توضیحات خطیب‌زاده درباره ترور شهید صیاد خدایی

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که بانیان قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسؤول تبعات بعدی هستند، تصریح کرد: پاسخ ایران قاطع و متناسب است.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به تصویب قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا به شورای حکام آژانس واکنش نشان داد و اعلام کرد: آمریکا و سه کشور اروپایی با تلاش برای پیشبرد یک قطعنامه برآمده از سوءمحاسبه و مشاوره غلط علیه کشوری با شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای صلح آمیز در جهان، اغراض کوته بینانه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار دادند.

وی تصریح کرد: بانیان این قطعنامه مستقیما مسؤول تبعات بعدی هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: پاسخ ایران، قاطع و متناسب است.

به گزارش مشرق، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب با ۳۰ رأی موافق، ۲ رای مخالف روسیه و چین و ۳ رای ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب شورای حکام رسید. «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید این اقدام با انگیزه سیاسی و مغرضانه از سوی برخی از کشورهای عضو شورای حکام، مواضع ایران را در این خصوص گوشزد کرد.

گفتنی است روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه سازمان انرژی اتمی در واکنش به تلاش برای تصویب قطعنامه علیه ایران و همچنین گزارش اخیر غیرمتوازن و غیرمنصفانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس خبر داد و اعلام کرد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه‌گیری برخط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع می‌شود که دستور آن به مسؤولان مربوط داده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 0
    اگر قرار باشه بخاطر انرژی هسته ای دهه ها درگیر باشیم بهتر نیست بمب اتم را رسما بسازیم؟خوردن چوب و خربزه و....درست نیست
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 0
    فکر کافیه بجای دیپلماسی بیفایده وبجای حرف عمل کنیم وچندنفرخاندان وهابیها وصهیونیسنهارا نابودکنیم اونوقت میبینید غربیها به ما التماس میکنند که یکذره نفت وگاز بهشون بدهیم
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 0
    فقط شعار
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 0
    باید از ازانس خارج و به تولید انبوه بمب اتمی اقدام نمود. چون امریکا و اسرائیل و انکلیس و پاکستان بمب اتمی دارند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 5
    تورو خدا بیخیال بشید با اینا شاخ به شاخ نشید این جماعت رحم ندارند
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    برجام یک نقشه راه برای تحریف و تسلیم انقلاب بود.اجرای این نقشه راه نیاز به یکسری عوامل و شرکاء در داخل ایران داره. وقتی پادو و شریکشون(روحانی) رفت،دیگه نقشه راه براشون مزیتی نداره چون کسی نیست تا نقشه را پیش ببره. رئیس جمهور اگه رفت هند مواظب سلامتیش باشید.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    دولت سوم احمدی و کاغذ پاره ها
    • سیدمهدی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 1
      فقط بمب اتم دشمنان رو باید مثل خودشون،یعنی با زور به زانو در آورد
  • مجید IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    یعنی باز هم جنسها گرانتر میشود؟؟!!!!
  • مانی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 0
    داداش فقط کافیه به اندازه یه استانبولی اورانیوم ۹۰ درصد تولید کنید با یه فرغون بفرستین دم خونه گروسی تا همه شون به چیز خوردن بیفتند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس