کد خبر 1385312
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه اینستاگرام خود بخشی از یک کتاب را منتشر کرد.

نوع‌دوستی ایرانیان قدمتی به درازای همه تاریخ ایران دارد. این همذات‌پنداری و همکاری در سختی‌ها و بزنگاه‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود و به کمک‌های مالی هم محدود نیست. دست‌گیری از ایتام، پیشبرد تعلیم و آموزش و مهیا کردن مقدمات ازدواج جوانان از جمله جلوه‌های تعاون در ایران اسلامی است. اوج این هم‌گرایی را در همین چند ماه گذشته می‌توان در قالب «نهضت کمک‌های مؤمنانه» برای گذار از دوران کرونایی مشاهده کرد. 

از سال ۱۳۴۵ که اهداف نهضت بزرگ امام خمینی (ره) علنی‌تر شد، اقشار مختلف ایرانی هم امکانات مادی و معنوی‌شان را به میدان آوردند. تأمین نیازهای مادی و معنوی مبارزان انقلابی از سوی تشکل‌های مردمی، موضوع کتاب «محافل خیریه غیردولتی و نهضت امام خمینی» است. 

منابع مالی مبارزان انقلاب اسلامی، آموزش مبارزان، حمایت از خانواده‌های زندانیان سیاسی پیش از انقلاب، پول چاپ اعلامیه‌ها، رسیدگی به معیشت و اشتغال اعتصابیون پیش از انقلاب که همگی هم مردمی و بعضا مخفیانه صورت می‌گرفته است، از موضوعاتی است که در تاریخ انقلاب کمتر به آن پرداخته شده و نویسنده در این کتاب ۲۸۰ صفحه‌ای به شرح آن‌ها پرداخته است. این کتاب بر پایه یک تحقیق دانشگاهی نوشته شده است و به خوبی توضیح می‌دهد که چگونه جامعه ایرانی خود را موظف می‌دانسته در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و جهانی شدن آن از هیچ کوششی (مادی و معنوی) فروگذار نکند.

غیردولتی‌ها همیشه مؤثرترند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محرابی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 1
    چرا در چین، دولتی ها موثر ترند؟ وقتی دولت اینجا نظارت روی کارمنداش نداره. همینه که هرکی استخدام میشه، بنداز برو میشه. دریغ از یک جو تعهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس