کد خبر 1386724
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
پارلمان آلمان بودجه دفاعی ۱۰۰ میلیارد یورویی را تصویب کرد

مجلس آلمان موسوم به بوندسرات یک صندوق دفاع ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی را برای تقویت ارتش این کشور از طریق افزایش بودجه دفاعی سالانه به میزان حدود ۵۰ میلیارد یورو در دو سال تصویب کرد.

 به گزارش مشرق، دولت فدرال آلمان روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «هدف صندوق ویژه اختصاص داده شده، حفظ توانایی های موجود در ارتش و  افزایش توانایی سرمایه گذاری های لازم در قابلیت‌های دفاعی آلمان است.»

بنا به این گزارش، خرید جت های یوروفایتر و جنگنده های F-۳۵ شامل این بودجه دفاعی خواهد شد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در این خصوص گفت که این صندوق ویژه "پاسخ درستی به نقطه عطف کنونی تاریخ است".

اواخر اسفند گذشته و پس از شروع درگیری روسیه و اوکراین، صدراعظم آلمان قول اختصاص صد میلیارد یورو از بودجه سال ۲۰۲۲ را برای نیروهای مسلح آلمان داده بود.

رسانه آلمانی دویچه وله گزارش داد که شولتز، وعده خود را برای رسیدن به اختصاص یافتن ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی به هزینه های دفاعی مطابق با خواسته های ناتو تکرار کرد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، نسبت هزینه های نظامی آلمان به تولید ناخالص داخلی ۱.۴ درصد است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 2
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 2
    اصلاحاتچی های آلمان: تفنگت را بزا زمین.
    • AT ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      تازه ترین گزارش موسسه سیپری میگوید>>۹ کشور مجهز به سلاح هسته ای در حال تقویت زرادخانه کلاهکهای اتمی خود و نوین(مدرن)سازی آن هستند»به گزارش سیپری از حدود سه هزار و ۷۳۲ کلاهکی که روی موشکها و هواپیماها مستقر شده،حدود دوهزار کلاهک در حالت آماده باش عملیاتی بالا قرار دارند//بجز آمریکا--روسیه-انگلیس و فرنسه/>چین ۳۵۰ کلاهک هسته ای/هند ۱۶۰ کلاهک/پاکستان درپیتی ۱۶۵ کلاهک!/اسرائیل ۹۰؟کلاهک و کره شمالی ۴۵ کلاهک اتمی آماده دارند... .
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 1
    سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس