ساداتی‌نژاد:بیش از 500 هزار تن کنجاله سویا در حال بارگیری است

وزیر جهادکشاورزی گفت: با همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های متولی واردات، تخلیه و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش مشرق از بندر امام خمینی(ره)، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی بعد از ظهر امروز جمعه در جریان بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون تن انواع کالای اساسی در این بندر وجود دارد.

وی افزود: بخشی از این کالاها در حال تخلیه و بخش دیگری از آن بر روی کشتی و در لنگرگاه‌ها هستند تا با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، مابقی این کالاها تخلیه و از طریق ناوگان حمل بار به سمت استان‌های کشور جابجا شوند.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید اینکه در زمینه حجم کالاهای اساسی وارداتی مشکل خاصی نداریم گفت: ورود کالاهای اساسی از طریق بنادر مختلف کشور از جمله بنادر شمالی، همچنین بندر عباس و چابهار، روند مناسبی را دارند.

وی یکی از اولویت های مهم برای تسریع در تخلیه و حمل کالاهای موجود در بندر امام خمینی (ره) را محموله‌های " کنجاله سویا" عنوان‌کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن از این محموله در آستانه حمل و بارگیری است.

وزیر جهادکشاورزی تصریح‌کرد: از این میزان ۲۰۰ هزار تن از کنجاله سویا متعلق به بخش خصوصی و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آماده حمل به نقاط مختلف کشور است.

ساداتی نژاد یادآورشد: تلاش می‌شود امروز بعد از بررسی فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، در حوزه بندر، گمرک، قرنطینه کالا و غذا و دارو نیز هماهنگی‌های بهتری را ایجاد کنیم تا روند ورود کالاها به کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش مشرق، حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس