کد خبر 1386119
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۰
زلنسکی خواستار اعمال تحریم‌های قوی‌تر علیه روسیه شد

ولودیمیر زلنسکی روز شنبه در دیدار با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا خواستار اعمال تحریم‌های قوی‌تر اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.

به گزارش مشرق از "الجزیره"، زلنسکی ضمن تشکر از رئیس کمیسیون اروپا برای تحریم‌های پیشین علیه روسیه گفت که اتحادیه اروپا باید بسته تحریمی قوی‌تری علیه روسیه اعلام کند. 

وی افزود: من از اتحادیه اروپا به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه که در مبارزه ما بسیار مفید است، تشکر می‌کنم. 

زلنسکی ادامه داد: اما متاسفانه جنگ همچنان ادامه دارد، بنابراین به بسته هفتم تحریم‌ها نیاز است. 

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد: تمام اروپا هدف روسیه است و اوکراین اولین مرحله در این تهاجم است. 

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا که به علت وارد کردن بیشترین نفت خام مصرفی خود از روسیه پیش از جنگ اوکراین، به کندی در جلوگیری از تامین مالی مسکو متهم شده بود، در ماه جاری اجرای ششمین موج تحریم‌ها را با اعلام رسمی ممنوعیت بخش بزرگی از واردات نفت از روسیه، آغاز کرد. 

اتحادیه اروپا در نشریه رسمی خود اعلام کرد که سخت‌ترین تحریم‌های ۲۷ عضو این نهاد از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه) ، شامل قطع ارتباط سبربانک، بزرگ‌ترین بانک روسیه، با سازوکار جهانی سوئیفت است. 

سران اتحادیه اروپا در نشست ماه جاری خود با ممنوعیت صادرات نفت روسیه که برای این کشور حیاتی است، پس از چند هفته مخالفت مجارستان، موافقت کردند و در برابر درخواست ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور شرق اروپا برای معافیت نفت صادراتی روسیه که از طریق خط لوله به مجارستان فرستاده می‌شود، تسلیم شدند. 

این نهاد اروپایی به منظور بازداشتن مجارستان و دیگر کشورهای معاف که هنوز می‌توانند از روسیه نفت بخرند، از سودجویی، فروش دوباره این محموله‌ها را به کشورهای دیگر ممنوع اعلام کرده است. 

اتحادیه اروپا همچنین برای متوقف کردن توانایی مسکو برای فروش نفت در خارج از محدوده کشورهای این نهاد، قصد دارد نهادهای مالی را از بیمه کردن و تامین مالی کشتی‌های نفتکش حامل نفت روسیه به مقصد کشورهای ثالت دیگر، بازدارد. 

اتحادیه اروپا پیش از جنگ اوکراین بیش از یک چهارم نفت خود را از روسیه وارد می‌کرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    مردم دیوانه
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    برو بخواب بینیم باو....!!!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    ؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی می شود ـــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس