کد خبر 1385711
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
اسرائیل

وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی گفت که اقدامات برای پرواز هواپیماهای این رژیم بر فراز عربستان به عنوان بخشی از فرایند سازش و عادی سازی روابط با ریاض در جریان است.

به گزارش مشرق، «میراف میخائیلی» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در سخنانی به رویکرد سازشکارنه سعودیها با این رژیم که به زیان آرمان و حقوق ملت فلسطین است، اشاره و تصریح کرد: "اقدامات با عربستان - به عنوان بخشی از روند سازش- در ارتباط با پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز خاک این کشور که می تواند طول پروازها را کاهش دهد، در جریان است. این چه خبر خوبی است، اینطور نیست؟" 

او در عین حال افزود که "در حال حاضر نمی توان انتظار نتایج را داشت، اما این کار در حال انجام است".

وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی گفت: "من معتقد به حل و فصل درگیری اسرائیلی ها و فلسطینی ها از طریق یک سازش منطقه ای هستم. تلاش می کنم که از وسایل حمل و نقل استفاده کنم. این اهرم بسیار مهمی برای تقویت این روابط برای رسیدن به این هدف است."

بیشتر بخوانید:

طرح کنگره برای تقویت پدافند هوایی صهیونیست‌ها و کشورهای عربی

برپایه این گزارش، این گفته های وزیر صهیونیست پنج روز پس از گزارش روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» مطرح شده است. این روزنامه فاش کرد که توافق سه جانبه ای در حال شکل گیری بین رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا است که نشان دهنده گامی جدید در مسیر عادی سازی روابط تل آویو و ریاض است. 

این روزنامه رژیم صهیونیستی افزود که عربستان در شرف بازگشایی حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی این رژیم  است.

برپایه این گزارش، حریم هوایی عربستان در حال حاضر تنها به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی برای پرواز به امارات و بحرین به عنوان بخشی از قرارداد سازش ابراهیم باز است و شرکت هواپیمایی هندی "ایر ایندیا" نیز مجوز ویژه ای برای پرواز از حریم هوایی عربستان در طول پروازهای بین هند و فلسطین اشغالی دارد.

«مجتهد» که از او به عنوان افشاگر اخبار پشت پرده حکومت سعودی نام برده می شود ، اخیرا در توییتر فاش کرد: یکی از دفاتر بزرگ فعال برای ترویج عادی سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی توسط "سعود القحطانی" مشاور سابق دربار سلطنتی عربستان و براساس دستورات "محمد بن سلمان"، ولیعهد عربستان هدایت می شود.

مجتهد در توییتر نوشت: این دفتر ۱۲ نیرو از ملیت های عرب را در استخدام دارد و بودجه پایه آن سالانه ۴ میلیون دلار -علاوه برهزینه های جاری- است و ریاست آن را یک شخصیت عراقی برعهده دارد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان پیشتر مدعی شده بود که عادی سازی روابط ریاض و تل آویو برای طرفین منافع بسیاری در بر دارد و کل منطقه نیز از مزایای فوق العاده این روند بهره خواهد برد.

بن فرحان در عین حال در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرده بود: تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، نمی‌توانیم از این منافع بهره مند شویم.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای توافق و عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است؛ موضوعی که در ماه گذشته میلادی برای نخستین بار تارنمای »اکسیوس» از آن پرده برداشت و رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به تازگی گزارش های بسیاری درباره تحول در روابط عربستان و این رژیم منتشر می کنند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    حیف نونها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس