کد خبر 1386052
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
حریت: بیکاری بازهم در ترکیه افزایش یافت

یک موسسه آماری از افزایش مجدد میزان بیکاری در ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، موسسه آماری ترکیه  به تازگی اعلام اعلام کرد که نرخ بیکاری ترکیه نسبت به ماه مارس افزایش یافته و در آوریل به ۱۱.۳ درصد رسیده است.

به نوشته روزنامه «حریت» داده های موسسه «توییک» نشان می‌دهد که تعداد بیکاران با ۶۵۰۰۰ افزایش به ۳.۸۵ میلیون نفر رسیده است. میزان بیکاری در ماه آوریل برای مردان ۹.۷ درصد و برای زنان ۱۴.۵ درصد بوده است.

بنابر اعلام این موسسه، میزان بیکاری بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۲۰.۸ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در آخرین گزارش نسبت به  چشم انداز اقتصادی ترکیه  پیش بینی کرد که میزان بیکاری در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ۱۱.۸ درصد خواهد رسید.

«جولیا هاهن»  یک کارشناس اقتصادی چندی قبل در باره افزایش نرخ تورم در ترکیه هم گفت: «سیاست‌های نادرست "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه عامل رشد نرخ تورم در این کشور شده و به بیش از ۷۰ درصد رسانده است.»

وی گفت: «در حالی که در شرایط تورم سیاست‌های بانکی در جهت افزایش نرخ بهره باشد، اما اردوغان با افزایش نرخ بهره مخالف است.»

رئیس جمهور ترکیه چندی قبل در اظهاراتی انتخابات سراسری پیش رو در سال ۲۰۲۳ را برای سرنوشت این کشور حیاتی خواند. اردوغان  در نشستی با سران شاخه‌های احزاب منطقه‌ای در «آنکارا» اولویت‌های حزب حاکم عدالت و توسعه به ریاست خود را اعلام کرد.

اردوغان گفت: «انتخابات ۲۰۲۳ برای اردوغان و حزب عدالت و توسعه مهم نیست، برای ترکیه مهم است. این بستگی به انتخاب رای دهندگان دارد که آیا ترکیه به ۱۰ کشور برتر توسعه یافته جهان وارد شود یا خیر.»

اردوغان افزود، هر انتخاباتی مهم و حیاتی است. با این حال، انتخابات آتی یک سال بعد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا مسیر توسعه کشور را تا سال ۲۰۵۳ تعیین خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    5 1
    ترکیه مردم شریف و دوست داشتنی ای داره کاملا مشخصه ایرانی تبار هستند ولی خب حالا حال کردند ترکی صحبت کنند. ماهم به سلیقه اونها احترام میگذاریم.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    15 4
    بنابه روایت تواریخ کهن جد ترکان «النجه خان» فرزندترک بن یافث، دوپسرداشت؛ یکی راتاتارودیگری رامغول نامید. _____ آذری حتی اگه خودش هم نخواد ولی نژادش آریایی هست و ترک نیست. این طبیعت آذری هاست که جزء تمدن های پرشکپه آریایی یعنی ایران، آلمان، هند، اسپانیا، فرانسه و... باشند
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 1
    بنا به نظر محقق مشهور آمریکایی رولد لمب در کتاب زندگی‌نامهٔ چنگیزخان مغول، در سده‌های اخیر مشخص شده که ترک‌ها نیز از نژاد مغول هستند. و زردپوست و چشم بادامی بودن شرط اصلی نژاد ترک است.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    13 1
    این من هستم تورج شاه، شاه توران، شاهزاده ایرانی پسر امپراطور فریدون که ضحاک را کشت._____ منم تورج شاه، شاهِ توران از دل تاریخ به شما جوانان آذربایجان فرمان میدهم که شمشیرهای طلایی اجدادی ما ایرانی تبارها خودتان را با نداشته های ترکان زردپوست عوض نکنید
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 1
    چرا عثمانی نسبت به آذری ها و فارس ها هولوکاست انجام داد؟ مذهب عثمانی با مذهب طالبان یکی است حالا باز میپرسید چرا؟ پانترک یک ماسک است پشت پانترک طالبان است.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 1
    قتل عام اذری ها بدست عثمانی یک هولوکاست عظیم است. آنها آذری ها را میکشتند مالشان را میبردند. . تا اینکه به فرمانده ای شاه عباس‌ لشگری از اقوام ایرانی از اصفهان برای نجات آذری ها آمد. ____ لشکر ایران در دفاع از ناموس ایران ناموس آذری جنگیدند کشته شدند و باز دوباره جمع شدند. خون ریخته شد خون ریخته شد خون اصفهانی آذری کرمانی.آنقدر خون ریخته شد خون ایرانی. تا بالاخره آذری در چتر امنیت مادرمان ایران قرار گرفت.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      20 1
      جنگ آذربایجان صفوی و عثمانی جنگ بین دو امپراتوری تورک بود به رعیت ربطی ندارد/میشه از قتل عام آذربایجانیها به دست شاه ملعون پهلوی که مردم بی دفاع رو قتل عام کرد و با پررویی و وقاحت تمام روز آذربایجان نامید نظری بدید ؟؟؟!!بی ریشه های کویری///یاشاسین تورک آذربایجان تورکیه
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      جنگ آذربایجان ،سزای خیانت به کشور چیست ?؟؟؟؟؟
    • احمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      2 0
      جنگ تو امپراتوری ترک ،که از قضا عثمانی‌ها با استفاده از ترفند مذهب ( شیعه و رافضیانی) به ایران تجاوز و لشکر کشی کردن و جان و مال و ناموس آذربایجان را به تاراج بردند اما انگار بازمانده‌ای آنها آن جنگ رعیتی میداند ،و نه تنها اعلام بیزاری و محکوم کردن آن را دارند ،بلکه دنبال جنگ داخلی هستند ولی از بی هویتی و ریشگی خود نمی گوید چرا؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    6 10
    ترک ها وارث سلسله ها وحکومت ها امپراطوری ها مختلف بوده....پشه‌ها مگس ها ..سگان ....افعانی هندی تبار دشمنان بی وجود ملت آذربایجان هستند سگان پارس می کنند ولی کاروان ملت آذربایجان عبور خواهند کرد یاشاسین تورک ملتی یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران بدون افعانی
    • UA ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      4 1
      ترک یک قبیله کوچک در میان نژاد مغول تبار بود که توسط انگلیس بزرگ شد. کسی نمیتواند یک خط نوشته در سلسله های قدیک غزنوی یا سلجوقی بیاورد که گفته باشند ما ترک هستیم
    • مجتبی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      2 0
      همین حکومت ترکها چه پدری از هم دراوردند .ترکیه فکر میکنه با سیاستهای پانترکی قادربه اتحاد و لشکر کشی دوباره است اما تاریخ خلاف واقع نشان میدهد .پانترکها هنوز به درگاه اربابشان زوزه میکشند؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    21 1
    پس ایران بیکاری نداده...خدا شکر ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس