حسن رسولی عضو سابق شورای شهر تهران

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت آقای رئیسی بحران دستاورد دارد، گفت: ما منتقدان از این وضعیت خوشحال نیستیم.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: حسن رسولی عضو سابق شورای شهر تهران و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است که در اثر برخی اختلافات منحل شد. وی به نامه‌نیوز گفت: گرچه ۱۰ ماه از آغاز کار دولت سیزدهم می‌گذرد اما هنوز برای ارزیابی عملکرد این دولت زمان لازم است چراکه ۲-۳ ماه نخست هر دولتی معمولا صرف برنامه‌ریزی و استقرار نیروها می‌شود بنابراین ۷ ماه زمان کافی برای ارزیابی نیست. با این حال، در همین مدت زمان ۱۰ ماهه این طور به نظر می‌آید فاصله معناداری بین وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی با دستاوردهای دولتش وجود دارد.

وی افزود: «همه مسببین وضع موجود» اصطلاحی است که دولت آقای رئیسی به کار می‌برد تا شبکه مدیریتی کشور در طول ۴۳ سال اخیر به نقد کشیده شوند، حال آنکه آقای رئیسی و تیمش بدون برنامه وارد انتخابات شدند، صرفا بر مبنای رویکرد سلبی موضع گرفتند و در طرح وعده‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افراط کردند که شاخص‌های مربوطه همه آن وعده‌ها به استثنای موضوع مهار کرونا سیر نزولی داشتند.

این فعال اصلاح‌طلب اظهار کرد: این دولت دلار را با قیمت ۲۲ هزار تومان تحویل گرفت و امروز دلار با قیمتی بیش از ۳۲ هزار تومان در بازار مبادله می‌شود. نرخ تورم، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، تلاطم قیمت مسکن و عدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلان اقتصادی از جمله موضوعات دیگری است که در این ۱۰ ماه اتفاق افتادند و می‌توان به آنها اشاره داشت.

وی با بیان اینکه مدیران این دولت در مقایسه با سایر دولت‌ها از بنیه و توان کمتر مدیریتی برخوردارند، گفت: دولت آقای رئیسی بحران دستاورد دارد. ما منتقدان از این وضعیت خوشحال نیستیم چون ضعف دولت بیش از آنکه متوجه یک جناح سیاسی شود، آثار و تبعاتش متوجه کارآمدی نظام می‌شود بنابراین فارغ از اهداف جناحی، دل نگران آقای رئیسی هستم و از خداوند متعال تقاضا می‌کنم این دولت در کارش موفق باشد.

سخنان عضو شورای سیاستگذاری منحله اصلاح‌طلبان در حالی است که یک سال قبل در همین روزها، بحران قتل عام کرونا در کشور در حال فوران بود اما دولتمردان وقت (ربیعی و روحانی و...) ادعا می‌کردند تا مشکل برجام و FATF حل نشود، امکان واردات واکسن وجود ندارد و واکسن سوهان قم نیست که به سادگی بشود وارد کشور کرد(!) دولت روحانی با همین دست فرمان، در حالی به پایان آمد که کشتار روزانه کرونا به ۷۰۹ نفر رسیده بود و اگر دو ماه دیگر بی‌تدبیری‌ها ادامه پیدا می‌کرد، قطعا این تلفات دو برابر هم می‌شد. یک سال پس از آن بحران و در حالی که جان مردم در کنار کسب و کارهای تعطیل شده در معرض نابودی قرار داشت، اهتمام به واردات انبوه واکسن و واکسیناسیون موفق شده تا آمر قربانیان روزانه به نزدیک صفر برسد و اصلا مردم یادشان برود که همچو بحرانی هم در کشور وجود داشته است. اگر این موفقیت دستاورد نیست، لابد رساندن آمار قربانیان به بالای ۷۰۰ نفر و زبان دشمنان ملت ایران را دراز کردن، دستاورد بود! شاید هم مراد از دستاورد، بر جا گذاشتن کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی، بدهکاری سنگین ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی، نقدینگی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومانی (نه برابر شده)، تورم ۶۰ درصدی، حراج ۶۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی و منفی کردن بودجه ارزی سال ۱۴۰۰ در همان چهار ماه اول، ۸ برابر کردن قیمت ارز، تعطیلی کارخانه‌ها، تبدیل کشور خودکفا به واردکننده گندم، نساختن پالایشگاه و نیروگاه منطبق بر منویات غرب، و دو برابر کردن تحریم‌ها با وجود واگذاری یا تعطیلی ۹۵ درصد برنامه هسته‌ای دستاورد است.

این هنر و غیرت آقای رئیسی بود که با وجود آگاهی از انبوه خسارت‌های برجا مانده از دولت سابق، وارد میدان شد و در ظرف زمانی کوتاه، سعی کرد روند شتابان این خسارت‌ها را متوقف یا از شتاب آن بکاهد و این در حالی است که وزرای دولت روحانی همان مرداد پارسال گفته بودند پولی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت موجود نیست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    26 2
    امید واریم اقای ریسی در این جراحی موفق بشه انشالله که غده سرطانی نباشه و وبا چند تا جراحی درمان بشه.
    • محسن IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      13 7
      اما متاسفانه در طی این جراحی، مگس‌های اصلاح طلب و وطن فروش هی ویز ویز میکنن رو سرش و تمرکزش رو بهم میزنن. واقعا سواله برام، اینا خجالت هم میکشن؟ بعد ۸ سال خسارت زدن به ایران چرا اینقدر زبونشون درازه؟
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      6 11
      ان شاالله
    • FR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      10 9
      غده سرطانی اصلی کشور همین اصلاحطلبها هستند.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      4 6
      دلار را حسن دو سال قبل به 32 رساند بعد موقتا برای تحویل پایین امد اگر حسن بود الان دلار به 70 و کشته کرونا به 7000 هزار رسیده بود
    • هادی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      7 4
      اصلاح طلب میمیرد شرف نمی‌پذیرد
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      ان شاءالله اصله
  • رضا IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    8 1
    آقای شریعنمداری ممنون و مردم آگاه هستند
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    8 7
    آقای رسولی، دولت روحانی دلار را 3200 تحویل گرفت و دلار را تا 35000 تومان بالا برد، یعنی ده برابر. حالا آقای رئیسی به قول شما 22000 تومان تحویل گرفته و تا ده برابر جا دارد که دلار برورد بالا، تازه میشود با دولت روحانی سربه سر. مطمئن باش دولت رئیسی موفق خواهد شد. انشالله
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      ان شاءالله اصله
  • DE ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    9 0
    (ربیعی و روحانی و...) ادعا می‌کردند تا مشکل برجام و FATF حل نشود، امکان واردات واکسن وجود ندارد و واکسن سوهان قم نیست که به سادگی بشود وارد کشور کرد(!) دولت روحانی با همین دست فرمان، در حالی به پایان آمد که کشتار روزانه کرونا به ۷۰۹ نفر رسیده بود و اگر دو ماه دیگر بی‌تدبیری‌ها ادامه پیدا می‌کرد، قطعا این تلفات دو برابر هم می‌شد. یک سال پس از آن بحران و در حالی که جان مردم در کنار کسب و کارهای تعطیل شده در معرض نابودی قرار داشت، اهتمام به واردات انبوه واکسن و واکسیناسیون موفق شده تا آمر قربانیان روزانه به نزدیک صفر برسد و اصلا مردم یادشان برود که همچو بحرانی هم در کشور وجود داشته است. اگر این موفقیت دستاورد نیست، لابد رساندن آمار قربانیان به بالای ۷۰۰ نفر و زبان دشمنان ملت ایران را دراز کردن، دستاورد بود! شاید هم مراد از دستاورد، بر جا گذاشتن کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی، بدهکاری سنگین ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی، نقدینگی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومانی (نه برابر شده)، تورم ۶۰ درصدی، حراج ۶۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی و منفی کردن بودجه ارزی سال ۱۴۰۰ در همان چهار ماه اول، ۸ برابر کردن قیمت ارز، تعطیلی کارخانه‌ها، تبدیل کشور خودکفا به واردکننده گندم، نساختن پالایشگاه و نیروگاه منطبق بر منویات غرب، و دو برابر کردن تحریم‌ها با وجود واگذاری یا تعطیلی ۹۵ درصد برنامه هسته‌ای دستاورد است
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 9
    هم گفت که در کاهش کرونا موفق بوده و در سایر موارد هم که آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است مشرق جناحی عمل نکن و منتشر کن
  • یاور انقلاب IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    7 1
    جناب رسولی چرا در دولت قبل با ان همه مشکلات مثل : اقای سوپر من دلار 3500 تومنی را با افتخار 4200 تومن کرد و تا پایان دولت قبل به گفته خودتان 22000 تومن رسید ، یا همه کشور را معطل غرب و fatf نمودند، برجام را با ان همه وادادکی ها و اهانت به منتقدان 20 دقیقه تصویب نمودید ، انهمه سکه و دلار بی ضابطه فروختند ، ریاست دولت پس از فتنه 98 با خنده در رسانه ملی گفتند " من هم صبح جمعه مطلغ شدم "و ... زبانتان کجا بود؟
  • امینه موسوی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    8 7
    ممنونیم از برنامه ریزی سریعی که دولت آقای رئیسی درباره بحران کرونا و واکسیناسیون به موقع انجام داد اگرچه هیچ یک از سایتهای اصلاح طلب این نکته را اعتراف نمیکنند. و واقعا ای کاش همه کمک کنیم و دعا کنیم که دولت فعلی بتواندبر سایر مشکلات فائق بیایند. همین دعا را برای اقای روحانی هم میکردیم چون ما دوستدار ایران اسلامی هستیم. مسلما دولت آقای روحانی هم دستاوردهایی خوب داشت اما یادمان بماند در همان زمان دلار را با ۳هزار تومان از رئیس جمهور سابق تحویل گرفته و ۳۲هزار تومان تحویل دادند. (۱۰۰۰ درصد رشد) انشالله خددا همه ما را هدایت کند.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 0
      ان شاءالله اصله
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    4 0
    اگر البته بفهمند
  • IQ ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 7
    کرونا که همجا کم شده فقط بحث ایران نیست که بشه دستاورد حسابش کرد
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      3 1
      همه جا؟؟
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      3 2
      همه جا تحریم بودند؟!!!!
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    3 9
    دل نگران آقای رئیسی هستم و از خداوند متعال تقاضا می‌کنم این دولت در کارش موفق باشد. آیا این کافی است؟
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس