سفر رؤسای بنیاد علویون ترکیه به ایران/اعتراض به افزایش نرخ هتلها

تورگردانان کشور در نشست با معاون گردشگری خواستار رسیدگی به هشدار کشورها درباره سفر به ایران، دو نرخی شدن ورودیه‌ها، افزایش بی رویه نرخ هتل‌ها و درخواست ارز از آژانس‌ها توسط هتل‌ها شدند.

به گزارش مشرق، نشست اعضای جامعه تورگردانان کشور با علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در محل معاونت گردشگری برگزار شد در این نشست شالبافیان از اعضای حاضر خواست از فرصت موجود به منظور استفاده از بودجه تولید محتوا استفاده کنند و تمام ظرفیت‌های پیوسته برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور را فعال کنند.

شالبافیان همچنین برخی از اقدامات اخیر از جمله تمدید سه ساله مجوز دفاتر خدمات مسافرتی با هدف کاهش بروکراسی اداری، حمایت از تأسیسات گردشگری در زمینه تعرفه گاز مصرفی، تخصیص سوخت یارانه‌ای ویژه شناورهای گردشگری، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری و اقداماتی از این دست را گام‌های جدی برداشته شده به سمت حمایت از فعالان گردشگری کشور عنوان کرد که بی‌شک با انتقال مسائل جاری جامعه تورگردانان کشور زمینه‌سازی برای رفع چالش‌های این حوزه نیز با تعریف پروژه‌های مشترک پیگیری خواهد شد.

اعضای حاضر از جامعه تورگردانان نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و درباره چالش‌ها و راهکارهای لازم گفتگو کردند. ابراهیم پورفرج رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران گزارشی از برگزاری نمایشگاه سفر و گردشگری آنکارای ترکیه و متعاقباً سفر رؤسای بنیاد علویون ترکیه به ایران در قالب تور آشناسازی و برنامه‌های آتی برای جذب جامعه ۳۰ میلیونی علویون ترکیه به ایران ارائه داد.

وی همچنین خواستار کمک مالی وزارت گردشگری برای تسهیل حضور اعضا در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری ITB برلین و WTM لندن شد.

پورفرج پیشنهاد داد که مشارکت جامعه تورگردانان ایران در برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران می‌تواند به جذب و شرکت همتایان خارجی در این نمایشگاه کمک کند.

در ادامه، اعضای هیأت مدیره حل مشکل انتقال ارز، رسیدگی به هشدار کشورهای اروپایی و کانادا به شهروندان خود درباره سفر به ایران، نظارت بر واحدهای پذیرایی و اقامتی و ضرورت رعایت استانداردهای حتی داخلی، ترویج و تولید محتوا توسط وزارت گردشگری، عدم برخورداری بخش خصوصی گردشگری از دریافتی عوارض خروج از کشور، دو نرخی شدن ورودیه‌ها، افزایش بی رویه نرخ هتل‌ها و درخواست ارز از آژانس‌ها توسط هتل‌ها، رقابت ناسالم پلتفرم‌ها و به خطر افتادن اشتغال در صنف، عدم صدور ویزا در موارد متعدد را به عنوان مطالبات بخش خصوصی گردشگری ورودی مطرح کردند.

همچنین ضرورت تهیه برنامه استراتژیک سه ساله گردشگری ورودی، فعال سازی توریسم منطقه‌ای، امکان حضور در کنفرانس‌های بین المللی گردشگری، تولید محتوا، برگزاری جلسه با نمایندگی‌های کشورهایی که هشدار سفر صادر می‌کنند برای توجیه آنها، پوشش خبری در رسانه‌های دنیا و ارتباط نزدیک تر تشکل‌ها با وزارت گردشگری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    هتلی که سال 97 قیمتش زیر 300 بود الان شبی 2 تومن شده!!! قیمت بدترین هتلها بالای 200 شده!!! چه خبره؟؟؟
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 1
    الان هرکی داخل ایران سفر بره دیوونه است . ترکیه خیلی ارزان تر می افته هتلهاش یک سوم هتلهای ایرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس