کد خبر 1386731
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
اوکراین

به دنبال چندین هفته درگیری شدید بین نیروهای اوکراینی و روسی، ارتش اوکراین روز دوشنبه (امروز) به عقب‌نشینی از مرکز سیورودونتسک اذعان کرد.

به گزراش مشرق، منابع رسانه‌ای صبح روز دوشنبه (به وقت تهران) خبری فوری درباره عقب نشینی نیروهای نظامی اوکراین از یکی از مناطق شرقی این کشور مخابره کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش از مرکز شهر سیورودونتسک واقع در شرق این کشور عقب رانده شده اند؛ جایی که درگیری با روسیه برای هفته‌ها در جریان بوده است.

ارتش اوکراین در صفحه فیسبوک خود تصریح کرد: «دشمن با پشتیبانی توپخانه، عملیات تهاجمی را در شهر سیورودونتسک انجام داد، موفقیت نسبی داشت و واحدهای ما را از مرکز شهر دور کرد».

انتشار خبر تازه ارتش اوکراین درباره درگیری در این شهر واقع در استان لوهاسنک در شرایطی انجام شده که مقام‌های روسیه چند روز قبل از عقب راندن نیروهای اوکراین از این شهر خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید:

حصارکشی لهستان در مرز با بلاروس

از پنجم اسفند ماه سال گذشته به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک برای مقابله با ارتش اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که پیشتر استقلال این دو جمهوری را به رسمیت شناخته بود، آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را اعلام کرد.

مقام‌های ارشد روسیه با تاکید بر اینکه این کشور به دنبال اشغال اراضی اوکراین نیست، هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

هفدهم خرداد ماه بود که وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که به طور کلی، ۹۷ درصد از خاک جمهوری خودخوانده لوهانسک تا به امروز از کنترل دولت اوکراین خارج شد. سرگئی شویگو افزود: «وزارت دفاع به همراه شرکت راه آهن روسیه ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی را برای از سرگیری تردد کامل بین روسیه، دونباس، اوکراین و کریمه بازسازی کردند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 2
    آمریکا ؛ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • نیما IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    4 3
    بنظرمن در نهایت روسیه پیروز است
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    بعضیا نمیخوان بگن روسیه تو باتلاق گیر کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس