عراق

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی مصری، در اظهاراتی غیر دوستانه، گفت که تهران حرف‌های جدیدی از بغداد خواهد شنید.

به گزارش مشرق، « «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در ادامه اظهارات غیردوستانه چند روز پیش خود، در یک مصاحبه تلویزیونی بار دیگر بر این موضع خود پافشاری کرد.

تغییر لحن بغداد در قبال ایران

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الغد مصر، که بخش اول آن، شب گذشته پخش شد، ادعا کرد: «تهران حرفهای جدیدی از بغداد  می‌شنود که پیش از این وجود نداشت. به ایرانی‌ها گفتیم که ما نیازمند همکاری مشترک هستیم و به دخالت ایران نیازی نداریم».

وی تاکید کرد که روابط با ایران از «مرحله سکوت» به «مرحله صراحت» رسیده و «روابط با کشورهای حوزه خلیج [فارس] در حال حاضر عالی است و بین عراق و برخی کشورهای حوزه خلیج [فارس] و ایران ارتباط وجود دارد».

فؤاد حسین در ادامه مدعی دخالت ایران در امور عراق چه سیاسی و چه غیر سیاسی شد و گفت: « گفت‌وگو و مناقشه با طرف ایرانی را به شکل دیگری آغاز کرده‌ایم، سیاست خارجی عراق، امروز، سیاست وابسته به کشور دیگری نیست. ما همچنین تاکید کردیم که سیاست خارجی عراق بر اساس تامین منافع این کشور است. با دوستانمان گفت‌وگو می‌کنیم اما با دشمنان‌مان، با ابزارهای دیگری غیر از خشونت مقابله می‌کنیم».

نیاز بغداد به همکاری مشترک با تهران

وی افزود: «ما به تهران گفتیم که دارای مشترکات دینی، تجاری، اقتصادی و ... هستیم و نیاز به همکاری مشترک داریم نه دخالت از جانب ایران. ما به یک ائتلاف نیاز داریم. دخالت در امور عراق، قابل قبول نیست. طرف ایرانی باید این مسئله را درک کند. ما با یکدیگر دوست و همسایه باقی خواهیم ماند و با یکدیگر کار می‌کنیم اما مسئله دخالت‌های ایران، غیر قابل قبول است».

دخالت نظامی ترکیه در عراق غیرقانونی است

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از سخنانش به دخالت نظامی ارتش ترکیه و نفوذ آن به خاک عراق اشاره کرد و گفت: هیچ توافقی میان بغداد و آنکارا وجود ندارد که به ارتش ترکیه اجازه عملیات نظامی در داخل اراضی عراق را بدهد. ترکیه نباید بدون موافقت دولت بغداد، در داخل اراضی عراق حرکت کند.

بحران کم‌آبی و ضرورت اقدام مشترک قدرت‌های منطقه‌ای

وی درباره مسئله کم‌آبی در عراق گفت: «این مسئله حساس و خطرناک شده است و به همین دلیل است که همه دولت ها شروع به طرح سوال در مورد چگونگی مقابله با این چالش‌ها کردند».

وزیر خارجه عراق، افزود: دولت عراق برای مقابله با بیابان زایی و مدیریت آب اقداماتی را انجام داده است اما این موضوع در سطح داخلی قابل حل نیست و نیازمند اقدام مشترک با کشورهای همسایه و قدرت‌های منطقه‌ای است. از نخستین گام‌های اتخاذی عراقف میزبانی از معاون رئیس جمهور و مسئول محیط زیست ایران بود که طی آن جلسه‌ای در مورد مدیریت آب به ویژه رودخانه‌هایی که از ایران سرچشمه می‌گیرند، بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به این‌که با همتای ایرانی خود گفت‌وگو کرده و پیشنهاد داده است که این مذاکرات با کشورهای همسایه برای بحث در مورد مسائل زیست‌محیطی و نه فقط مسائل امنیتی و سیاسی گسترش یابد، افزود: «ما برنامه‌ای برای دعوت از کشورهای همسایه داریم.. ترکیه، کویت، اردن و سوریه، اگر شرایط سیاسی اجازه دهد، برای بحث در مورد مسائل محیط زیست و مدیریت آب نشست ترتیب می‌دهیم».

حسین افزود: «رودخانه‌های اصلی عراق عمدتاً از ترکیه و برخی از آن‌ها از ایران سرچشمه می‌گیرند، بنابراین باید در چارچوب منطقه‌ای گفت‌وگو کنیم و این مسائل فقط به صورت مشترک قابل رسیدگی است. با توجه به این‌که موضوع خشکسالی عمومیت دارد و در ایران، ترکیه و عراق وجود دارد، نمی توان با اقدامات دیگری به این موضوع رسیدگی کرد، بنابراین باید با هم همکاری کنیم».

وی با تاکید بر اینکه هرگونه اقدام یکجانبه از سوی عراق مشکلی را حل نمی‌کند، با اشاره به ترکیه و ایران، تصریح کرد: مشکل مشترک است اما ما با این دو کشور مشکل داریم.

وزیر خارجه عراق  با اشاره به این‌که احداث سدهای ترکیه اتفاق جدیدی نیست، بلکه به دهه‌های گذشته برمی گردد، ادامه داد: «ترک‌ها با ما صحبت می‌کردند و می‌گفتند شما آب بیاورید و سپس به دریا بروید. چرا آب را مدیریت نمی کنید؟».

وی افزود: «ما مسئله سدسازی و مدیریت آب را داشتیم اما مشکلات داخلی داریم، این یک واقعیت است، نباید همه مشکلات به ویژه آب را به گردن دیگران بیندازیم. اما در این‌جا مشکلاتی هم با دیگران وجود دارد مثل تغییر مسیر آب رودخانه‌ها در ایران. این مشکل است، بحث بر سر موضوع جلوگیری از آب یا کاهش آب نیست، بلکه تغییر مسیر است. باید صریح در این خصوص با ایران گفت‌وگو شود و ما آن را عملا آغاز کردیم».

هیچ توافق امنیتی میان آنکارا و بغداد برای دخالت نظامی ترکیه در عراق وجود ندارد

وی درباره دخالت‌های ترکیه در امور عراق گفت: «ما مشکل داریم، ترک‌ها مشکل حضور حزب کارگران کردستان را مطرح می‌کنند و حضور عناصر پ‌ک‌ک در اراضی عراق به منزله مشکل برای عراق و ترکیه است. پایگاه‌های نظامی حزب کارگران کردستان در منطقه کردستان عراق و مرزهای ایران و ترکیه قرار دارد».

وزیر خارجه عراق با اشاره به این‌که این مناطق دورافتاده و کنترل نظامی آن دشوار است و طرف ترکیه‌ای برای هدف قرار دادن عناصر این حزب در عراق مداخله می‌کند، تاکید کرد که این مداخله قانونی نیست.

حسین توضیح داد: «هیچ توافق امنیتی بین دو طرف وجود ندارد. کسانی هستند که می گویند توافق نظامی بین دولت عراق در زمان صدام حسین و دولت ترکیه وجود داشته است و به صورتجلسه  نشست قبلی که در سال ۱۹۸۴ امضا شده بود، یعنی زمانی که طارق عزیز وزیر خارجه بود برمی‌گردند. اجرای این توافق فقط یک ساله بود و در صورتجلسه مذکور اشاره شد که نیروهای ترکیه حق ورود به خاک عراق در عمق پنج کیلومتری را دارند، مشروط بر این‌که قبل از آن با دولت عراق برای گرفتن چراغ سبز برای ورود در ارتباط باشند و  ظرف ۷۲ ساعت نیز عقب‌نشینی کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق وجود هرگونه توافق امنیتی با ترکیه را تکذیب کرد و گفت: «ترک‌ها با تکیه بر قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد می‌گویند که اگر "تعدی" صورت بگیرد، می‌تواند برای دفاع از خود پاسخ دهد، اما حتی در این مورد، لازم است به شورای امنیت برگردد و رأی آن را برای دفاع از خود بگیرد».

دلیل عدم بستن مرزهای عراق به روی ترکیه

وی افزود: مشکلی وجود دارد، چگونه می توانیم با ترک ها به تفاهم برسیم؟ وقتی روابط اقتصادی و تجاری به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است، چگونه می توان در خصوص ترکیه اقدامی کرد؟ و این به نفع ترکیه و همچنین به نفع ایران است، آیا عراق آماده است تا با بسته شدن مرزها به روی روابط تجاری مواجه شود؟ من می‌گویم نه. باید با کشورهای همسایه از زبان گفت‌وگو استفاده کنیم. ما هیچ جایگزینی جز زبان گفت‌وگو نداریم».

فؤاد حسین تصریح کرد: ما به همکاری مشترک بویژه بین عراق، ایران و ترکیه نیاز داریم و دیپلماسی عراق همچنان به طرح ایده‌ها ادامه می‌دهد، اما این مسائل میراث دهه‌های پیش است و وضعیت فعلی در حال تغییر است.

تایید پیشرفت در روابط تهران و ریاض با ابتکار بغداد

وزیر خارجه عراق در خصوص نشست‌های عربستان سعودی و ایران تاکید کرد که نشست‌ها با ابتکار عراق صورت گرفت و دور پنجم آن نیز به پایان رسیده است و طی نشست اخیر،  ایده برگزاری این نشست‌ها به صورت علنی و خروج آن از حالت سری مطرح شد، همچنین در این نشست درباره برگزاری نشست‌های آتی در سطح وزرای خارجه دو کشور نیز صحبت‌هایی مطرح شد و گام‌های ملموسی در این زمینه برداشته شد و پیشرفت‌هایی در روابط سعودی و ایرانی حاصل شد.

حسین در خصوص احتمال نامزدی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری گفت: من نامزد ریاست جمهوری بود و اکنون تحرکاتی بین احزاب کردی بر سر این موضوع وجود دارد و دو حزب اصلی  نامزدهایی دارند. موضوع تشکیل دولت پیچیدگی های زیادی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 163
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • جواد IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    153 8
    وقتی غرامت جنگ ازشون نگرفتیم گستاخ شدن
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      42 9
      تهران حرفای غیر دوستانه شما رو قبلا هم شنیده.عراقی های عزیز حسادت رو کنار بگذارید و به خودتون بیاین و نگاه کنین چطوری آمریکا بینتون نفوذ و کشورتون رو ویران کرده.یکی دیگه داره تو امور کشورتون دخالت میکنه.دشمنتون یکی دیگست ان شاءالله اگه متوجه بشید
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      56 5
      یکی به فواد حسین بگه اگه کمک های ایران در برابر داعش نبود الان شما وجود خارجی داشتی که بخوای برای ما نطق کنی؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      48 3
      انگلا اون موقع که برخی عربای خلیج فارس با داعشی که ساختن نیاز به دخالت ایران داشتین الان ندارین ؟؟چرا مملکت غرامت جنگو نمیگیره ازاین نمک به حروما
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      22 11
      ایران غرامت جنگ رو نمیتونه از عراق بگیره. چون در قطعنامه فقط از عراق با نام آغازگر جنگ نام برده شده و هیچ اشاره ای به خسارت و جبران آن نشده برعکس قطعنامه ای که برای پایان جنگ عراق و کویت صادر شد که صراحتا نوشته شده عراق آغازگر جنگ و باید خسارت 50میلیارد دلاری بدهد
    • ایرانی عصبانی AU ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      23 5
      ان کافی نبود هواپیماهای ارتشی و مسافری که یا پناهنده و یا صدام فرستاده بود هم دو دستی تقدیشان کردیم . و اینهم جوابمان. امیدوارم تا انجا که میتوانیم از این دولتمردان نمک نشناس هر چه میتواانیم بازپس بگیریم.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      31 6
      این فرد یک کرد عرافی و عضو حزب دموکرات بارزانی است. دشمنی او با ایران طبیعی است. اشتباه حاج قاسم دفاع از اربیل بود. باید می گذاشتیم اول داعش اربیل را بگیرد. بعد آن را آزاد کرده و به دولت عراق می دادیم تا شر افلیم برای همیشه کنده شود.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      31 5
      غرامت 1000 میلیارد دلاری رو که نگرفتیم هیچ. وقتی داعش به عراق سرازیر شد دولت عراق با التماس از آمریکا درخواست کمک کرد و جیم کری گفت "درخواست شمارو بررسی می کنیم" (تا الان هم دارن بررسی می کنن!!). ولی وقتی به ایران رجوع کردن حاج قاسم به بغداد رفت و ظرف 24 ساعت همه سلاح هایی رو که می خواستن در فرودگاه بغداد تحویلشون داد. اینها به کنار. یه کسی باید جناب فواد حسین را شیر فهم کنه که همون ایرانی که جلوی سقوط بغداد بدست داعش و ذبح اهالی بغداد روگرفت اجازه نمیده یه دیکتاتور دست نشانده ای مثل صدام با کمک آمریکا تو عراق به قدرت برسه و به ایران حمله کنه و صدها هزار نفر از مردم ایران رو شهید کنه. چه فواد حسین خوشش بیاد یا نیاد. اونموقع که ایران داعش رو تو عراق شکست داد جناب فواد حسین چرا ساکت بود که حالا زبون بازکرده؟ بشکنه دستی که نمک نداره.
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      20 1
      گذاشتیم برای روزهای دشمنی که فشار بگذاریم هنوز به آن مرحله نرسیدیم برسیم از حلقومشان می کشیم
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      18 8
      چطور تصور کردیم کشوری متجاوز که ۸ سال عزیز ترین انسانهای این مرز وبوم را از ما گرفت و تا توانست خرابی با بار آورد میتواند در قالب دوست ما ظاهر شود!!!؟؟
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      6 0
      دقیقا" ،.. دقیقا"... چقدر هم نا سپاس !!!
    • کاردان IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      6 0
      حق با شماست باید میگرفتیم نه اینکه انجا را اباد و بهشان بال و پر میدادیم حالا برایمان شاخ بشن
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      11 0
      اینم مثل غربگداهای ما، عمیقا گداست خاک برسرش
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      15 1
      از کسانی که اجداد و پدرانشان به ائمه اطهار در طول تاریخ خیانت کردند، از جمله بلایایی که سر امام حسین و اهل بیتش سر امام حسن و امیرالمومنان امام علی آوردند توقعی بیش از این نیست ، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
    • پژمان IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      8 2
      چطور از عراق غرامت بگیریم در حالی که طبق قطعنامه 598 برخلاف قطعنامه ی مربوط به جنگ عراق با کویت اصلا گفته نشده که عراق به ایران غرامت بپردازد؟ ما غرامت را به کسی نبخشیدیم. طبق قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل نمیتونیم از عراق غرامت بگیریم چون صحبتی راجبش غرامت نشده
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      همان تصوری که در طول هزاران سال با نصف دنیا جنگ کردید و الان با آنها مشکل زیادی وجود ندارد!
    • به ۱۷:۴۷ - IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      3 4
      چون دولت بعث انتخاب مردم عراق نبود.
    • DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 5
      ای فئواد حسین جان تو روح صدام حسین جان را شاد کردی خدا روحت را بزودی شاد کند . احسنت. بارک الله فیکم
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      11 3
      این سیاستمداره یه حرفی زده یه غلطی کرده... ملت ایران و عراق با عشق به امام حسین علیه السلام پیوند خورده اند.. خودتون رو ناراحت نکنید
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      15 0
      تا وقتی که تکلیف قبیله بارزانی روشن نشده و شر این نوکران و وابستگان صیهونیسم برای همیشه از سر کرد و کردستان و عراق کم نشده این مشکلات وجود دارد و خواهد داشت. باید مسعود بارزانی و کلیه قبیله وی به درک اسفل السافلین ارسال شود و پولهای دزدیده شده از خزانه عراق هم از حلقومشان بیرون کشیده شود و به عنوان هزینه دفاع از کردها و اربیل توسط ایران اخذ شود.
    • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      ظاهراً شکست جریان امارات آمریکایی در تشکیل دولت وابسته جدید باعث عصبانیت جریان الکاظمی از ایران شد
    • CA ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      هر موقع غرامت ایران رو داد ترکیه امریکا و اسراییل رو بیرون کرد کل عراق رو زیر حکومت یکپارچه دراورد و آب دجله و فرات رو از ترکیه پس گرفت بیاد راجع به حاکمیت ملی و آب ایران صحبت کنه. نفت گرون شده و محور صهیونیستی راجع به عادی سازی واقعی هرچند پنهانی بهشون قول هایی داده حول برشون داشته.
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      حرف جدید ما : پول گاز و برق ما رو بدید یا دیگه نسیه از ما نخواهید.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      قبل از پایان دادن به اقلیم کردستان اول واق واق سگی چون تو رو باید خاموشش بکنیم کع در قالب پانترک پارس میکنی علیه کردها
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    52 7
    اینم از عراق . بعد از اینهمه حمایت و ایثار
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      13 3
      داداش این که عراقیه این حرف رو میزنه... اون ایرانی هایی که از بیت المال میخورندو علیه ایران حرف میزنند رو چی میگی این حرف‌ها معلومهاز کجا نشات گرفته است
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      13 2
      نگران نباش دوستان ما بلد هستند آنجا چطوری از ما دفاع کنند
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 1
      متاسفانه همینطوره !
    • ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      10 0
      این از طیف غربگدای نخست وزیر عراقه.درست مثل غربگداهای ایران که دنبال تفرقه هستند.مثل غربگداهای افغانستان و... همشون دنبال منافع آمریکا و انگلیس!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      7 1
      به نظرم بهترین کار قطع همکاری آبی و تجاری است . خود بغداد خوب می داند مواد غذتیی کشورش از کجا قاچاق می شود . ضمنا ایشون یادش رفته اگر ایران صدای جدید از بغداد بشنوه احتمال اینکه امثال ایشون از طرف نسوانشان فامیل داعشی ها و آمریکایی ها بشود بسیار زیاده . آقایون مسول حاصل سکوتتون در عراق و برادر برادر کردنتون جز این نیست . یک بار برای همیشه مرزهاتون را با عراق ببندید و از قاچاق مواد و محصولات به عراق جلوگیری کنید از افغانستان دست از پا درازتر بر می گردند
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      از کی تا حالا حرف یک نفر و یک عده قلیل رو پای یک ملت میذارند همین مدل هم تو ایران هست در ثانی حمایت و ایثار رو شما کردی یا مدافیعن حرم؟ ثالثا اگر میخواهید نظر مزدم عراق رو ببینید یه بار پیاده روی اربعین کربلا برید
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    49 66
    ما به حاکمیت ملی عراقی ها احترام نمی گذاریم.مثلا هر وقت دوست داریم با موشک می زنیمش در حالیکه مثلاً آذربایجان یا بحرین را کاری نداریم.گروههای داریم که فراقانونی در عراق عمل می کنند و غرور ملی عراق خدشه دار میشه
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      19 22
      دوست عزیز اونجا که زدیم یک حاکمیت خودخوانده کرد بود مثل همون بازی که تجزیه طلبان ترک و کرد برای ما شروع کردن.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      15 4
      چطوریه که خاک عراق مخصوصا مطقه تحت حاکمیت بارزانی شده محل جولان صهیونیست ها و محل جاسوسی از ایران .و عراقی ها به حاکمیت ملی ایران احترام نمیذارن؟!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      16 3
      مگه نمیدونی که همه تروریست های پژاک تو خاک عراق پایگاه دارن و از عراق وارد ایران میشن و ترور می کنن و دوباره به خاک عراق فرار می کنن؟ ایران خیلی نجابت کرده که مثل ترکیه کردستان عراق رو اشغال نکرده.
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      11 2
      کشوری که بی در و پیکر هست و علیه ایران خرابکاری صورت می گیرد باید بیشتر از این حمله ببیند
    • CO ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      16 0
      دقیقا ً برای من هم همیشه همین پرسش بوده است که با وجود پایگاههای « ضد ایرانی» در قلمرو باکو و ترکیه ٬ مه تنها ایران کاری با آنها ندارد بلکه به ایشان یاری هم میکند !!
    • محسن IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 18
      برای اینکه عراق و سوریه و لبنان مسیر مستقیم ما برای حنایت از مقاومت فلسطین هست، نه آذربایجان و بحرین.(راه قدس از کربلا می گذرد.) اهمیت این مسیر تفاوت واکنش به اتفاقات آذربایجان و بحرین با عراقه.
    • مهدی قاسمی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      8 1
      حاکمیت ملی عراق؟!!! حالا بهتر است وزیر امور خارجه عراق سرش را به آن سو برگرداند و اندکی هم با آمریکا سخن بگوید: به امریکا بگوید از شما تشکر می کنیم از شما که صدها هزار عراقی را کشتید، از شما تشکر می کنیم که زیر ساخت های عراق را نابود کردید، از شما تشکر می کنیم که تخم تجزیه عراق را با تصویب قانون اساسی فدرال شدن عراق در سال 2005 کاشتید، از شمای امریکا تشکر می کنیم که برای ابد عراق را البته اگر عراق را عملاً مستعمره خود کردید، کشاورزی آن را نابود کردید بیابان های آن را آباد کردید، بزرگترین جاسوسخانه آمریکا را در سرتاسر جهان در بغداد بنا کردید، ...
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      5 12
      در عراق تروریست های پژاک و دموکرات رسما پادگان دارند. دولت عراق باید آن ها را غیر قانونی کند تا از خاک عراق ایران را تهدید نکنند.
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      3 1
      ما اگر کاری کردیم بصورت دفاعی بوده آنهم در اقلیم کردی عراق ! عراق دیگز یک کشور متحد و، واحد نیست ، همینی هم که هست و باقی مانده به لطف و حمایت های ایران هست که هست، یعنی در برابر گروهک های تروریستی و تجزیه طلب کردی فقط تماشا چی نظاره گر باشیم ؟ اقلیم کرذی عراق لانه و پایگاه تروریست های موساد شده که در ایران خرابکاری و ترور می‌کنند ، یعنی ما نظاره گر باشیم که فواد حسین خاطرش مکدر نشه ؟ خیر !!! اگر عراق نمی تونه مرزهاشو کنترل کنه مشکل خودشه ما نمی توانیم نظاره گر تروریست ها باشیم ،،،. ترکیه رو چی میگی که اقلیم کردی عراق رو اشغال کرده چندین پایگاه نظامی ایجاد کرده در عراق ؟ هر از گاهی هم با آغا رجب با عملیات های لگد اششک و پنجه اششک بهشون حمله میکنه و.... چرا رفتارت ترکیه مشکلی براشون نداره ؟. میدونی چرا ؟. چون اعراب، شیوخ مرتجع عرب حوزه خلیج فارس از فواد حسین وزیر خارجه عراق خواستند که چنین موضع غیر دوستانه های در قبال ایران بگیرد تمام !
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      4 8
      فواد حسین کرد هست ناراحت و عزادار جوهدهایی است که تو اقلیم کردی عراق زدیم به جهنم فرستادیم متاسفانه اکراد اقلیم عاشق استعمارگر و عاشق اسرائیل هستند
    • CO ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      11 0
      شاید هم خوشخدمتی به ترکیه باشد
    • ناشناس IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      چون از اونجا ب کشور ما حمله میکنن ضربه میزننن اینم بگی بد نیستا وگرنه ما دخالتی تو کشور عراق نداریم
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      6 10
      21:49 به تورکیه ربط هم نداشته باشد شماپارصهاوکیردها به تورکیه و تورک ربط میدهید.وزیرخارجه عراق یک کیردتبارهست واین اظهارات غیردوستانه رایک کیردتبارگفته,آنوقت شماپارصهاوکیردهابه تورکیه وتورک ربط میدهید.دیدید ذاتتان خراب هست وبا همه تورکها دشمن هستیدودشمنی دارید.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      دکتر ما تو اروپا هم انتقام مون رو گرفتیم تو آلمان و هلند و حتی تو کانادا و اسرائیل
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      مثلا اون روزی که ما به مقر موساد حمله کردیم ترکیه هم به شدت ناراحت شد و محکوم کرد. ما نقاط مهمی رو هدف میگیریم که هر طرف مقصری سوزشش رو احساس کنه. اما حقا و انصافا در خصوص مسائل امنیتی، ترکیه همراهی بسیار بسیار بیشتری با ایران داره. شما از مرز ترکیه ناامنی ندیدید. اما از مرز عراق بارها شامل نا امنی بودید. از مرز پاکستان و افغانستان هم همینطور. پس انصاف نیست که بیخود به ترکیه گیر بدیم. اتفاقا موج مهاجر فرستی از سمت ایران برای ترکیه باعث دردسره و گروهکهای تروریستی پژاک بین کردهای کومله مرزی ایران و عراق بیشترین تجمع رو دارن و نه درون ترکیه‌. همین پژاک لنگه پ ک ک هست. اتفاقا نگرانی امنیتی ترکیه باید از ایران و عراق باشه و نه بر عکس. در مورد جمهوری باکو هم اگر منشاء حمله تروریستی باشه ایران طبق رفتار تاریخیش مماشات نمیکنه. مسئله برای ایران مرگ و زندگی هست. مسئله قومیتی و ترس و شجاعت نیست.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    34 18
    ولی ایران نبچیاز به دخالت در عراق داره چون خون سردار ایرانی در عراق ریخته شده و از خاک عراق بر علیه امنیت ملی ایران اقدامات صهیونیستی انجام میشه. در واقع عراق نیاز به مزدورانی مثل شما نداره
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      4 0
      دقیقا"... این فواد حسین مهره و عمله آمریکا و اسرائیل ، اخیرا" هم اسرائیل و شیوخ مرتجع حوزه خلیج فارس بهش دیکته کردند که بر علیه ایران چنین مواضع غیر دوستانه ای اتحاد کند
  • رحیم IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    28 11
    ما وقتی به عراق در برابر داعش کمک کردیم باید ازشان تعهد می گرفتیم تا مقامات عراق در آینده اینطور سخنانی را نگویند و اسرائیل در عراق نفوذ نداشته باشد نه اینکه مثل اربیل بشود و مثل این سخنان
  • محبوبی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    13 14
    واقعا مرحبا . مریزاد ‌.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    16 10
    الاعراب اشد الکفر والنفاق.......آیه ای در قران که خداوتد در وصف اعراب فرموده....کاش به این آیه توجه داشتیم
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      15 0
      از قضا این آقا عرب نیست و کرد است.
    • طاهر عبدالرحیم IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      9 1
      فواد حسین کرد واز گروه بارزانی است( عرب نیست) بابت کشته شدگان صهیونی در اربیل نارحت است. ودرضمن برای ریاست جمهوری عراق کاندید شد که مورد قبول گروه شیعی نشد
    • سیدمرتضی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      2 1
      اولا منظور ایه اعراب سحرا نشین هستند، وبعد ایه ادامه داره بعدش هم شهید ابومهندس هم در کنار شهید سلیمانی در کنار هم ترور شدند وقتی یک فرمانده رده بالا داخلی ترورشه این یعنی نفوذ شدید امریکا، بله سیاست دولت الکاظمی بر اساس روابط با امارات و مصر و عربستان شکل گرفته اتفاقا بنده هم قبول دارم که الان بهترین فرصت برای گرفتن غرامت جنگی از عراقه البته نه فقط عراق از انگلستان هم از بابت جنگ های جهانی و اشغال کشورمون و قتل نیمی از مردم ایران هم گرفته بشه از روس ها هم همینطور و از کشورهایی که سلاح شیمیایی دادنذ به عراق باید مستند سازی شه و غرامت گرفته شه اما دوستان بدونن عراق بین دو قسمت دولت دست نشانده ومقاومت درگیری های داخلی زیادی داره روابط خوب با عراق به نفع مقاومت داخلی عراقه در دوران حکومت همین دوستان مقاومت سالهای طلایی در روابط دو کشور داشتیم، بعدش ما به جای این که عصبانی شیم و... باید تلاش کنیم که قدرت ایجاد کنیم و پروو باشیم در وزارت وسیاست خارجه نیازه که پرو باشی چون کسی با تو دوست نیست فقط باید از تو بترسن تا باها رابطه برقرار کنن
    • IQ ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      این آقای وزیر امور خارجه عرب نیستن کورد هستن این آیه صدق نمی کنه براش
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      درود بر شما ، دقیقا"
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      5 0
      فواد حسین کرد عراقی است ولی قلاده اش دست شیخ نشین های عربی ، اعراب هست
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      4 0
      من خوم کوردم بارزانیکان همویان یهودین پارتی یهودیه .. بارزانی ها و حزب دموکرات کردستان یهودین
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      اعرابی به معنی بادیه نشین و روستایی و عشایر هست و با عرب تفاوت دارد و اشاره به زبان و قوم خاصی نیست
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    38 11
    تهران حرفای غیر دوستانه شما رو قبلا هم شنیده.عراقی های عزیز حسادت رو کنار بگذارید و به خودتون بیاین و نگاه کنین چطوری آمریکا بینتون نفوذ و کشورتون رو ویران کرده.دشمنتون یکی دیگست ان شاءالله اگه متوجه بشید
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    6 1
    حالا كه اينطوره در اسرع وقت عاملين و امرين به شهادت رسوندن سردار دل ها رو به ايران تحويل بدين. و توضيح بدين قيل از اون ترور چرا از سردار ما دعوت كردين به عراق بره
  • سید فروزان CH ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    7 2
    از رئیس جمهور ونزوئلا یاد بگیرند مقامات عراقی ، کاری نکنند اکر باز هم مشکلی برایشان پیش آمد بگیم به ما چه مربوط گاز و برق قسطی بهشان میدهیم ،سالیانه میلیونها زوار میروند آنجا و در آمد سازی برای آنها زمانی که داعش در حومه بغداد رسید این اقا کجا تشریف داشت؟
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    10 2
    حاضرن آمریکا تو کشورشون باشه ولی ایران نه!
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    7 4
    وقتی داعش داشت نابودتان میکردشماکدام سوراخ پنهان شده بودید؟ اگرعرضه داریدفقط خون شهیدسلیمانی وهمراهانش رامطالبه کنیداقدام عملیاتی پیشکش. معلومست درعراق هنوزصدامیان روی کارند
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    4 4
    اون روز که تنت میلرزید از ترس داعش زبونت هم بند اومده الان باغیرت و همت سلمانیها داعشرو بدرک واصل شد و امریکا از ترس موشکهای حزب الله داره میلرزه زبونت باز شده
  • مهدی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    6 2
    همین اقدامات ایران رو اگر آمریکا در عراق کرده بود که اینطوری به نمی افتاد! کپی تاجزاده و لیبرالهای ایران هستند!
  • ش. AE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    10 4
    حرمت امیر المومنین و سیدالشهدا و علمدار کربلا که ایران خویشتنداری می‌کنه وگر نه اهل کوفه همان اهل کوفه هستند اینها از اسرائیل خطرناک ترند دشمن دانا که غم جان بود بهتر از آن دوست که نادان بود
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      متاسفانه همینطوره !
  • جواد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    6 4
    اخه احمق دشمن مارو جا و مکان دادید و ایضا تقاص بی عرضگی شمارو بچه های ایران دارن میدن
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    5 2
    اینا هم فهمیدن
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      نه مثل شما هنوز . ۲۰ ساله مستثمره امریکان ، ۷۰ درصد نفت اسرائیل از کشورشون دزدیده میشه وزیر خارجه اش حرفهای نفتالی بنت در دفاع از نظامی ها کشته شده در اربیل از گلوش در میاد .
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 2
    لطفا یک هفته کلید برق و شیر گاز را بزنید و ببندید خواهید دید به شکر خوردن خواهد افتاد
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    روزی باید با واقعیت روبرو شد . همسایگی جاط خود دریافت عرامت جنگ جای خود
  • KR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    9 7
    با سیاست هاتون عرب هارو که هل دادید توی آغوش رژیم صهیونیستی، الانم کم کم عراق و سوریه رو با این سیاست هاتون هل میدید تو آغوش بقیه اعراب. خیلیم کارتون عالیه
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 1
      آخی تو مجازی با اکانت ناشناس خیلی سیاست بلدی ؟ یاست ایران درست و دقیق بوده که باعث سوزش دشمنان ایران شده
  • سهراب US ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 2
    این مسئولین عراقی همچنان مزدوران تحت اوامر آنریکا ویافریب خوردگان غوعاسالری های عربیت جهول هستند.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 2
    باز گوش مالی می‌خواهند این جنگ بشه تا ناف عراق می‌رویم
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 2
    هی روزگار چقدر ناسپاسی!!!
  • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 2
    زمانی که در یک روز هزارو هفتصد نظامی شیعه عراقی رو داعش اعدام کرد یعنی تیر خلاص میزد و مینداخت رودخانه اون موقع این مزدوران کدوم لانه موش قایم شده بودن اگه ایران نباشد واقعا ویران میشوید جاسوسان اسرائیل اربیل کشته شدن بعد میگن ایران مستندات حضور اسرائیل را نتوانسته ارائه کنه واقعاً جای تعصب دارد رفتار این اعراب
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      2 0
      این ها دنبال منافع عراق نیستند بلکه غربگرا هستند خط قرمزشان منافع غرب هست و در زمین غرب بازی می کنند. به موقعش حتی کشور خودشان را فدا می کنند درست مثل غربگراهای ایرانی
  • علیرضا IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    چه کنیم که ملت عراق باید درسایه اختلاف وسرسپردگی بعضی ازسرانش بسوزد ،شرایط وجو امروز جهانی بسرکردگی امریکا ورژیم پست وجعلی صهیونیست اسراییل،خصوصا برای خاورمیانه ونفوذدرسران کشورهای عربی حکایت ازاحیای یک داعش مجددوقلع وقمع عراق رادارد ان شاالله سران کشوردوست وهمسایه امان عراق این موضوع رامتوجه بشوندتااتش نفاق این کشوررادربرنگیرد
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    9 2
    درود بر عراق مستقل
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      ایکاش عراق مستقل بود !!! ایکاش !!! عراق تحت اشغال آمریکا و ناتو غربی است ، اقلیم کردی عراق هم که زیر چکمه سربازان رجب آغا ترکیه است و مرکزی شده برای تروریست های موساد اسرائیل، فواد حسین تا الکاظمی هم منتخب آمریکایی ها اشغالگران عراق هستند به شدت هم تحت تاثیر دلارهای اعراب حوزه خلیج فارس هستند وای خدا چه کشور مستقلی بوده عراق !!!
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      اینقدر مستقل هستند که بخش زیادی از نفت عراق از اقلیم کردی عراق بصورت پنهانی یا بهتره بگوییم دزدکی به اسرائیل منتقل می‌شود خوب شد معنی مستقل بودن رو هم فهمیدیم ! یعنی سواری دادن یه اسرائیل و آمریکا سواری دادن به ترکیه و شیوخ عرب منطقه، یعنی همراهی کردن با سیاست های ایرانستیزانه آمریکا ...
  • IQ ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 1
    دوستان نظرهایی میدن در دشمنی دو ملت توجه داشته باشید انتقاد هایی هر دو طرف از هم دارن ولی نه به آن اندازه که به سمت دشمنی عداوت پیش بره من خودم چند ساله اینجا هستم بدی از این جماعت ندیدم یکم منصفانه قضاوت کنیم
  • قاسم IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    چه دفاع هایی که نمی کرد از کمک به اینها
  • حسن IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 1
    ببیند از عربستان چقدر گرفته
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    از ابتکار بغداد در مورد پیشرفت روابط تهران - ریاض سخن میکنند و اون رو دخالت در امور ایران نمی‌دانند / به همکاری تهران در زمینه اقتصادی نیازمندیم اما از دخالت ایران در امور عراق شاکی هستیم / چرا وزیر امورخارجه عراق فکر میکنه میتونه نگاهش به ایران رو شبیه نگاه آمریکا به عربستان (گاو شیرده) بکنه !؟ ایران غلام و نوکرتون نیست که سفره ضیافت اش رو پهن کنه که شما با آمریکایی ها کنارش بنشینید و بخورید و بعد جرأت کنید آروغ اش رو درگوش ایران بزنید / از برکات !! همنشینی با آمریکایی هاست که اینقدر بی چشم و رو شدین موقع حمله داعش که میشه لحن این حضرات عراقی کردنشین برای ایران مهربانانه میشه و از ایران کمک میگیرن اما بعد حریم هوایی شون رو در اختیار اشغالگرانی می‌گذارن که شب هنگام مهمان کشی (ترور شهید حاج قاسم) براه بیاندازند/ مهمان کشی در عراق عرب از زمان شهادت حسین ابن علی (ع) سابقه دارد / اگر این آقای فواد حسین از حزب دموکراتیک کردستان عراق میخواد عراق محل کشمکش ایران و آمریکا نباشد بهتر است به مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق عمل کند / اگه نمیتونی برای اشغالگران آمریکایی قیافه بگیری باید بیای واسه ایران قیافه بگیری !!؟ آمریکا اشغالگر است اما ایران همسایه عراق است اگر از کسی هم قرار باشه شاکی باشی از آمریکا شاکی باش اما اگه از سواری دادن به آمریکایی ها خسته شدین داد و بیداش رو سر ایران نزنید ی فواد حسین از سر آمریکا در عراق خلاص شوید تا مجبور نباشید بهش سواری بدین
  • تبریز DK ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 17
    به اربابت شیطان بزرگ بگو ، کور خوندی این لقمه گلوی کثیفت گیر میکند . دیگر نمی گذاریم عراق را بعنوان یک اهرم فشار علیه ایران هر لحظه عملیاتی کند . مهندسی معکوس میکنم علیه شیطان و متمردین نیز عقیم میشوند... تفهیم شد
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    هیچ رود دائمی بین عراق و ایران وجود ندارد. در مواقع سیل مثلا زمستان ها بعضی آب را به سمت عراق هدایت می کنند تا به ایران آسیبی وارد نشود و این توهم برای طرف عراقی پیش آمده که گویا یک رودخانه ای از سمت ایران به عراق روان است. در صورتی که این رودخانه ها مصنوعی و اخیرا ساخته شدند تا سیل در ایران کنترل شود کما این که بعضی از آب ها هم به سمت دریاها روان می شوند
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    سردار سرافراز ما در خاک شما اربا اربا شد... این رو هیچ‌وقت فراموش نکنید
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    اینها اصلاحطلبا و بنفشای عراق هستن و سر در آخور آمریکا و عربستان دارن.درود بر حشدالشعبی و مجاهدین عراقی
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    وقتی هر مسئول عراقی با اینگونه شبکه های تلویزیونی فتنه برانگیزان و خبیث و خائنان چه مصری و چه شبکه های تلویزیونی عربی خلیج فارس مصاحبه ای و گفتگوی داشته باشند لابد اینگونه اظهارات از مسئولان عراقی باید انتظار داشته باشیم بخاطر جلب رضایت طرفای متخاصم و دشمنان ایران
  • حسین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    حق ایرانه زمانیکه حق ملت را بدهند به عراقیها وقتی بهترین سرداران ما بخاطر عراق شهید بشوند و...باید درحقمان نامردی کنند
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    5 0
    چرا فواد حسین مرا بیاد صدام حسین بیندازد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    جناب آقای فواد حسین فقط یک کلمه میگم خیلی بی مرام بی معرفت و نا سپاس هستید
  • هومن IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    فقط پيگير غرامت باشيد،
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    چرا ایران یکدفعه نمیشینند واقعا فکر کنند ومنصفانه ببینند که به چه دلیل کشورهای همسایه دور تادور ما با وجود اینهمه کمک‌های بلا عوض جانی ومالی .بازهم از پشت به ایران خنجر می‌زنند. دلیلش چیه
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    باید می گذاشتیم داعش و بعد از اشغال بغداد توسط داعش عراق را فتح می کردیم در حالیکه کار تو تمام شده بود تا حرفهای جدید مان را اونوره دنیا بزنیم مرتیکه پف یوز هنوز پول برق و گازی که با آن ننه و بابات و جاهای دیگرت را گرم می کنی هنوز ندادی همین برق و گاز را قطع کنیم خیلی جاهات سرد میشه و می چایی
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    مدام گفته کشورهای حوزه خلیج ! یعنی عراق خلیج فارس رو قبول نداره !! بشکنه این دست که تا آرنج با عسل رفت تو حلقوم ناسپاستون حالا دارین طوری گازش میگیرن که براحتی داره از جا کنده میشه . 15 ساله دلار که پیشکش حتی یکدونه یک دیناری نه پول برق رو دادین نه گاز . پس کی ؟ 700 سال دیگه ؟
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    بی چشم و رو و ناسپاس مثل برخی مقامات دولتی عراق. بیچاره اگه ایران نبود که الان نصف کشورت دست داعش و نصفش دست ترکیه بود توهم باید میرفتی غاز میچروندی
  • حسین IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    حتکما در مورد غرامت جنک تحمیلی به ایران میخواد بگه ...
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    12 2
    این یک میلیون بار. عرب هرگز عجم رو دوست خود نمی‌داند. و نخواهد دانست. اینها اگر دستتون رو تا آرنج عسل کنید بگذارید دهانشون باز هم گاز خواهند گرفت. عجم یعنی گنگ،لال ولی فقط ما ایرانی ها رو میگن عجم ولی همین ترک ها براشون عجم نیستند. بدون نیاد ایرانیان عرب، عرب، صفت ندارن!!! سالهاست فریاد زدم و نوشتم و گفتم. لااقل حواستون رو جمع کنید. رو دیوار این جماعت یادگاری ننویسید.
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      ایشون عرب نیستند بلکه عجم هستند و عقایدشون هم در واقع صهیونیسم هست
    • ابی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      7 0
      اون دوستی که گفته عرب هرگز عجم را دوست نخواهد داشت کاملا صحیح است واینها ایرانیهارو عجم میدونند ودشمن شماره یک ماهستند حتی ما ایرانیهارو رافضی یعنی ازدین خارج شده میدونند عربها میگن بایهود ونصارای ازدواج کنید ولی با ایرانی رافضی نه اشتباه بزرگ ایران این بود که خسارت جنگ را ازاینها نگرفت الان هم بیشترین تجارتشون باترکیه است تمامی ساختمان سازی وامور مهندسی عراق واقلیم کردستان در دست مهندسین وکارگران ترکیه ای است بیشترین حجم تجارت عراق باترکیه است ترکیه 30 پایگاه درعراق دارد خاندان بارزانی هم که غلام حلقه به گوش ترکیه هستند وبیشتر صادرات وواردات اقلیمی کردستان باترکیه هستش اینها به ظاهر با ایران دوست هستن درباطن دشمن شماره یک ایرانند آقای حلبوسی رییس مجلسشون هم تمامی مشورتهاشو باترکیه انجام میدهد وبدون اجازه ترکیه آب هم نمی خورد مثل طارق هاشمی که بعدها پناهنده ترکیه شد
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 19
    هشدار به کشورهای مسلمان منطقه" تبعیت از ایران بخاطر وجود رهبری مسلمان و آگاه به مسائل؛ امری ست به نفع امّت اسلامی. هر آنکس که سعی کند با دشمنان اسلام هم پیمان شود نتیجه ای جز خاری و فنا نخواهد داشت! ساز تفرقه را کنار بگذارید و در سراط مستقیم قدم بردارید تا آیندگان از شما به نیکی یاد کنند. الهم عجل لولیک الفرج.
  • سهیل IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    اگه یه نگاهی به صحبتها و خط فکری این آقای فؤاد حسین بندازین خیلی زود متوجه میشین که از نوکران و کاسه لیسان آمریکائیها و صهیونیستهاس
  • محموداعرابی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    این صحبت یک سیاستمدار یا نماینده یک حزب عراق بود حرف ایشون حرف حاکمیت عراق نیست ازاین افراد دراین ۲۰ سال زیاد دیدیم اومدن حرفی زدن ورفتن واثری ازشون نیست یه پیاده روی اربعین همه اینا رو میشوره میبره عراق کشور برادرماست ومثل ایران متعلق به اهل بیته نه یک حزب معلوم الحال
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 1
    دوستی ملت ایران و عراق با این حرفها خدشه دار نخواهد شد. حب الحسین یجمعنا. این هم چند صباحی هستند و میروند.
  • شاهین NL ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    احتمالا شکر مصری خوردی ،بیشتر زمینهای خوزستان دارن از بی آبی به بیابان تبدیل میشن و امسال تابستون سطح کشت به حداقل رسیده ،اونوقت تو نشسته حق اب از ایران میخوای ،البته حق داری ...
  • US ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا رحم کنه به شیعیان عراق از دست این حاکمانشون رجوع کنید به روایات بلاهایی که سفیانی بر سر مردم عراق میاره. حاکمان عراق دارند پشت دوست حقیقیشونو خالی میکنند و خودشونو در برابر سفیانی بی دفاع
  • ناصر US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    خیلی نمک به حرام هستید، آخه اگه ایران نبود زن و بچه های تو الان بغل داعش بود بی همه چیز
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    9 0
    فواد حسین یک کرد عراقی و از اعضای حزب دموکرات بارزانی است. دشمنی این حزب با ایران بر کسی پوشیده نبوده و نیست. اما واقعا برایم توجیه پذیر نیست که چرا مرحوم حاج قاسم از اربیل در مقابل داعش دفاع کرد. باید اجازه می دادیم داعش اربیل را تصرف کنید و به حکومت فاسد اقلیم خاتمه دهد، سپس آن جا را با کمک حشد الشعبی تصرف کرده و به دولت نوری مالکی می دادیم و برای همیشه شر پارتی دموکرات و اقلیم فاسد را می کندیم.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    5 0
    دوستان عزیز، اظهارات وزیر خارجه عراق غیر منصفانه است و البته جواب قاطع خود را می طلبد.اما مواظب اظهار نظر حیونهای کثیف تیرانا نشین باشید که از این آب گل آلود به مقاصد شوم خود از جمله طرح اختلاف و تفرقه بین ملت عراق و ایران بپردازند خبیث تر از منافقین خائن و وطن فروش سر در آخور سعودی و اسرائیل وجود ندارد.
    • CO ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 1
      بله درست میگویید چون خیلی از آنهایی که مشغول نفرت انگیزی بر ضد عراق اند خود از مزدوران ترکیه و پانترک هستند .
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 0
    حرف های جدیدی نیست‌. ما مطلع هستیم که بعضی سیاستمداران عراقی دوست و دشمنشان را تشخیص نمی دهند و سالیان سال طول می کشد تا خودشان را پیدا کنند دقیقا مثل اصلاح طلب های خودمان که برای غرب دم تکان می دهند و برای کشورهای مستقل از غرب شاخ و شانه می کشند و تصور هم می کنند در راستای منافع ملی قدم بر میدارند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    4 0
    بارزان یک روستای یهودی نشین در عراق هست. جد بارزانی ساموئل نام داشته و یک حاخام بوده. بارزانی ها بعد از جنگ جهانی قصد داشتند به کمک شوروی آذربایجان را از ایران مستقل کنند و جزو حزب دموکرات بودند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    حشد الشعبی باید شاخه سیاسی قوی داشته باشد و امور سیاسی را تحت لوای مرجعیت در دست بگیرد، این تفاله های صهیونی،انگلیسی وهابی موقع حمله داعش کجا بودند که حالا احساس پادشاهی میکنند.(و لن ترضی عنک الیهود و النصاری...) .
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    صدام یزید کافر!
  • US ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    ولله حرفاش درسته
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 2
    تو جابی جا واسه ما مونده این های عرب دشمن ماهستن
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      متاسفانه از شانس شما این آقا کرد است و عرب نیست.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    وقتی پول خسارات جنگ رو از این بیشرفها نمیگیرید هی میگید کشور برادر همین میشه ترکیه اشغالشون میکنه اقتصادشون رو هم‌در دست میگیره اینها نتیجه بیکفایتیه
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    لطف که از حد بگذرد نادان خیال بد کند
  • مهدی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 2
    دم عراق گرم خوب حال ایران گرفت اینم متحدین ایران آمریکا عشقش اینه انگلیس متحدش اینم متحد ما یا علی
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 0
    فعلا پول گاز ما رو که گرفتین بده بعد صحبت از همسایگی و قانون کن.
  • محمد IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 8
    همیشه گفتم به عراقی ها نمیشه اعتماد کرد، اینا به امام حسین خیانت کردن به نظرتون پشت ایرانو خالی نمیکنن؟
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      کردها خود را عراقی نمی دانند. از جمله این آقا
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 3
      همینطور البانی نشین ها. حالا چی اینقدر ذوق زده شدید امدید در نظرات سم پاشی میکنید! افغانستان و طالبان چی شد پس؟! قبلا در اون حیطه کار میکردید! دوباره بودجه رسیده،برای عراق کار کنید؟! راستی نظرت رو در رابطه با کره جنوبی هم بگو، چون اون سالهای ساله که پول رو ورداشته! راستی امریکا هم ده میلیارد دلار به ما خسارت وارد کرده. از اول انقلاب ته به امرزو. انگلیس هم کلی ما رو غارت کرده، و نفتمون و ثروت هامون رو برده!
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 0
    ما دوستان عراقی مون رو با مسئولین عراق یکی نمی دونیم مسئولین عراق انصافا نمک نشناس هستند دشمن خونی ما رو بیخ گوش ما پناه دادند اون از بارزانی ها با تروریست های پژاک و کومله اینم از مسئولین عراقی که اطلاع دارند صهیونیست ها مرتب در عراق در رفت و آمدند اما انکار می کنند خدا به حزب اللهی های عراق صبر بده که این جماعت رو تحمل می کنند
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 0
      غیر از نمک نشناسی ، ی مقدار قدرت طلب هم هستند بویژه بخش کردنشین عراق که ی فؤاد حسین هم عضو حزب دموکراتیک کرد عراق است / احتمال زیاد آمریکایی ها زیر پای این آقای فواد حسین نشستن و چهارتا هندونه زیر بغلش گذاشتن که شما لیاقتت بیش از وزیر امورخارجه بودنه / بیا پای ایران رو از عراق ببر که ما آمریکایی ها راحت بتونیم عراق رو تجزیه کنیم و تبدیلش کنیم به دو سه تا کشور اونوقت شمای فؤاد حسین رو هم میگذاریم نخست وزیر کشور کردنشین (عراق شمالی ) ؛)) / آخرین باری که یه عرب مصری به آمریکایی ها اعتماد کرد و اومد در تهران در سالن اجلاس سران هم واسه ایران قیافه گرفت و بعد ظرف چند ماه خودش و حزبش و دولتش با کودتای یک غربگرای ارتشی کله پا شد رهبر اخوان المسلمین مصر ی محمد مرسی بود / بنابراین به این آقای فواد حسین توصیه میکنیم که از سرنوشت محمد مرسی درس بگیر و اگه آمریکایی ها وعده و وعیدی بهت دادن یه ذره هم روش حساب و اعتماد نکن که بعداً خود همین تآمریکایی ها بعدا خنجر از پشت فرو خواهند کرد
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    24 0
    مشرق تو رو خدا این کد امنیتی رو درست کن پوست ما رو کند
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 1
    ازماست که برماست!؟؟!! اگرمسولین عراقی الاصل ما اینقدر بایاوه گویی هایکشورهای بی قدر واندازه حاشیه خلیج همیشه فارس وبالاخص عراق بی تفاوت نباشن الان این مردک اینطوری پرروحرف نمیزد. حقا که داعش نتیجه اعمال منافق گونه همین عربها درطول تاریخ هست. انشاا.. وبارهداعش گریبانتان رابگیره ببینیم کی بدادتان میرسه!!؟
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    کردها بارها روی اسب باخته شرط بندی کردند. یک بار کمک عثمانی ها بودند و در جنگ جهانی اول توسط انگلیسی ها قتل عام شدند. بعد رفتند طرف شوروی ها و کمونیست بازی و مورد غضب دولت های عراق و ترکیه با حمایت آمریکا قرار گرفتند. امروز هم رفتند سمت رژیم صهیونیستی و اسرائیل که حتی نمی توانست از آن ها در برابر داعش حمایتی کند و برایش حتی محو کردستان اهمیتی نداشت.
  • عباس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    چونکه جریان مقتدی صدر از مجلس کناره گرفتند .و جا برای نخست وزیر شدن یکی از اعضای مقاومت باز شده اینها اتیش گرفتند.بازهم نقشه فتنه امیز سعودی عبری در عراق شکست خورد
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • دلسوز US ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر اردوغان جای ایران بود الان ب بهانه غرامت جنگ نصف عراق را تسخیر کرده بود....
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    اگه ایران نبود که الان داعش تو آشپزخونه حاج خانومت بود
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    عراق هیچوقت دوست ایران نبده و هیچوقت دوست نخواهد شد بلکه دشمن و خصم ایران است وما ایرانیا به خون عراقیا تشنه ایم
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    در منطق دینی انقلابی ما آنچه اصل هست حق و باطل است نه قومیت. خائن و فاسد با هر عنوانی که باشد محکوم است سخن باطل از هر کس باشد مردود است طرح عرب و فارس همان سیاست انگلیس خبیث است که از هر کس صادر شود شیطانی است.
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 0
    وزیر خارجه کیردتبارعراق: تهران حرف‌های جدیدی از بغداد خواهد شنید.پارصهاوکیردها حرفی,سخنی,صحبتی ندارندکه گوهر فشانی کنند.یا ادب وتربیت وفرهنگ نداشته شان رافقط برای مانشان می دهندولجن پراکنی می کنندوحقارت ذاتیشان را آشکارمی کنند.
    • تقی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      8 3
      باز تو پانترک زوزت بکش واسه اربابت ،هویت نداشته خود را به همه نشان نده ؟؟؟؟فرهنگ ادب و تربیت ایرانی قدمتش از مهاجرین و مهاجمین بی فرهنگ دشت قبچاق بیشتر است ،سخنان گوهر فشان خود را نثار هم تبار آن پانترک خود کنید
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 3
      پانترک سلام. ما هر چقدم با عراقیا مشکل داشته باشیم حتما دو تا فحش رو روزانه نثار پانترکها هم میکنیم.نگران سهمیه روزانه ت نباش. شما تو این منطقه هیچ مصیبتی نمیبینی مگر اینکه پانترکهای متوهم یک سر ماجرا هستن. مگس پانترکیسم رو فقط ما میتونیم از بین ببریم. با تقدیم بیشترین احترام به ترکها و آذری های عزیز تر از جان.
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      5 0
      12:56 وشماهاراعقده ای وروانی ومریض وسراسربغض وکینه بارآورده اندکه دردنیاهراتفاقی می افتدربط وبی ربط به تورکهاربط می دهیدوفحاشی میکنیدوادب وتربیت نداشته تان رانشان می دهید.
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 0
      12:56 ادب وتربیت نداشته تان رانشان می دهید.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 0
      12:56.ما ,شمابی ادبهای مغرض ومنفورراخوب میشناسیم.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      6 0
      12:56سگهای هار وکیردهای خوک, شماحیوانات نجس دشنامهایتان رانثارپدران خاله باز ومادران خاله پیشه تان کنیدکه ادب وتربیت ودوستی بادیگران رایادتان نداده وشماهاراعقده ای وروانی ومریض وسراسربغض وکینه بارآورده اندکه دردنیاهراتفاقی می افتدربط وبی ربط به تورکهاربط می دهیدوفحاشی میکنیدوادب وتربیت نداشته تان رانشان می دهید.وزیرخارجه کیرد تبار عراق اظهارات غیردوستانه میکند,پارصهای هار وکیردهای تروریست به تورکهافحش ودشنام می دهند.ما ,شمابی ادبهای مغرض ومنفورراخوب میشناسیم.ظاهروباطنتان وصورت وسیرتان پرازعیب وایرادونقص وکاستی هست اماعیب وکاستیهای خودتان رانمی بینیدوقصداصلاح خودتان را هم نداریدوهمیشه هم وجودنحس ونجستان رابالاترازهمه میدانیدوخدارابنده نیستید.شماملعونهاچرابه کیردهاچیزی نمی گوییدکه مرزبانان را ترورمیکنند.به مجلس وحرم امام حمله تروریستی میکنند.خواهان تجزیه عیران هستندوبرای رسیدن به این هدف دست به اسلحه برده وگروههای تروریستی تشکیل داده اندوهرازچندگاهی درعیران ترور وناامنی میکنند.تورکها هم باید مثل کیردها دست به اسلحه ببرندتاپارصهاوکیردهاازترسشان خفه خون بگیرند.پارصهابه فحاشی ونفرت پراکنی کیردها علیه تورکهاوتجزیه طلبی کیردها کاری ندارند.کیردهابه فحاشی ونفرت پراکنی پارصهاعلیه تورکهاکاری ندارند,فقط وفقط حساسیتشان روی تورکهاست وازهمه چیزتورکهامتنفرندوازجمله ازشهیدان تورک متنفرند.اولا قطره قطره خون شهیدان تورک , حرام پارصهاوکیردهاباشد.ثانیاما هم ازپارصهای هار وبربر وکیردهای خوک وتروریست متنفریم.مابرای عیران وپارص وکیرد, شهیدوجانبازو اسیر داده ایم شمابرای ماچه کارکرده اید؟بجزدشمنی وتحقیر وتهمت زدن وفحاشی وضرر وزیان وشر وبی احترامی وخیانت و... باماچه کرده اید؟اعتراضی هم بکنیم انگ وتهمت پان و وطن فروش وهرچه لیاقت خودتان وجد وآباءوحشیتان هست به مانسبت می دهید.
  • JP ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    به نظرتون این وزیر خارجه عراق به ترکیه که ساعت دقیقه در حال تجاوز به کشورشون چیزی میگه، قصه برخی از همسایگان ما بیانگر نمک خوردن و نمکدان شکستن، اشکال نداره دست ایران برای دولت های خارجی نمک نداره، اما انچه مهم ملت هاست، این اقا که الان وزیر یک دولت موقت، چون داره میره دم داره تکون میده
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    عراقی‌ها بی شرفند . حیف که سلیمانی را قربانی این عرب‌های کثیف و بی‌ناموس کردید. ۸ سال جوانهای ما را کشتند به رجوی بی شرف و کومله وپاک پناه دادند. دشمن همیشه شمن است . اما خائنی که دشمن را دوستانه می‌دهد دشمن تر از خود دشمن است . با دوستی با عراق به خ ن جوانان این مملکت خیانت نکنید. عراق گربه بی چشم و رویی است که دمش که از لای در بیرون بیاید به صورتتان پنجه خواهد کشید. فهم این مساله خیلی هم پیچیده نیست
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    سایبری ها اومدن،اینجا که با مطرح کردن،مسئله غرامت،باعث خصومت شدید بین دو کشور بشون.جالب از افغانستان تا پاکستان،تا کشور ها مورد علاقه ایشون(ونزئلا و سوریه،روسیه،چین و ..) یک چیزی دارن مطرح کن،اما در رابطه با امریکاو غرب ترکیه و .. ظاهرا حرفی ندارن! ... همه عالم و آدم میدون که اصلا دولت سر کار عراق نیست،و همش و کل سیستمش با امریکا و غربه. اومدن که تا قرن ها اونجا بمونن! و تا زمانی که ازاد نشن، هم باید برای ارباب نوکری کنن!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    بی زحمت ایران بره غرامت 9 میلیون انسانی که در جنگ جهانی انگلیس کشتن رو ابتدا بگیره و بعدش همه نفت غارت شده توسط انگلیسی در دوره قاجار و رضا خان و .. کامل از تویه حلقمون انگلیس بکشه بیرون ... (جهت اطلاع سایبری ها نامحترم،)
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    فؤاد حسین خیلی الاغی نمک نشناس گوسفند چقدر از اسرائیلی ها پول گرفتی که این حرفهای بی ربط را میزنی ، حمله ی داعش به روستایتان را یادت رفته
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    فعلا پول آب و برق وگاز و.....بده بعد چرندیات بگو واقعا رو که نیست سنگ پا قزوینه ایران نبود داعش زنانتان را به کنیزی و مردانتان را به غلامی فروخته بودن کمی غیرت بعد نیست شما تا قیامت مدیون ما هستید گفتیم بمیر باید بمیرید.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    سخنان غیر دوستانه ؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    زیاد جدی نگیرید این بابا یک کله خشک هست. ریاست را دوست داره ولی راهکارهای اشتباه داره. عراق ب ایران احتیاج داره، میفهمه ولی فکر میکنه بقیه احمق و دست نشانده پررویی های او هستند. با ب بازیچه قرار گرفتن توسط غرب لذت میبره و خوش خیالی داره. چاره ای هم وجود نداره چون خودش رو خدا میدونه. کمی که استخوان بترکونه متوجه میشه.
  • 4489402228 IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    لطف زیاد به این کشورها همین میشه حالا میگه روابط ما با عربهای خلیج فارس عالیه همینها بودند داعش رو در عراق تجهیز میکردند وایران مقابلشون ایستاد یه تجدید نظری باید تو میزان روابطمون با کشورها بکنیم
  • م IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    تقصیر خودمونه زمانی که داعش داشت عراق رو میگرفت این وزیر خارجه کجا بود.زمانی که ایران شهید میداد براشون ناسپاسها
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    همش لاف در غریبیه. یک کلمه از حرفاش ضمانت اجرا ندارن. به جز کمکی که آمریکا به کردهایی مثل این کرد در تجزیه عراق تا به امروز امور خلاف میل اینها چرخیده. از دستش کاری بر نمیاد مثل بچه ای که به صندلی بستنش داره های و هوی می‌کنه و فحش میده، ما هم بهش می خندیم. بازم اگه دست تو دست اسرائیل بزاری عمو می زنیمتون هیچ غلطی هم جز لفاظی ازت بر نمیاد.
  • هوشنگ IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    فعلا صبر می کنیم
  • FR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    مگه حرف بدی زده ؟ داره میگه اجازه نمیدیم ایران تو مسایل ما دخالت بکنه. مگه ایران اجازه میده عراق یا کشورهای دیگه تو مسایل و سیاست های داخلیش دخالت کنن؟ جالبه ما ایرانی ها از آمریکا مینالیم که مدام خودش رو تو امور کشور های دیگه دخالت میده ولی خودمون اگر دستمون برسه و توانش رو داشته باشیم همین کار رو با کشورهای اطراف خودمون و منطقه انجام میدیم. حالا درسته تو جنگ با داعش یا آمریکا ایران کمکشون کرده ولی اولا این کمک در جهت منافع خود ایران بوده دوما بخاطر انسان دوستی که قاعدتاً نباید توقع داشته باشیم وقتی بهشون کمک کردیم اونا برا هرکاری بیان از ما اجازه بگیرن.
  • کاظم ۲۰۲۲ NL ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    به وزیر خارجه عراق بگید بهش هدیه بده
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    12:56 ما ,شمابی ادبهای مغرض ومنفورراخوب میشناسیم. شهیدوجانبازو اسیر داده ایم شمابرای ماچه کارکرده اید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس