کد خبر 1386793
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۹ هزار و ۵۹ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۹ هزار و ۵۹ واحد به رقم یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۴۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۷۷۳۸ واحد به رقم ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۲۲۸ هزار فقره معامله رسید.

معامله گران امروز بیش از ۸.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۵۳۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

وضعیت بورس امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۱


 

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۵ درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۸ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۲.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۶ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲.۳ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی پارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز در پایان معاملات با افزایش ۴۱۵ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۴۲۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش روز شرکت‌های بازار پایه در فرابورس به ۳۵۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۴.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند.

البته لازم به یادآوری این نکته است که روزهای دوشنبه چون عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام می‌شود که در قالب آن اوراق بانک مرکزی بین شبکه بانکی دست به دست می‌شود،‌ امروز هم بیش از ۱.۴ میلیارد اوراق بانک مرکزی در قالب ۲۳۰ نوبت معامله بین بانک‌ها و به ارزش ۱۲۸ هزار میلیارد تومان دادوستد شد.

در حالی که خرید و فروش سهام در فرابورس به تعداد ۲.۴ میلیارد ورقه و در قالب ۲۵۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵۹۷ میلیارد تومان دادوستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان، صبا تامین، فولاد ارفع و مالی مهر آیندگان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته‌اند.

 با توجه به چشم‌انداز بازار ارز، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده‌اند شرکت‌های صادرات محور در بازار سرمایه سودآور خواهند شد و این یکی از دلایل رشد شاخص دب بورس و فرابورس بوده است. در عین حال سرمایه‌گذاری در بورس همزاد ریسک و نوسان است و سود و زیان هر کس در بازار بر عهده خودش است، بنابراین باید قبل از ورود به بازار و معامله حتما مطالعه، مشورت با افراد کاردان و تحلیل انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس