کد خبر 1385446
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
اردوغان از نامزدی خود برای انتخابات 2023 خبر داد

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد تاکید کرد که دوباره برای تصدی این جایگاه نامزد خواهد شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (پنج‌شنبه) نامزدی مجدد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور اعلام کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی سخنرانی خود در جریان شرکت در نشست مشورتی حزب عدالت و توسعه در استان ازمیر گفت که کاندیدای ائتلاف مردمی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه خواهد بود.

رئیس‌جمهور ترکیه در این سخنرانی از «کمال قلیچ‌دار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خواه خلق، خواست تا نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کند.

وی خطاب به قلیچداراوغلو گفت: «شما همیشه به تاریخ انتخابات بعدی استناد می‌کنید و در اینجا من به شما می‌گویم که تاریخ انتخابات ژوئن ۲۰۲۳ است. شما می‌گویید ما ابتدا باید نامزد ائتلاف مردمی را بشناسیم و در اینجا به شما می‌گویم که نامزد ائتلاف ما طیب اردوغان است؛  پس بروید و نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کنید.»

اردوغان ضمن اذعان به اینکه قلیچ‌دار اوغلو در طول دوران فعالیت سیاسی خود هیچ کاری به نفع مردم ترکیه انجام نداده،  خاطرنشان کرد: «دولت باحچلی، رهبر حزب حرکت ملی بارها اعلام کرده است که نامزد ائتلاف مردمی برای ریاست جمهوری آینده رجب طیب اردوغان است».

رئیس‌جمهور ترکیه در این نشست به خدمات دولت از ۲۰۰۲ تاکنون به مردم استان ازمیر اشاره کرد و در انتقاد از مخالفان خود افزود: «مخالفان نشان دادند که هیچ استراتژی‌ای برای رهبری کشور و مقابله با چالش‌های داخلی یا خطرات خارجی‌ای که ترکیه را احاطه کرده، ندارند».

رجب طیب اردوغان،  هبر حزب عدالت و توسعه ترکیه است و در ۱۴ مارس ۲۰۰۳ به عنوان بیست و هفتمین نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد. او راست. او در سال ۲۰۱۴ توانست با کسب بیش از ۵۰ درصد از کل آرا در دور اول انتخابات به پیروزی دست یافته و دوازدهمین رئیس‌جمهور ترکیه شود. اردوغان با کسب نزدیک ۵۳ درصد آراء در انتخابات سراسری ترکیه سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین رئیس‌جمهور نظام ریاستی ترکیه برای یک دوره پنج ساله دیگر انتخاب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 3
    نام ایران پر زمان آلب ارسلان =کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 11
    نام ایران یر روی اسکناس های قاجار وجود داره. اردپغان دروغ میگه چون عثمانی هست. اون احمقی که باور کردن در قاجار اسم ایران وجود نداشت چی؟ __ هرچی از پانترک شنیدیم‌دروغ بوده. این حجم از‌دروغ و جعل بی‌نظیره
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 9
    چشم بادامی های افغانستان، از قوم ازبک و ترکمن افغانستان هستند. آریایی های افغانستان همشکل آذری و فارس و ایتالیایی ها و اسپانیایی ها هستند. ____ فقط کافیست آریایی انگشتانش را جمع کند تا جهان مچاله شود.#آذری آریایی است زردپوست نیست
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 4
    ۷پایگاه نظامیِ آریاییِ امریکا در ترکیه نیست؟ ترکیه که روی همه نوکرها رو سفید کرده. ۷تاپایگاه؟ حتی‌بحرین هم به اندازه ترکیه نوکر نیست.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 3
    # نه به اردوغان یعنی نه به اسرائیل
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 4
    قلیچ‌دار اوغلو به نظر شخص خوبی می آید و صحبت از صلح و برادری در منطقه می کند متاسفانه اردوغان در سالهای گذشته تبدیل به مهره آمریکا و اسراییل و اسیرتوهمات پانترکیستی شده است.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      شما متوجه نیستی همین قلیجدار اغلو اردوغان رو بخاطر عدم حمایت از پانترکیسم چندین بار سرزنش کرده. اردوغان درسته گاهی جفتک میندازه ولی بهتر از این یارو هست اگه این انتخاب بشه قطعا با ترکيه به مشکل میخوریم. طرف رسما میخواد نوکر آمریکا بشه بخاطر رسیدن به قدرت
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 4
    سلام مادرمان ایران، بر جنگسالارِ ترکِ لشگرِ محمد ص، ژنرال قاآنیِ کبیر، سلطان میادین نبرد از اقیانوس هند تا ساحل مدیترانه و در هم کوبنده کاخ های آنکارا و دیگر لانه های نژادپرستان، صاحبِ شمشیر دوازده هزارسالهٔ ایران
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 4
    ما ایرانیان (نه فقط فارسها) در آنکارا گندم کاشته ایم زراعت کرده ایم. ما قرن ها در آنکارا خانه ساخته ایم. ما به آنکارا باز میگردیم. ما وارثان خاک آنکارا از پدران تاجدارمان هستیم
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      خخخخخخ!!!ولله از اونجایی که ما خبر داریم شما همیشه مستعمره تورکان بودید و هستید
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    اسلام 1400 سال قبل نژاد پرستی را دور انداخت.ودرضمن اردوغان دشمن اسلام ونوکر صهیونیسم است.
  • قادر IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    دلیل عقب مانده گی و توهم آریایی ها را می‌شود در کامنت های نوشته شده شان دید فقط از رویا و افسانه می‌گویند دنیا در مسیر پیشرفت اینها در قصه بافی و خیال پردازی در اوج فقر ذلت فساد دزدی ووووووواللخصصوص. تورم وحشتناک
  • روح اله IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    دیگه بست نیست سوریه رو خراب کردی عراق رو خراب کردی تا یک جنگ بزرگ را نندازی ول کن نیستی!!!!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    فاشیست در‌ترکیه، چه تفکر کثافتی بر ترکیه حاکم شده در قرن۲۱ که کشورهای فرانژادی مثل ایران و اتحادیه اروپا موشک به‌ فضا میفرستند اونوقت این بیچارگان کوتوله هنوز به فکر نژاد و این مزخرفات هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس