عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: محدودیت‌های جدیدی برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دستورکار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:با توجه به رفتارهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعدادی از دوربین‌های آژانس خاموش شد و محدودیت‌های دیگری در همکاری ایران با آژانس نیز در دستورکار است.

به گزارش مشرق، فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به قطعنامه سیاسی و ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این قطعنامه فاقد هویت فنی و حقوقی بود و برای جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه هیچ الزامی ندارد.

وی افزود: متن این قطعنامه تحت‌تاثیر و فشار لابی صهیونیستی و فشارهای استکباری آمریکا تهیه شده بود و محیطی کاملاً سیاسی داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا برای اینکه فشار اتفاقات اوکراین را از دوش خود بردارد این حرکت ضد ایرانی را شروع کرد و با استفاده از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان یک وسیله ایران را تحت فشار قرار دهد.

مالکی خاطرنشان کرد: ثأثیرپذیری دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فشارهای بین‌المللی و تغییر رفتار وی و نیز سفر او اسرائیل هویت این نهاد بین‌المللی را تضعیف کرد.

وی افزود: با توجه به رفتارهای سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال ایران تعدادی از دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای ایران خاموش شده و محدودیت‌های دیگری در همکاری ایران با آژانس نیز در دستورکار است که در ادامه اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این محدودیت‌ها در همکاری ایران با آژانس براساس منافع ملی و قانون مصوب مجلس انجام می‌شود تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متوجه شود که چه کشوری با این آژانس همکاری می‌کند و چه کشوری نه.

مالکی خاطرنشان کرد: قطعنامه روز گذشته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران نمی‌تواند مانع پیشرفت کشور ما شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    11 2
    این کارها فایده ای نداره اگر ما آرامش نداریم باید عربستان واسراییل وامارات و مصر و کویت و المان وفدانسه وانگلیس و آمریکا هم آرامش نداشته باشند والسلام
    • FR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      5 1
      حالا تو از کجا فهمیدی اونا آرامش دارن-۱ تو چرا آرامش نداری-۲ آرام باش جانم. همیشه توکل به خدا کن
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 1
    مصوبه بی ارزش شورای حکام در پرونده هسته ای ایران نه تنها تاثیری در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصاد ایران ندارد بلکه به ملت ها، کشورها و مجامع بیدار و هوشیار جهانی نشان داد که مبنای تصمیم گیری های شورا صرفا کینه توزانه و سیاسی و مبتنی بر دشمنی ها و دروغگویی های عدیده رژیم غاصب و کودک کش و تروریستی صهیونیست ها است و متاسفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی با خیانت در روند اجرای این توافق بعنوان مسبب این مصوبه که مبتنی بر دروغ گویی و مزدوری و جاسوسی صهیونیست هاست و با در اختیار اسرائیل گذاشتن اسناد سری اماکن و دانشمندان هسته ای ایران به اسرائیل و در نهایت خود عامل و مسبب بهم زدن توافق، مرتکب جرم شده و بانی اصلی ترور دانشمندان هسته ای ایران قلمداد می شود لذا علاوه بر اینکه صلاحیت خود را از دست داد بلکه مستحق مجازات توسط جوامع بیدار جهانی نیز خواهد بود.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    حق ما بازنشستگان کارگری را ندادید کوتاه نمیاییم دعواهامون جای خود!!! اگر در برابر زیادخواهی و زورگویی اژانس کوتاه بیایید گاومون 6 قلو زاییده نترسید دوربینهای جاسوسی اژانس را بکنید و جاسوسای انها را اخراج کنید در اینجور مواقع ملت کاملاً پشتیبان تون هستن جدی باشید به نقطه‌ای رسیدیم و هزینه‌هایی که دادیم امکان بازگشت وجود نداره با قدرت پيش برید
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 0
    با توجه به الغاء برجام از طرف آمریکا، آژانس دیگر هیچ حقی برای راستی آزمائی تعهدات ایران در قبال برجام را ندارد و باید کلیه دوربین هایش برچیده گردند.
  • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    یواش یواش پیش بسوی جناب اقا محمود جان
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    سلام اگرچه زندگی را برای ما سخت کردین،مرا به ناحق از کار معلق کردین وپرونده را از سال۹۶ تا خدا داند کی !!!هی کش می دهید ولی باز هم نترسید ما از وطن خود دفاع میکنیم،این خاک ما مظلومان هست.لعنت خدا بر ظالمان از خدا بیخبر.
  • FR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    ربطی به شرق و غرب نداره. به هر حال در هرکجای دنیا ... های احمق پیدا میشن و فرصت طلب ها هم یک پالان روشون میزارن
  • حسین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    به گفته غربی ها ترس برادر مرگه،بجاست که مسئولین بدون ترس و کوچکترین مسامحه ای برنامه اتمی کشور رو پیش ببرند ،دور و اطراف ایران هزاران سلاح اتمی انبار شده ،در حالی که قدرت های جهانی از فروختن سلاح های مدرن به ایران خود داری میکنند و همه جور هواپیما ،تانک و موشک به همسایه و دشمنان ایران میدهند از ایران میخواهند برنامه اتمی خودش رو تعطیل کنه و در ازای اون حتی حاضر به لغو تحریم ها هم نیستند ،دنیای متمدن که چه عرض کنم کلا قانون جنگل و زور در جهان حاکمه ،اگر پرونده ایران به شورای امنیت ارجا شد قطعا باید از ان پی تی هم خارج بشیم.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    وقتی هنوز عضو npt هستیم، با خاموش کردن چند دوربین فقط گزارش بعدی آژانس علیه ما تندتر خواهد شد اما وقتی عضو این معاهده نباشیم، دیگر قانونا مجوزی برای درخواست بررسی ندارند
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    مشکلات داخلی از قبیل بی عدالتی،فساد،رانتخواری،باندبازی،پارتی بازی وسواستفاده از شغل وپست را ازبین ببرید،دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس