کد خبر 1385494
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
استیصال آمریکا و پروازهای نمایشی بر فراز خلیج فارس!

بعد از نمایش واشنگتن و کشورهای غربی در شورای حکام آژانس اتمی، فرماندهی نظامیان تروریست آمریکا در منطقه از نمایش بمب‌افکن‌های این کشور بر فراز خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه عملیات‌های روانی غرب به سرکردگی آمریکا برای بحرانی جلوه دادن شرایط و سلب مسئولیت از خود و مقصرنمایی ایران، فرماندهی نیروهای ترویستی آمریکا در منطقه (سنتکام) روز پنجشنبه از پرواز دو بمب‌افکن استراتژیک آمریکا بر فراز خلیج فارس در روز نمایش به توصیف روسیه «احمقانه» غرب در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تصویب قطعنامه ضد ایرانی خبر داد.

سنتکام در توییتی در حساب کاربری خود با انتشار تصویری نوشت که دو بمب‌افکن بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه (هشتم ژوئن) بر فراز خلیج فارس پرواز کردند و در راه بازگشت جنگنده‌های اف-۱۶ رژیم صهیونیستی آن‌ها را همراهی کردند. 

همزمان با چنین اقداماتی با هدف محکوم کردن و فشار بر ایران در افکار عمومی بین‌المللی در پی وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین، یک کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح ضد ایرانی «متوقف کردن پهپادهای ایران» را تصویب کرد. قانونگذاران آمریکایی که در ماه‌های گذشته با ارائه انواع طرح‌ها تلاش کرده‌اند در مسیر مذاکرات وین و ورود مجدد کشورشان به توافق هسته‌ای ایران مانع‌تراشی کنند، همچنین از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کردند.

قطعنامه‌ای تحت هدایت آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام و با نقش‌آفرینی مدیرکل آژانس به نیابت از صهیونیست‌ها که با رای مخالف دو کشور روسیه و چین دو عضو دیگر برجام و رای ممتنع سه کشور هند، لیبی و پاکستان که بیش از نیمی از جمعیت دنیا را نمایندگی می‌کنند، به‌رغم تصویب، اجماع لازم را به دست نیاورد.

در پی این نمایش سیاسی، سازمان انرژی اتمی ایران از برخی اقدامات جبرانی طبق هشدارهایی که داده بود از جمله قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد. «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش در توییتی، اقدام کشورهای غربی را احمقانه خواند و افزود «متأسفانه، همتایان غربی ما نشان می‌دهند هیچ درکی از وضعیتی که در آن قرار داریم ندارند».

اقدامات واشنگتن از جمله پرواز نمایشی بمب‌افکن‌هایش بر فراز خلیج فارس در حالی است که این کشور مدعی دیپلماسی در قبال ایران است و آنتونی بلینکن ادعا کرده که قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارتباطی به برجام ندارد. رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هم روز پنجشنبه مدعی شد تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدامی سیاسی نبوده است. رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم که بعد از واکنش ایران، دستان خود را بسته می‌بیند، بار دیگر در اظهاراتی خارج از مأموریت‌های فنی خود گفته که ایران، ضربه‌ای مهلک به شانس احیای برجام وارد کرده است.

بعد از وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین، کشورهای غربی با روش‌های مختلف از ارتباط دادن مذاکرات به درگیری‌ها در اوکراین و جلوه دادن روسیه به عنوان مانع پیشبرد گفت‌وگوهای وین تا برجسته‌سازی موضوع حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، تلاش کرده‌اند انفعال دولت آمریکا در عمل به تعهداتش و برداشتن تحریم‌ها به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات را به گردن طرف ایرانی بیندازند. 

آمریکا در تلاش برای فشار همه‌جانبه بر ایران علاوه بر بازی‌های سیاسی، به عادت زمانی که حضور ناوها و جنگنده‌هایش کابوسی بزرگ برای هر کشوری محسوب می‌شد و می‌توانست معادلات سیاسی را عوض کند یا دستکم پیامی هشدارآمیز به حساب می‌آمد، بمب‌افکن‌هایش را بر فراز خلیج فارس به پرواز درآورد. اقدام از روی استیصال آمریکا در حالی است که به اذعان مقام‌های این کشور، منطقه خلیج فارس مدتهاست برای واشنگتن و نائبانش به مکانی ناامن تبدیل شده است.

در سال‌های اخیر مقام‌های نظامی آمریکایی بارها به توانمندی دفاعی و پهپادی ایران اذعان کرده و آن را مایه نگرانی خوانده‌اند. ژنرال «مایکل اریک کوریلا» رئیس جدید سازمان تروریستی سنتکام در جلسه استماع مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا درباره ارزیابی خود از قدرت نظامی ایران گفت ایران همچنان تهدید اصلی و ادامه‌دار در حوزه تحت فعالیت سنتکام محسوب می‌شود. در همین روزهای اخیر، رسانه‌های صهیونیستی از تلاش دولت آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور برای ایجاد نظام پدافندی مشترک در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایران خبر دادند. پیش از این هم شکار مقتدرانه پهپاد «گلوبال هاوک» ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران نشان داد که معادلات تغییر کرده و آمریکا حرف زیادی برای گفتن ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • رضا IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    37 28
    بازم قار قارکشون را آوردند زهی خیال باطل میدانند دست از پا خطا کنند تمام منابع نفتی منطقه روی هوا میره و اروپای ذلیل باید نفت ۳۰۰ دلاری بخره از روسیه اونم با التماس.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    22 1
    خخخخخ،ابرگودرت مارو نخندون
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    17 2
    استحكام امنيت ملى غيرنظامى مردمان كشورلزطريق رفاه مشترك واامنيت اقتصادى فراهم ميشود به اين مقوله بيشتر توجه شود
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    12 12
    وقتی میگید آسمان خلیج فارس، یعنی چی؟! یعنی وارد حریم آسمان ایران شده‌اند؟!... اگه وارد شدند، اَمونشون نَدَن...
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      5 0
      آسمان خلیج فارس منظور قسمت های بین المللی است خود آمریکا هم بخوبی می‌داند اگر یک سانت وارد حریم ایران بزرگ شود مورد اصابت قرار خواهد گرفت و سرنگون می‌شود، نمایش برای جلب توجه گاوهای شیری آمریکاست باید دوشیده شوند دوباره نوبت دوشیدن شون فرار رسیده
  • بابک IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    آمریکاییها خودشان خیلی خوب میدانند که در تقابل با ایران غیر از اجرای نمایش، چیز دیگری روی میز و زیر میز برایشان باقی نمانده. بی 52 تهدیدی برای ایران محسوب نمی‌شود. همچنین ناو هواپیمابر اتمی. جنگ کل غرب با روسیه در اکراین، نکات بسیار مهمی برای چگونگی مواجهه کشورهای مستقل با آمریکا در خود نهفته دارد.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    26 10
    سنگ بزرگ علامت نزدنه . عجب موشک خور با حالی داره
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    22 0
    خوبه یه تیر غیب یدونه از این تاپاله های آمریکارو مثل گلوبال هاوک شون بندازه پایین.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    22 0
    اگر جرات دارند سر خر رو کج کنند به سمت ایران تا تو هوا مثل گلوبال هاوک پرپر بشوند. لاف در غریبی میزنند.
  • محسن IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    18 0
    جرات داره نیم متر بیاد اینور مرز
  • عباس IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    20 0
    خرجش دوتا موشک سامانه ی سوم خرداده
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    13 0
    این قبیل نمایش ها . همچنان بمنظور توجه دوستان عرب خود برای ادامه دوشیدن شان محسوب میشود . والا جز رصد کنندگان ما که همه تحرکات پیرامونی ما را نظاره گر هستند . کسی نه خبر داشت و نه اهمیت داد .
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    16 0
    میهمان دو تا موشک بیشتر نیست که تشریف ببره پیش کوسه های خلیج فارس تا دور و برش بندری برقصند.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    ایران اگرقصدانهدام این هواپیماهاراداشت روی باندپروازشان باناوشان هم ناووهم هواپیماراباهم نابودمیکردامریکامسئول جوابگویی به خانواده های افسران امریکایی درصورت هرنوع حرکت ریسک طلبانه است واین گونه نمایشها تاثیردیکته کردن حرف زوربربقیه راازدست داده است
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    اوباما وبایدن غیر ممکنه عرضه جنگ را داشته باشند کلا امریکا انگلیس وعربیها همش بلوفند-یک هیتلر مبخواد باخاک یکسانشون کنه(تنها عیب هیتلر بموقع نرسیدن به ساخت بمب اتم وسرعت زیادش در نابود کردن وتصرف کردن کشورهای غربی بود )
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    با سلام. تشکر ازروشنگری هایتان
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    به فضل الهی در زمانی کوتاه به موشک های قاره پیما مجهز خواهیم شد تا آخرین میخ بر تابوت تهدیدهای نظامی آمریکا را بکوبیم.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    در زمان(بایدن واوباما)بهترین وقت جنگ با وهابیها وصهیونیسمهاست نباید فرصت را ازدست بدهیم(نثل پوتین که بهترین زمان برای جنگ با اوکراین را انتخاب کرد)-والا یکی مثل بوش،کلینتون پیت حلبی و ترامپ دیوانه میادکه دنبارو میرزند بهم وتفت را میکنند۴۰دلار
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    بزنیدشون
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    برای بی ابرو کردن پرواز این بی 52 ها یک طرحی بریزند.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    من بودم جنگنده های رژیم غاصب را میزدم.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • صداقت IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    امریکای شیطان ما از چماق نمی ترسیم حتی اگر بی 52 باشد چون خدا با ماست لعنت به تو و پیروان تو و زنده و پاینده باد ایران عزیز و رهبری .
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    بازدارندگی هسته‌ای از واجبات است
  • بهروز GB ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    هواپیمای ب۵۲ با تکنولوژی پدافندی ۶۷ سال قبل جنگ ویتنام هدف جذابی بود چه رسد به تکنولوژی امروز با رهگیری ماهواره ای و هوش مصنوعی. این هواپیمای غول پیکر همانند ناوهای هواپیمابر، امروزه ارزش ساخت و سرمایه گذاری ندارند چرا که با وجود تمام بروز رسانی ها به آسانی هدف قرار میگیرند، بخصوص ناو هواپیمابر که ساخت آن بسیار هم گران است. این مانورها هم فقط برای نمایش مضحک قدرت است.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    کثافتها ازاون سردنیا اومدن روی خلیح فارس ما-شما ساکت وبی تفاوت ودنبال دزدی وعیاشیتون هستید ومنتظرید خودشون خودبخود یا بوسیله شنها وذرات وجن وانس سقوط کنند!؟ کافی بود ما فقط یک هواپیمای سم پاشی بفرستیم نزدیک اقیانوس وسواحل امریکا-چنان میکوبیدنند که کانهو اف۳۵رفته سراغشون
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 15
    یانکی‌های احمق چی فکر کردن بی۵۲ اونقدر موشک خورشون خوبه که با بالستیک ها مون هم میتوانیم دخلشونو بیاریم!
  • DE ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 1
    خوب شوخی هم نیست الان ببینید اوکراین چه وضعی شده اگه جنگ شروع بشه پایانش با خداست درسته ما مقتدریم ولی امکان نابودی کلیه زیرساخت ها و منابع حیاتی مون وجود داره.
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    8 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • عبدالله IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    باور کنید الآن هم که بالای خلیج فارس پرواز کردن با اینکه از فضای آبهای ایران دورند با دلهره شدیدی پرواز کردن. خوب میدونند اگه یه ذره این طرف تر بیان کارشون تمومه.یعنی ایران چنان با سرنگون کردن هواپیمای گلوبال هاوکشون بلایی به سرشون اورده که همیشه صحنه سرنگونی آن جدو چشمشون رژه میره.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 1
    اینا هم که، هی ابو قراضه هاشون ،رو هرچی میشه میارن کنار مرز ما.امنیت ملی کشور، چرا ما هواپیما یا پهباد لب مرز امریکا نمی فرستیم و مانور نمی دیم؟ غلط میکن که هی این ات اشغالشون رو میران نزدیک مرز ما! اون ناوبندرهای رو پس برای چی ساختیم،اون b-52 فرستادن،شما ناوبندر با موشک بالستیک،از کنار مرزش رد کنید.. پاسخ بدید ، به قرون وسطا بازی هاشون.
  • کارمند ساده IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    به قول قویترین مرد نظامی جمهور ملت ایران ب - 52 و ... هدف های برزگ و خوبی برای زدن در آسمان ایران هستندو تو خودبخوان حدیث مفصل از ....
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    ۲۰میلیون مهاجر(افغانی وعرب عراقی سوری لبنانی فلسطینی یمنی...)تمام(مایحتاج یارانه ای مردم،کاروکاسبی،مسکن اجاره ای و...،طلا وارز...)درحال غارت هستند با پول ایرانی کار میکنند،معامله میکنندوپولهارو جمع میکنند ولی سریع به(طلا،ارزیاخوردوخوراک واجاره مسکن)تبدیلش میکنندیامیفرستند برای خانواده ها وفک وفامیاشون!؟ چرادقانون مهاحرین و شهروند درجه۲و۳ یا قوانین مهاجرس ومالیاتی وقیمتهای ازاد را روی اینها اعمال نمیکنید(مردم ایران ازهمه جا وهمه طرف وخودی وغیر خودی غارت شدنند)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس