ونروئلا

رئیس جمهور ونزوئلا در نشست خبری گفت: در همه حوزه‌ها از جمله حوزه های دفاعی، نفت و پتروشیمی با ایران روابط نزدیکی وجود دارد.

به گزارش مشرق، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا امروز شنبه در نشست خبری مشترک با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، اظهار داشت: ما امروز دوره‌ای از گفت‌وگوها و مفاهمه عمیق را پشت‌سر گذاشتیم و به دنبال آن هستیم از طریق امضای سند همکاری‌های ۲۰ ساله چشم‌انداز روشنی را در مسیر توسعه روابط با تهران ترسیم کرده و در سال ۲۰۲۲ به سوی گسترش همکاری‌ها گام برداریم.

وی افزود: به آقای رئیسی توضیح دادم که ما در دوران بسیار سختی زندگی کردیم و دوران ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ دوران سختی برای ما بود و فشارها و حملات امپریالیسم را تحمل کردیم اما با مقاومت و ایستادگی توانستیم کار را به اینجایی که هستیم برسانیم. البته برای آینده کارها و اقدامات زیادی را پیش بینی می‌کنیم و قطعاً با موفقیت از عهده همه اینها بر خواهیم آمد برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه روابط اقتصادی باشیم.

مادورو با تاکید بر اینکه از تجربه تاریخی جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: دانش و فناوری و تکنولوژی را در مرکز ثقل این توسعه و همکاری قرار خواهیم داد.

رئیس جمهور ونزوئلا بیان کرد: جبهه‌های مختلف همکاری را میان ایران و ونزوئلا در حوزه نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی و تأمین مالی از طریق بانک توسعه ایران و ونزوئلا، حوزه دفاعی و تحکیم روابط دفاعی میان ایران و ونزوئلا شاهد هستیم.

مادورو خاطرنشان کرد: ۱۸ جولای شاهد این خواهیم بود که پرواز مستقیم ایران و کاراکاس افتتاح خواهد شد و گردشگری را در این حوزه ارتقا خواهیم داد. ما از طریق این پرواز می‌توانیم شاهد توسعه گردشگری باشیم. ونزوئلا استعدادهای خدادادی زیادی مانند دریای کارائیب، جنگل‌های آمازون دارد که می‌توانند مقصد گردشگری ایرانیان باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی هم به همین ترتیب است. ایران در این سال‌ها توانسته است معجزه‌ای در حوزه کشاورزی خود رقم بزند. ونزوئلایی باید اطلاع داشته باشند که ۷۰ درصد سرزمین ایران خشکی است و در ۳۰ درصد این سرزمین محصولات کشاورزی رشد می‌کند اما در مناطق کویری توانستند از طریق تکنولوژی نسبت به توسعه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا اضافه کرد: ما دو اولویت را ترسیم کردیم. اولین اولویت توسعه فناوری و تکنولوژی برای توسعه محصولات کشاورزی در ونزوئلا است تا بتوانیم از این تجربیات شگرف استفاده کنیم و از طریق منابع خدادادی خود در ونزوئلا شاهد توسعه محصولات کشاورزی خود باشیم.

وی اظهار داشت: ونزوئلا ۳۳ میلیون مساحت برای کشت محصولات کشاورزی دارد. ما توسعه مساحت هکتاری به منظور توسعه محصولات کشاورزی داشتیم. ما ۳۰ میلیون هکتار زمین آماده زرع و برخوردار از آب داریم که مناسب تولید و حتی صادرات هستند.

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه دومین اولویت ما به حوزه تولید و توسعه تولید محصولات کشاورزی برای صادر کردن به ایران و اقصی نقاط ایران ارتباط دارد، گفت: در تبادل‌ها و تفاهم نامه‌هایی که داشتیم اهمیت در حوزه امنیت غذایی و توسعه همکاری‌های کشاورزی بلامنازع است.

مادورو افزود: اعتقاد من این است که آینده دوستی ما آینده‌ای بسیار مسرت بخش و غیرقابل خدشه خواهد بود و شاهد خواهیم بود جهان جدید چگونه شکل خواهد گرفت و در مقابل مشکلات چگونه مقاومت خواهیم کرد و به پیشرفت خواهیم رسید.

رئیس جمهور ونزوئلا در پایان تصریح کرد: جوانان ونزوئلا و جوانان ایرانی باید بدانند که دنیای آینده دنیای تساوی و حامل عدل است و در مقابل دنیای امپریالیسم ایستادگی می‌کند. ما باید در کنار هم این آینده را به سرانجام برسانیم. آقای رئیسی و مردم ایران روی همکاری همه جانبه ما حساب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 3
    آقای مادورو واقعاً حیف نیست که به خاطر چند دلار بیشتر مملکت زیبای ونزوئلا رو به روی جمهوری اسلامی باز کنی،خیلی مواظب باش که کشورتو به گند نکشن که سرانجام خواهند کشید!برای هر بچه توریستی که وارد کشورت میشه یک مامور بذار که اگه دست از پا خطا کردند بتونی سریعاً و با توسری اونها رو اخراج بکنی!بیچاره مردم شریف ونزوئلا که اصلاً نمیدونن چه جونورهائی قراره به عنوان«توریست یا تروریست» وارد مملکتشون بشن!
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      3 0
      مناخیم جان خیلی ناراحتی حمله کنین اونجا رو هم با کمک گاوچرونا مثل فلسطین تصرف کنین، شما که ترور و آدم‌کشی کار هر روزتونه!!!!!
  • SE ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    ای ول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس