قطعنامه شورای حکام شتابزده و سیاسی بود

وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت ادامه گفتگوهای وین تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرف‌های مذاکرات برجام دانست.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفاً دارای محتوای توصیه‌ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری شتابزده و سیاسی خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این گفتگوی تلفنی با ابراز حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تاکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفتگوهای بیشتر گروه‌های یمنی دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به مکالمه روز گذشته خود با همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد دانست و افزود: شرایط منطقه اثبات کرده است که آتش افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت.

لازم به ذکر است دبیر کل سازمان ملل در این گفتگو، در خصوص بحران یمن، از تلاش‌ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس تقدیر نمود.

گوترش نشست آستانه در خصوص سوریه را بستری مناسبی برای رسیدگی به این بحران و رفع دغدغه‌های احتمالی میان سوریه و ترکیه دانست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • AU ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    ارایه قطع نامه که مورد تأیید سی کشور از 35 کشور بوده تنها و تنها تقصیر خود شما هست
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      خ + ف یعنی؟؟؟
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 3
    سفر شما به هند در اوج تنش دولت فاسد آن با اسلام نهایت را نمیفهمم
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    انشالله جنگ شود ریشه دشمن بسوزد
  • US ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 2
    کارخانجات مونتاژ پهباد بیمقدار فروخته شد به امیر قطر مانند کارخانجات مونتاژ تانگ آلتای ( مدل تانگ بلک پنترز کره جنوبی) -- ترکیه مثل همیشه: بی همه چیز
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    آقای وزیر مگر قطعنامه غیر سیاسی در مجامع این گونه ای هم داریم - سیاست راه عقلائی خروج از بحرانها است - با واژه سیاسی دارید به آژانس آلارم صحت عملکرد می دهد مردم متوجه هستند آقای وزیر ..
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    عوضش تا بخواهید واکنش شما کند است.چه خیری ازآژانس دیدین که ولکنش نیستید؟؟؟!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    شما ولی ارام باشید که ملت ارام است
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    بد می ره بد تر میاد روحانی رفت .........
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    شما ولی ارام باشید که ملت ارام است
  • کارمند ساده IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    تجربه را تجربه کردن خطا است یکبار زمان اعلام مقصر شناختن شدن عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران نیز دبیر کل سازمان ملل ( خاویر پرز دوکوئیار) با صدای بلند این را اعلام کرد ولی این صحبت شفاهی نه مکتوب موجب شد که تا به هم اکنون ما نتوانیم خسارات جنگ را دریافت کنیم فلذا تو خود بخوان حدیث مفصل از این صحبت شفاهی توصیه ای که دبیر کل می گویند اگر مکتوب کردند درست است والا همه اش ......
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 3
      بسه دیگه.انرژی هسته ای حق مسلم ماست.شکی نیست.ولی بانی شرایط امروز ایران مسئولان خودمان هستند نه دشمن.این را یه بچه دبستانی هم می فهمه.شما هم خودتو فریب نده.مردم از چاپلوسان متنفرند.
  • ناشناس IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 1
    یک سال مردم را سر کار گذاشتید آخرش دست از پا درازتر برگشتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس