کد خبر 1386272
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
فساد اخلاقی در ورزش امریکا

آنچه در ژیمناستیک آمریکا روی داد و انفعال و اهمال عجیب پلیس فدرال، ترسیمی دقیق از واقعیتی است که دهه ها در لوای سانسور رسانه ای و تبلیغاتی مانده است.

سرویس ورزش مشرق - وقتی از ورزش آمریکا سخن به میان می آید، اذهان عمومی به صورت ناخودآگاه به سمت بسکتبال، شنا، فوتبال آمریکایی یا المپیک می رود. در تمامی این ارجاعات هم اقتدار و پیروزی یانکی هاست که درخشش ویژه ای دارد و در راس قرار می گیرد. در واقع، مفهوم سازی که دهه ها توسط رسانه های عمومی و سینمای آمریکا (هالیوود) به جهان ارائه شده، ورزش این کشور را ابزاری در جهت بسط سیطره و اقتدار آن در راستای منافع امپریالیستی قرار داده است.

یک نمونه کوچکی از این بهره مندی کارکردگرایانه، نمادسازی قهرمانان آمریکایی المپیک به عنوان سوپرمن هایی است که نماینده این کشور و دولت به شمار می روند. نمونه دم دستی این اتفاق را می توان در مایکل فلپس به وضوح دید. قهرمانی ها و موفقیت های این شناگر ابزاری در جهت ترویج و گسترش ارزش های آمریکایی بوده و در راستای دامنه دارتر کردن این گفتمان به کار رفته است. در واقع، فلپس را تبدیل به نماد یک آمریکایی کرده اند که یک انسان متمایز و خارق العاده است اما واقعیت هم همین است؟ آنچه در فدراسیون ژیمناستیک آمریکا روی داد، ثابت کرد که بایستی به نهانخانه هم سری زد تا حقایق را به وضوح دید!

* ژیمناستیک علیه نظم فسادبرانگیز آمریکایی
اما گاهی اتفاقاتی روی می دهد که موجب می شود تا حداقل، درنگی و تاملی حاصل شود تا بتوان ماجرا را به گونه ای دیگر دید. اما این بار، ماجرا دامنه دارتر بود و به نوعی، پرده از سیمای واقعی ورزش آمریکا کنار زد. شاید کمتر کسی حتی می توانست تصور کند که چنان فاجعه اخلاقی و انسانی در ورزش آمریکا روی دهد که البته، با پنهان کاری و اهمال پلیس فدرال هم همراه شده بود تا به این نقطه رسید که همه را دچار شوک کرد.

حتما ماجرا را شنیده اید. خلاصه اش چنین می شود که لری نصار پزشک تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به جرم بیش از ۹۰ آزار جنسی در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، به ۱۷۵ سال حبس محکوم شده است. در تمامی این سال ها، تیم ملی ژیمناستیک آمریکا که نمادی از توسعه و عمیق بودن ترویج این ورزش در این کشور بود، به محفلی برای تخلفاتی تبدیل شده بود که موجب خشم عمومی در این کشور و حتی جهان شده است.

 ورزش آمریکا را بدون روتوش ببینید


اما این پایان ماجرا نیست. اهمال و بی توجهی پلیس آمریکا نیز موجب می شود تا با وجود رسیدن برخی گزارش های مردمی علیه این فرد و آنچه در حال روی دادن است، هیچ بررسی جدی صورت نگیرد. در واقع، بارها مراجعه نیز صورت گرفته که موضوعات یا پیگیری نشده و رها مانده یا پیگیری ها صرفا برای اتمام ماجرا و بسته شدن پرونده از نظر اداری بوده است. این نیز موجب شده تا این شخص به صورت افسارگسیخته، تیم ملی آمریکا را به محل فساد مشمئز کننده خود تبدیل کند. اما این اخبار تکان دهنده و باورنکردنی حاکی از چیست و روایتگری چه ماجرایی است؟ چه اتفاقی روی داده که ورزش آمریکایی به یک باره باره چنین فاجعه باورنکردنی را تجربه کرده است؟ آیا این نشانه ای از اتفاقاتی دیگر نیست؟

* ورزش غرب را بدون سانسور ببینید!
در شرایطی که رسوایی بزرگ اخیر در حال پرده برداری از وقعیت ورزش آمریکاست، سکوت رسانه های وابسته به آل سعود و نظام سرمایه داری نیز جالب توجه است. آنچه که اکنون در حال مخابره از فاجعه ژیمناستیک است، فقط گوشه ای کوچک از آن چیزی است که در ورای بازی رسانه ای و تبلیغاتی در حال روی دادن است. بسیاری عنوان می دارند که آنچه در این ورزش روی داد، در سایر بخش های جامعه آمریکایی نیز جاری است؛ فقط افشا نشده یا امکان افشای رسانه ای نداشته است.

در این راستا، البته بایستی به رفتارشناسی پلیس نژادپرست آمریکا نیز توجه داشت. آنها که مشهور به قتل روزانه رنگین پوستان هستند، به راحتی گزارش های رسیده مبنی بر آزار جنسی دختران در ژیمناستیک را نادیده گرفته و بی تفاوت از کنار آن گذشته اند تا به این فاجعه ویرانگر رسیده است. به نظر می رسد که عادی بودن چنین جرایمی موجب شده تا این نگاه بی تفاوت و سهل انگارانه ایجاد شود. اما این همان پلیسی است که هالیوود و رسانه های آمریکایی به مردم جهان تصویر می کنند؟

اکنون، پرده از روی بسیاری نمایش های دروغین کنار رفته است. واقعیت ورزش آمریکایی که دهه هاست بزک شده و به ابزاری برای عملیات روانی و دیپلماسی عمومی تبدیل شده، به صورت عریان دیده می شود. پلیس فدرال را نیز می توان به صورت واقعی دید. اینها آمریکای واقعی است؛ بدون روتوش و سانسور!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    18 22
    آخرش که مجازات شد.در کشور ما بعد محکومیت ترفیع هم میگیرند
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      17 7
      تو خودتو کشور تو تحقیر من هم می کنم تو خیلی حقیری خیلی بد بختی
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      2 5
      دقیقا. یک پایه ترفیع تشویقی
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    کسی هم نباید از آنها تقلید کند
    • US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    25 4
    اللهم عجل لولیک الفرج _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    6 6
    امریکا(کافر،دشمن،فاسد،عارتگر،استکبار،متجاوز،قاتل تروریست ...هست وبدتر ازامریکا انگلیس،غرب، اروپا صهیونیسم وهابیها...وجودنداره)
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    15 4
    غربگدا طبق معمول: 1) تو ایران هزار برابر بیشتر از این اتفاقا میفته صداش در نمیاد!!! یا 2) آقا به ما چه، رفتم روغن بخرم گیرم نیومده، آمریکایی‌ها رو ولشون کنین، 99 % مردم ایران زیر خط فقر مطلق هستند!!!!
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      2 6
      شما که خیلی زیر فقری چون فقیر واقعی کسی است که هم دروغ می گوید و هم واقعیات را نمی بیند. به این میگویند فقیر روانی.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 1
      توی کلنگی اصلا فهمیدی این دوست 14:38 غربگداها رو مسخره کرده یا اینکه خودتم غربگدای بیمارروانی هستی نفهمیدی؟؟!!
  • ب IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    7 2
    تجاوز و سواستفاده همه جای دنیا هست.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      11 7
      هر جا حجاب و حیا تضعیف شد این چیزها آمد.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      1 3
      به طور کلی وقتی تو این ورزش زن و مرد قاطی بشن از این بهتر نمیشه. وقتی حجاب و حیا رو برداشتن بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    7 3
    هر وقت از فساد توی جمهوری اسلامی صحبت شد تو اومدی از امرکا گفتی گور پدر امریکا و تو
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    4 4
    نوبت بیشرف های غرب گرا هستش، بدویید که به کدخداتون توهین کرد، بدوید جمله سر هم کنید تا خودتون رو تحقیر کنید
  • DE ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    این تجاوزات و آزارهای جنسی برای مردم دنیا تعجب برانگیز است نه در رژیم کاپیتالیستی و سرمایه داری که به انسان بعنوان سرمایه نگاه میکنند و زنها برای پیشرفت خود در بسیاری از رشته ها از سرمایه بدن خود و تقدیم به رییس استفاده مینمایند زیرا اگر تقدیم نکنند خب دیگران که تقدیم میکنند پیشرفت خواهند‌کرد نه اینها. در بسیاری از رشته های علمی ولی نقش سرمایه تن و بدن نقش کمتری دارد و فن و تکنیک و علم شخص‌تاحدود زیادی نجاتش میدهد. خود ترامپ بیش از ۶۵ مورد تخلفات جنسی علیه او شکایت شده حالا اونها که یا راضی بودند و یا خجالت میکشند بماند‌. خود غربگداها و افرادیکه محو بیفرهنگی غرب شده اند‌ با این مطلب مشکلی ندارند و برای پیشرفت در رشته های هنری تن خود را هم تقدیم میکنند . زیرا از نظر اینها با یک دوش گرفتن باز همه‌چی‌عادی میشه.
  • فری IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    6 0
    دکتره خب حق داشته بنده خدا. صب تا شب چنتا دختر خوشگل دارن کون لخت جلوش بپر بالا میکنن انتظار دارید بره جق بزنه؟ خب میگیره ترتیب همشونو میده دیگه! شمام انتظارات بیجایی داریدا
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    سرچ کنید Larry Nassar را به انگلیسی خودتان ببینید که یک مسیحی یهودی صهیونیست بوده است ( فارغالتحصیل میشگان آمریکا ) . و این خروجی واقعی فرهنگ غربی و آمریکایی است و خیلی ها مثل او در آمریکا وجود دارد اما خروجی واقعی فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی ، حاج قاسم سلیمانی است . تفاوت ها را ملاحظه بفرمائید
  • علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    برادر من قضاوت های متعصبانه وکور کورانه 2زار نمیارزد دید از اینکه حجاب یک ارزش است هیچ شکی نیست ولی راکلی باید دید در همین امریکا اگر مردی مزاحم یک خانم بشه پدرش را در میارند برو تحقیق کن اگرر زنی در خیابان منتطر تاکسی ایستاده باشه صد نفر بهش متلک نمیگند یا دویست تا ماشین براش بوق بزنند اینا واقعیت های تلخ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس