبال جایگزینی برای این بالگردها بوده که می‌تواند از آمریکا تهیه شود.

در گزارشی که ارتش نروژ درباره بالگردهای NH-۹۰ ارائه داده نظرش درباره مدل و کارخانه سازنده آن، منفی بوده است.

اسلو این موضوع را شفاف ساخته که این بالگرد ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر ندارد اگر چه کارخانه NHindustries‌ قصد ندارد با لغو ناگهانی این قرارداد کنار بیاید و حتی می‌تواند نروژ را به دلیل این تصمیم به دادگاه بکشاند. از سوی دیگر شرکت NHindustries‌ اظهارات نروژ درباره بالگردهای ساخت خود را بی‌اساس توصیف کرده است.

این شرکت اعلام کرده که ۱۳ فروند از ۱۴ فروند بالگردی که نروژ سفارش داده تحویل داده شده و آخرین بالگرد نیز آماده تحویل است. این در حالی است که ارتش نروژ اعلام کرده که تنها هشت فروند از این بالگردها به طور کامل عملیاتی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    اگر میشه بدید به ارتش ایران... بالگرد سنگین نیاز اساسی نیروهای مسلح ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس