کد خبر 1385892
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
مخبر

معاون اول رئیس جمهور مصوبات مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱، تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ و تعیین ضریب حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبات هیئت وزیران مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱، تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ و تعیین ضریب حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به پیشنهاد شورای عالی کار و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را تعیین کرد.

بر این اساس، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شد.

هیات وزیران در جلسه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری،  ساعات شروع و خاتمه کار کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی را از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین کرد و استانداران موظف هستند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه های باقیمانده سال جاری جبران کنند.

همچنین کلیه دستگاه های اجرایی فوق الذکر مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه های سرمایشی را خاموش کنند.

هیات وزیران در جلسه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی، با اصلاح تبصره (۲) بند (۳) مصوبه هیات وزیران درخصوص تعیین میزان ضریب حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ و الحاق یک تبصره به آن به عنوان تبصره (۳) موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، رشد حقوق، مزایا و فوق العاده های مشمولان قانون کار که در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

همچنین براساس تبصره الحاقی یاد شده، تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص مشمولان این تبصره لازم الرعایه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    مگه قرار نبود حق مسکن ۶۵۰ باشه
  • بازنشسته تامین اجتماعی SG ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    12 0
    جناب مخبر! تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی چی شد؟ هنوز با مستمری سال 1400 دارن حقوق و مستمری میگیرند!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    8 0
    تکلیف بیکارها،بیگارها،بی درامدها(بی بیمه ایهای برای بازنشستگی) مستاجرها....چی میشه!؟
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 0
    بزن و در رو
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    نظارت داشته باشید
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    عالیه
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    این ها همش حرفه, سه ماه از سال گذشت ما پرسنل رسمی شهرداری حقوق سال قبل رو میگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس