کد خبر 1386828
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
اوکراین

ارتش روسیه طی عملیات زمینی و هوایی شب گذشته در خاک اوکراین، توانست حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به دولت کی‌یف را نابود کند.

به گزارش مشرق، در ادامه صد و هشتمین روز نبرد میان نیروهای روسی و اوکراینی در منطقه دونباس، ارتش روسیه امروز (دوشنبه) محموله بزرگی از تسلیحات غربی برای اوکراین را منهدم کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی نشست خبری روزانه گفت که نیروی زمینی این کشور با پشتیبانی حملات موشکی توانست حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به اوکراین را نابود کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کُناشنکوف توضیح داد: «موشک‌های هواپرتاب نقطه‌زن در منطقه ایستگاه راه‌آهن اوداچنوی واقع در جمهوری خلق دونتسک، محموله بزرگی از تسلیحات و تجهیزات نظامی که توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی تحویل گروه ملی‌گرایان اوکراینی شده بود را منهدم کردند».

وی با بیان اینکه موشک‌های روسی محل اقامت نظامیان خارجی در اوکراین را نیز منهدم کردند، اظهار داشت: «محل استقرار موقت مزدوران خارجی در منطقه فدوروفکا در جمهوری خلق لوهانسک نیز در حملات موشکی نابود شد».

وزارت دفاع روسیه همچنین کلیپ ویدئویی زیر را از شلیک موشک‌اندازهای خودکششی «اِسمرچ» (به معنای گردباد)، به سمت شبه‌نظامیان و ملی‌گرایان اوکراینی در خط مقدم شرق این کشور را منتشر کرد.

این مقام نظامی روس در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۸ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را طی بیست‌وچهار ساعت گذشته سرنگون کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف در این‌باره گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هشت پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلفی از جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک طی یک روز منهدم کردند».

وی در اظهاراتی معنی‌دار تصریح کرد که در میان پهپادهای سرنگون شده یک فروند «بیرق‌دار» ساخت ترکیه نیز وجود داشت.

کُناشنکوف در پایان خبر داد که از زمان آغاز عملیات در منطقه دونباس، حداقل ۱۵۰۰ فروند هواگرد ارتش اوکراین شامل جنگنده، بالگرد و پهپاد، نزدیک به ۳۵۰۰ دستگاه تانک و ۵۰۰ سامانه موشک‌انداز نابود شدند.

امروز وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از خط مقدم نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در غرب رودخانه «سیوِرسکی دونتس» قرار دارد، گفت عبور روس‌ها از این رودخانه مهمترین عامل تعیین‌کننده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    8 3
    خدا‌قوت
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    درود بر ارتش قهرمان پوتین
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    شادترین خبری بود ک اول صبح شنیدم
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    ایول بنازمتون دمتون گرم
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 1
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس