کد خبر 1351941
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
آلمان به اف – ۳۵‌های آمریکا مجهز می‌شود

دولت آلمان قصد دارد نیروی هوایی این کشور را به جت های جنگنده اف – ۳۵ آمریکا مجهز کند.

به گزارش مشرق، منابع دولت آلمان روز دوشنبه گفتند این جنگنده ها ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا قرار است جایگزین ناوگان تورنادو شود که از قدمت بیش از ۴۰ سال برخوردار است.

اف – ۳۵ ها مدرن ترین هواپیمای جنگی جهان محسوب می شوند. شناسایی این هواپیماها به واسطه شکل خاص و پوشش بیرونی آن برای رادار دشمن دشوار است.

منابع مزبور تاکید کردند که نیروهای مسلح آلمان قصد دارد ۳۵ فروند جت جنگنده اف – ۳۵ را خریداری کند.

ماه گذشته، اولاف شولتس صدراعظم آلمان از افزایش گسترده هزینه های دفاعی این کشور خبر داد که به گفته وی سرمایه گذاری های این کشور را به بیش از ۲ درصد تعهد کلیدی تولید ناخالص داخلی می رساند، زیرا جنگ اوکراین، برلین را به تجدیدنظر در سیاست خارجی اش وا داشته است.

امروز نوزدهمین روز نبرد اوکراین است. پنجم اسفند ماه بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور اقدام نظامی در دونباس را صادر کرد و نیروهای اوکراینی را به زمین گذاشتن سلاح و بازگشت به خانه هایشان دعوت کرد.

از آن زمان به بعد، واکنش های جهانی به این تصمیم بالا گرفت و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه مسکو افزایش یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 2
    به لطف جنگ پوتین بودجه نظامی جهان چند برابر رشد میکنه و کمپانی های اسلحه سازی مثل بوینگ و لاکهید از حالا تا 50 سال دیگه قرارداد هاشون رو میبندن
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 4
    خوب خوبه، دیگه نیازی به ضد هوایی نیست، خودشون مثل خرمگس از آسمون میفتن!!!!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 1
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
  • شربت اوغلی کارشناس ارشد امور بین مللی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 1
    با تیرکمون میندازیمش
  • علدالله IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    هرچه مسائل نظامی پیچیده تر شود ناامنیدرکل جخان لیشتر میشود وطراح این قضیه امریکاست که به دنبال بدست آورن منابع مالی بیشتر است ووضع بوجودآمده پوتین راگرفتار ونابود میکند واگربه این نتیچه برس دنیا بای آمتده نابود شدن باشد چون نشان داده ازهمه حیله ها و حتی تزبمب اتم کوتاهی نخواهد کرد وِرب که پایه گزار این وضع موجود شده حود نیز طعمه خواهد شد
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    مگه اون مرحوم نفرمودند المانو ژاپن چون نظامی ندارن ونداشتند ترقی نمودند. چطو شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس